חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג משיק שתי סדרות לכבוד בוא האביב 2018

יקב טפרברג 1870  הוקם בשנת 1870 ע"י זאב זידה טפרברג, בעיר העתיקה , בירושלים והיה ליקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה. מאז ועד היום, נמצא היקב בבעלות משפחת טפרברג. בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר בראשה עומד מוטי טפרברג. מהפכת האיכות, כוללת בין השאר, הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ , השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות , בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושידרוג מערכות ההפצה והמידע. היקב ממוקם על שטח של 20 דונם בלב כרמי ענבים למרגלות הרי יהודה המהווה  ציר דרך תיירות היין החשוב ביותר בישראל, אזור בו מתקיים שילוב של היסטוריה רבת שנים ואזורי גידול כרמים המיועדים לייצור יינות איכות המופקים מחלקות בודדות, המובחרות ביותר באזור. מדי שנה משווקת החברה למעלה מחמישה  מיליון בקבוקי יין לישראל ולמדינות רבות ברחבי העולם. יקב טפרברג 1870 מחזיק ב מותג "אפרת". תת מותג זה מאפשר להביא את איכות היקב לכל בית בישראל במחיר שווה לכל נפש ולהפוך את היין לזמין בכל רגע. יקב טפרברג משיק שתי סדרות לכבוד בוא האביב 2018.

ESSENCE – MALBEC 2014 – אסנס מלבק 2014

רשמי טעימה שלי: מלבק של "עולם חדש". עשוי היטב. צבע אדום עמוק. שוליים בוהקים. באף, פרי בשל. תבלינים. פרחוניות. בפה, נימה מתקתקה, ריכוז של פרי עשיר. נגיעות של טבק ושוקולד ותבלין. אהבתם מלבק, תמצאו כאן הכול ממה שאתם מחפשים ויותר. יופי של יין. 

שנת בציר: 2014 הרכב זני:

הרכב זני: 100% ענבי מלבק

מקור הענבים : עמק איילון
הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 25.6 חומציות [ג/ל]: 5.8 pH: 3.55
תהליך ייצור היין: ענבי המלבק הגיעו ליקב בשעות הלילה לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המלבק למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.
בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-שלושה ימים . עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.
לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בעיקר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ואחוז נמוך בחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים . לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין.
לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.
תיאור היין: היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק , באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים, נגיעות טבק ושוקולד ובשר ועץ אלון צרפתי. בפה, היין רך, בעל גוף מלא, טאנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה.
אנליזת היין: סוכר: יבש כהל [ב-%]: 14.5 חומציות [ג/ל]: 6.2 pH: 3.65
לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה במהלך השנים הקרובות
מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקלים.

DEVOTAGE– INSPIRE – אינספייר – דבוטאז' 2016

רשמי טעימה שלי: צבע אדום עם גוון סגלגל ארגמני. שוליים בוהקים. באף, פרי יער שחור ואדום. פרחוניות ותבלינים. בפה, הגוף בינוני. נוטה למלא. נוגע בעשבוניות. קפה, שוקולד ותבלין. תיבול נוכח. רב מבע. עשיר. מעניק תמורה מצוינת למחירו.

שנת בציר: 2016

הרכב זני: 52% ענבי מלבק 48% ענבי מרסלן
הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות. נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 26.1 חומציות [ג/ל]: 5.8 pH: 3.65
תהליך ייצור היין: ענבי המלבק הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו בבציר מכני. לאחר ריסוק עדין הותססו הענבים במשך שבעה ימים בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית עבר היין סחיטה עדינה והיין ללא הקליפות הועבר למיכל נירוסטה מבודד ומקורר לתסיסה מאלולאקטית, על מנת לייצב ולרכך את היין.
ענבי המרסלן, שנבצרו מאוחר יותר, עברו תהליך דומה, אם כי משטרי ההמטרה למיצוי טעמים, ארומות וצבע היו שונים בהשוואה למלבק. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית, היינות השונים החלו את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות, רובן חדשות, למשך כ- 8 חודשים. לאחר התבגרות היין בחביות פאנל הטועמים החליט על ההרכב הסופי של ממסך זה.
תיאור היין: היין עוצמתי בצבעו המלא והעמוק. מגוון רחב של ארומות פרות אדומים, דובדבן ופטל בבשלות מלאה משתלבות עם ניחוחות עץ האלון בעטיפה משלימה. בפה, היין הינו בעל גוף מלא ומרוכז. עפיצות עדינה מעצימה את מבנה היין, המבטיח הנאה, אולם היין ימשיך ויתפתח בשנים הקרובות.
אנליזת היין : סוכר: יבש כהל [ב-%]: 14.1 Ph: 3.6 חומציות [ג/ל]: 5.7
לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת בבקבוק רק תיטיב עמו .
מחיר מומלץ לצרכן: 60 שקלים.

logo

יקב טפרברג

  • ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

  • טלפון: 02-9908080

  • אימייל: [email protected] 

  

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top