חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב היוצר משיק יין חדש בסדרת – "וירטואוזו" (Virtuoso) גוורצטרמינר 2017 בסדרה עטורת פרסים

סדרת וירטואוזו (Virtuoso) של יקב היוצר היא סדרה עטורת פרסים (מדלית כסף – אשכול הזהב 2017, מדלית זהב – בסט ווליו 2016 ופרסים נוספים) מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז ויין לבן: גוורצטרמינר.

רשמי טעימה שלי: יין שמכוון לז'אנר העולם החדש. צבעו זהוב בוהק. השוליים מבריקים. האף, ארומאטי, נוגע בפרחוניות ופרי טרופי. הגוף, קל נוטה לבינוני. בפה, חמיצות נעימה. יין יבש עם רמיזה קלילה למתקתקות ורעננות חדה ואפילו שמץ של מינראליות טובה.

וירטואוזו גוורצטרמינר 2017 של יקב היוצר עשוי מענבי גוורצטרמינר הגדלים באזור הנגב הצפוני – אזור המניב ענבי גוורצטרמינר באיכות גבוהה בשל האוויר הקר היורד בלילה מהרי חברון הקרובים, המאפשר הבשלה נאותה של הזן.

הכרם נבצר בלילה של ה- 20 לאוגוסט 2017, המיץ הראשון הופרד וקורר. לאחר קירור והשריה המיץ הנקי הותסס בחום מבוקר, במשך שלושה שבועות בתהליך השומר על הניחוחות, הזניות ומשאיר חותם מרומז מהמתיקות הטבעית של הפרי.

רשמי טעימה מטעם היקב: זהו יין לבן חצי יבש, מעודן ורענן. מתיקותו מרומזת והוא מציג ניחוחות אקזוטיים ומאפייני טעם ארומטיים של ליצ'י וקיווי, תבלינים, שושנים ופריחת תפוזים.

וירטואוזו גוורצטרמינר 2017 מבית יקב היוצר הוא יין בעל נוכחות המאפשרת שילובו עם מנות מגוונות כגון: מלוחים לאפריטיף, מנות דגים, עם מנות אסיאתיות: ספרינג רול ותבשילים עם ג'ינגר, עם שוקרוט גארני – המאכל המקומי בחבל אלזס שבצרפת, עם גבינות מבושלות בעלות אחוז שומן גבוה וטעם בולט כמו רוקפור או מונסטר.

אלכוהול:  11.5%

חומצה: (גר'/ל') 7.7,

מחיר מומלץ: 49.90 ₪.

אודות "יקב היוצר"

היקב החדש שהוקם בהשקעה של כ-7.5 מיליון ₪, הכרמים משתרעים על פני מאות דונמים מחבל לכיש בדרום ועד צפון הארץ וצפוי להפיק כ-400 אלף בקבוקים בשנת 2016, 650 אלף בקבוקים בשנת 2017 וכמילון בקבוקים בשנת 2018.  המסע בעקבות יין היוצר החל לפני כשבע שנים במוחו וליבו של אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין שלמד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה ועלה לארץ עם חלום אחד – להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. בתחילת שנות האלפיים, הוביל ליכטנשטיין את מהפכת האיכות ביקבי כרמל ובשנים האחרונות עמל ליכטנשטיין, יחד עם משפחת שור בעלי יקב ארזה, מהיקבים הוותיקים בארץ  על מהפכת איכות נוספת ליצירת יין פרימיום חדש ויצירתי. במסגרת מהפכת האיכות , היה מעורב ליכטנשטיין בטיפול בכרמים כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים ויצר סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים וזכו לפרסים בארץ ובעולם.

יין שהוא יצירת אמנות

זהו סיפור על השראה ויצירתיות, על ניצוץ של גאונות, על צירוף חדש ומרגש של טעמים וניחוחות, של רקיחת זני ענבים ייחודים היוצרים יין שהוא יצירת אומנות. תהליך היצירה מתחיל באיסוף דקדקני של כרמי יין מגוונים מכל אזורי הארץ. קברנה עוצמתי מחוספס מכרם בגליל העליון, מורבדור רך ומתמסר מכרמי לכיש בדרום ואליקנט עמוק ומרגיע בהרי ירושלים.  לאחר מכן, ברגע של השראה, בחדרי החביות הקרירים של היקב, פועל האמן-היוצר ומביא לרקיחה מפתיעה ומרגשת של הצבעים השונים המשתלבים יחדיו לכלל יצירת אמנות ייחודית ומרגשת. צליל חליצת הפקק מתמזג עם נעימה ענוגה. ניחוח היין מסעיר את החושים והטעמים הקסומים שרקח האמן-היוצר הופכים לחוויה הוליסטית, עמוקה ועוטפת. כך נוצרת שרשרת קסומה מחזון תשעת הדורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי, ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש ישראלים – למפגש מעורר השראה.

כשר בהשגחת בד"ץ עדה חרדית והרבנות הראשית מעלה אדומים.

ניתן להשיג ברשתות השיווק המובילות: אושר –עד, יינות ביתן, רמי לוי, יוחננוף וחנויות יין מובחרות.

יקב היוצר. יין מעורר השראה.

צילום: איל קרן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top