חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רקנאטי – סדרת יינות כרם יחידני זנים הים תיכוניים 2016 והזנים הקדומים 2017

סידרת יינות הרזרב של יקב רקנאטי מציגה את הכרמים המובחרים ביותר של כל זן ענבים בכל אזור .
זנים ים תיכוניים:
בסדרה זו יש ארבעה זנים שמקור גידולם בדרום צרפת.
זנים אלה, שמקורם באזור אקלים חם וים תיכוני בדומה לאקלים הארץ ישראלי, גדלים, כאן, באזורים שיאפשרו את אותם תנאים ואת איכותם הגבוהה של הכרמים. הענבים נבצרים לרוב בתחילתו של הבציר וכך משמרים את טעמם, צבעם העז ושלל הארומות הייחודיות להם. קובי ארביב יינן היקב אומר: "יינות יקב רקנאטי שמו להם למטרה להיות יינות שמלווים את האוכל. הם אמורים להשתלב אתו, להיות חלק בלתי נפרד מהארוחה ולא כאלה שתופסים את הבמה. ביקב רקנאטי חשוב לנו להוציא יינות איכותיים ברמה גבוהה כאלה שיהיו מותאמים למקום שבו הם מוגשים". שניים מהיינות המושקים מבציר 2016 טעמתי ולהלן רשמיי.

סדרת הרזרב של יקב רקנאטי מציגה את הכרמים המובחרים ביותר של כל זן ענבים בכל אזור גידול. באופן זה כאשר נטעם את יינות הרזרב של הכרמים היחידניים נוכל לאפיין את אדמת האזור הייחודית, את האקלים, את אופן הגידול והעשייה. סדרה זו הינה לב ליבה הפועם של העשייה הייננית ביקב ובמרוצת השנים נוספו לה זנים ושיטות עשיה ייחודיות.

הסדרה הים תיכונית של יקב רקנאטי מונה ארבע זנים שמקור גידולם הינו בדרום צרפת: קריניאן, מרסלאן, סירה ופטיט סירה. זנים אלו אשר מקורם באקלים חם וים תיכוני, בדומה לאקלים הארץ ישראלי, גדלים באזורנו באיכות יוצאת דופן. זנים אלו נבצרים לרוב בתחילתו של הבציר וכך משמרים את טעמם, חמיצותם המאוזנת, צבעם העז ושלל הארומות הייחודיות להם.

יקב רקנאטי קריניאן פרא רזרב 2016

רשמי טעימה שלי: אני מאוד אוהב את הקריניאן פרא. האף, מביא עמו ארומות של פרי יער כחול ושחור בשל, עשבי תיבול, תבלינים חמים, שוקולד ואספרסו, פלפל לבן ורמיזות לאניס. הפה, עשיר, רב מבע ורבדים. טאנינים חלקים ומשיים, אדמתיות, ריבת פרי שחור, תבלינים, איזון נפלא לצד חומציות טובה ותומכת. סיומת ארוכה וממושכת.יופי של יין.

יין פרא. ענבי יין זה מקורם בכרם בעל בהרי יהודה בו הגפנים אינן מושקות כלל. ענבי הקריניאן גדלים בשיטה הקרויה "גביע", בה גדלות הגפנים ללא מערכת הדלייה במראה פראי וקדום.
שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחר המים הדרושים לקיומן. העמקת השורשים מביאה אותם לאזורים מינרלים יותר, במעמקי הקרקע, ואלה מובילים ליצירת הארומה והצבע הייחודיים ליין זה.
היין התיישן בחביות עץ אלון מבורגון, כמחציתן חדשות, וחלקן חביות גדולות של 500 ליטר, למשך כשנה בלבד, על מנת שטעמי וארומת עץ האלון לא יאפילו על ארומת וטעמי הפרי הייחודיים – שזיף שחור, פירות יער ופקאן.
היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד והוא מובא כמו שהוא, ארץ ישראלי שורשי ופראי.
מהיין יוצרו 9,100 בקבוקים בלבד.
ציון צוות רוברט פארקר : 91.

מחיר מומלץ לצרכן : 149 ₪.

יקב רקנאטי מרסלאן רזרב 2016

רשמי טעימה שלי: הצבע, אדום עמוק, עם שוליים בוהקים. באף, ארומה נוכחת המשלבת פירות אדומים, אוכמניות, וניל, רמיזות לאלון ולקלייה מעושנת, לצד מינרלים, מנטה, עם רמיזות לאיקליפטוס. בפה, החך רך וחלק, עם נוכחות פרי ואופי, המציג ביטוי חזק של פירות אדומים בשלים, אלון, עם רמזים מינרליים וגימור אינטנסיבי וארוך. יופי של יין.

מרסלאן הוא הכלאה של גרנאש וקברנה סוביניון ומקורו בראשית שנות ה – 60' בדרום צרפת.
זהו ענב ייחודי ואיכותי בצורה יוצאת דופן, שנוצר בכדי לשלב בין תכונות הקברנה האצילי לבין הגרנאש הפראי, המורגל כבר היטב לתנאי החום של אזורים חמים כגון דרום צרפת, אגן הים התיכון, וכמובן ישראל. היין התיישן משך שנה בחביות צרפתיות מבורגון, כמחציתן חדשות, וחלקן חביות גדולות בנות 500 ליטר. היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד.
ליין ארומת פרחים ייחודית, לבנדר וסיגליות, טאנינים עגולים, וטעמי פירות יער ותבלינים ים תיכוניים.
מהיין יוצרו 6,830 בקבוקים בלבד.
ציון צוות רוברט פארקר : 91.
מחיר מומלץ לצרכן : 129 ₪.

רקנאטי פטיט סירה רזרב 2016
מקור היין בענבי כרם פטיט סירה בוגר מעמק יזרעאל.
שורשי הגפנים התפתלו והעמיקו באדמת העמק הכבדה וגזעי הגפנים הסתעפו והתעבו עם השנים.
ענבי גפנים אלה מתאפיינים בצבע סגול-שחור עמוק, ובריכוז, ארומה עוצמתית ועושר טעמים.
היין התיישן משך שנה בחביות מבורגון, כמחציתן חדשות וחלקן בחביות 500 ליטר, ובוקבק ללא כל תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.
יין עסיסי ועז טעם, עשיר בצבע סגול כחלחל עמוק, ובטעמים וניחוחות בגוני פירות יער ושוקולד, תבלינים ואגוזי מלך.
מהיין יוצרו 6,920 בקבוקים בלבד.
מחיר מומלץ לצרכן : 129 ₪.

יקב רקנאטי סירה רזרב 2016
ענבי הסירה מכרם דישון תססו ב-2016 בשיטת עשייה מסורתית, בה הענבים עוברים מעיכה עדינה בלבד ומותססים במכלים פתוחים קטנים ("דולבים"), עם פיז'אז' ידני, כלומר ללא שימוש במשאבות במהלך התסיסה.
ענבי הסירה תססו בשילוב שזרותיהם (כמחצית משזרות הסירה הוספו חזרה למכלים). השימוש בשזרות תורם לפי התפיסה המסורתית לעשיית יינות סירה אותנטיים יותר: יינות מתובלים, פרחוניים ואלגנטיים, יינות "זניים" ומאופיינים יותר.
ליין צבע אדום-סגול עז וארומה אופיינית של פרחים (סיגליות ולבנדר), פרי אדום ופלפל שחור.
היין התיישן במשך כשנה בחביות מעץ אלון צרפתי, כרבע מהן חדשות, ובוקבק ללא כל תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.
מהיין יוצרו 5,350 בקבוקים בלבד.
מחיר מומלץ לצרכן : 129 ₪.

זנים קדומים

בשנים האחרונות ישנה התעוררות וסקרנות רבה סביב חקר הזנים המקומיים של אזורנו.
אלה זני ענבים מהם ייצרו יין לפני אלפי שנים בתקופת ישו, הרומאים ודוד המלך. בתקופת הכיבוש הממלוקי, ולאחריו העותמאני, השלטונות המקומיים אסרו על הכנת יין וכך תעשיית היין המקומית נפגעה קשות וזני הענבים המקומיים ששימשו להכנת יין נכחדו אט אט וזני ענבים בודדים, שככל הנראה היו טעימים גם למאכל, שרדו בקושי.

יקב רקנאטי הוא היקב הראשון בארץ שהחזיר את הזנים הקדומים לכוסות היין בישראל ובעולם.

יקב רקנאטי מראווי בציר 2017
מראווי הוא זן ענבים מקומי, עתיק ויוצא דופן ומוצאו מארץ ישראל. זהו זן ענבים לבן וקדום אשר בעבר הופקו ממנו יינות רבים וייצורו פסק לפני כמה מאות שנים. המראווי איננו עוד זן בינלאומי שיובא לכאן בעבר, דוגמת זני הענבים שהביא עמו רוטשילד, אלא כזה כזה שגדל ושרד באדמת המקום, ואזכורים רציפים לנוכחותו ולאיכותו קיימים עוד מתקופת המשנה והתלמוד.
יין מראווי 2017 נסחט בעדינות, תסס והתיישן בטמפרטורה נמוכה על משקעיו בחביות עץ אלון צרפתי למשך 9 חודשים, על מנת לשמר את רעננותו ואופיו המיוחד.
יין זה מתאפיין בארומת פרי הדר ובמינרליות יוצאת דופן, ביטוי לאדמת המקום ולסוכה החברונית בה גדל.
מהיין יוצרו 4,980 בקבוקים בלבד.
מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

יקב רקנאטי ביתוני בציר 2017
ביתוני הוא זן ענבים מקומי, עתיק ויוצא דופן ומוצאו מארץ ישראל. זהו זן ענבים אדום, בעל אשכול צפוף וקליפה עבה ובשרנית.
הוא נחשב בעיני מגדליו לזן אציל ופרחוני במיוחד. בעזרתם של האגרונום יעקב הניג ודר' שיבי דרורי, החוקרים את השנים האבודות באזור, הצליחו אנשי היקב למצוא כרם ביתוני בודד אחד, הגדל בגובה הרב של הרי יהודה, ליד העיר חברון. זהו כרם בעל שאיננו מושקה כלל, כרם אשר גדל בשיטת הדלייה מסורתית, הקרויה "סוכה חברונית".
ביתוני 2017 תסס תסיסה עדינה שחלקה אשכולות שלמים, על מנת לבטא את פרחוניות הזן, עדינותו ואופיו האציל ואלגנטי.
תקופת התיישנות של כ-9 חודשים בחביות עץ אלון מבורגון שבצרפת, העניקו ליין רובד נוסף של מינרליות, איזון ואיפוק יוצא דופן. ליין ארומת פרחים, סיגליות ועשבי תיבול ים תיכוניים.
מיין זה יוצרו 3,970 בקבוקים בלבד.
מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

יקב רקנאטי

גשר העץ 16 פארק תעשיות עמק חפר

046222288

קרדיט צילום: עמרי מירון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top