חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דומיין סרור – יקב עטור מדליות מתחרויות היין הבינלאומית טרה וינו 2016-2017 – רשמי טעימה

בתחרות היין הבינלאומית טרה וינו לשנת 2017, זכה יקב דומיין סרור בזכיות הבאות "קלוד סרור" 2014, זכה במדליית זהב כפול. סירה 2013, זכה במדליית זהב. L'OR ROUGE 2013, זכה במדליית זהב, סירה 2014 זכה במדליית זהב, ו"קלוד סרור" 2013, זכה במדליית זהב. יועץ היין איתי להט מלווה את אנשי היקב ולאחרונה הצטרפו אילן זעפרני יינן יקב אורטל לשעבר ועמו כבעבר שרון איפלח אשר על השיווק והמכירות. ביום חמישי האחרון, הייתה לי הזכות והכבוד להיות מוזמן אורח באירוע החגיגי במוסד "איש הענבים" שבו הוטעמו כלל היינות הזוכים, ומדליות ותעודות זכייה הוענקו אישית ליקבים הזוכים. אנשי יקב דומיין סרור, הגיעו בהרכב מלא והאושר והשימחה הגדולה עם הרבה חזה נפוח וגאווה ניכרו בעיניהם. ארבעה יינות זוכים של היקב טעמתי עבורכם והלן רשמיי.

יקב דומיין סרור "סירה" 2014

רשמי טעימה שלי: טוב, אפתח ואומר את הדברים הבאים: ראשית, יין זה ליווה בשבת ארוחת צהרים מאוחרת שבה אירחתי בביתי חבר יקר חובב ומבין גדול ביין. היין ליווה ארוחה כבדה ודשנה מאוד שכללה חמין בשרי, קציצות בשר שמנות, ומנות סלט מתאבן על יד. זהו יין זוכה מדליית זהב בתחרות טרה וינו לשנת 2016. צבעו אדום עמוק עם סגול ארגמני. שוליו בוהקים וצלולים. כמלווה ארוחה, ניתן היה לחוש במקדם הגסטרונומי של היין ועד כמה הוא נפתח ומשתנה לטובה ולעניין לאורך הארוחה. האורח שלי ואני, "ירדנו" לבד על הבקבוק בקלי קלות, עם טעם של עוד. באף, פרחוניות סגלגלה לא בולטת במיוחד אך נוכחת. הדגשים זניים כמו פלפל שחור, תבלינים, ופרי אדום.  בפה, איזון. שוב שפע תבלינים, קצת "נשכנות עוקצנית" שנעלמת במהרה בזכות רכות מתלווה. פרי נוכח ועשיר. לגימה מאוד נעימה. טעימה. מהנה. סירה ים תיכוני מוצלח. ואת המדלייה הראויה, העניקו לו טובים ממני.

זנים: 100% ענבי סירה
שנת בציר: 2014
סגנון: יין אדום
מתיקות: יבש
ויניפיקציה: מורכב משתי חלקות התוססות בנפרד. כרם מצליח באבני איתן
וכרם שעל. הסירה נשאר על קליפותיו במשך 10-14 ימים, היינות תוססים בטמ"פ של 25-28 מ"צ, עוברים דלסטאז יומי כל עוד מתקיימת תסיסה. התסיסה מסתיימת במיכלי התסיסה עם הקליפות. בתום התסיסה היין מופרד מהקליפות ממיכל התסיסה בלי לעבור דרך מכבש, ישירות לחביות לתסיסה מאלו לקטית.
היין עובר שפייה לאחר התסיסה המאלו לקטית ושפייה נוספת לאחר כשלושה חודשים. היין מוחזר לחביות כבלנד סופי.
התיישנות: היין מתיישן בחביות צרפתיות בנות 400 ליטר למשך כ 14 חודשים.
לאחר מכן נשפה מחביות ועובר ייצוב קור וסינון מינימאליים.
ביקבוק: פברואר 2016 .
איזור גידול:
כרם מצליח, אבני איתן, שעל, רמת הגולן
אודות הכרמים:
כרם מצליח ניטע בקיץ 2010, כרם בן 20 דונם מהזנים קברנה סוביניון מרלו וסירה. הכרם נטוע בגובה 400 מטר, מזרחית ליישוב אבני איתן. הקברנה סוביניון מעוצב ל Sprawl הזנים האחרים
מעוצבים ל VSP.
דבר היינן:
סירה ים תיכוני, מפולפל ופרחוני עם גוף בינוני, טאנין מוצק ועגול וסיומת ארוכה ומתובלת. האלכוהול מתון טעמי הפרי טריים והטאנין מקיים מבנה מוצק ושרירי.
חלון השתייה נפתח לאחר כשנה בבקבוק היין צפוי להשתבח לפחות שמונה שנים מבציר.
אלכוהול: 14%

כשר: למהדרין

מחיר לצרכן: 209 ש"ח.

יקב דומיין סרור יין הדגל L'OR ROUGE" 2015"

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום כהה ועמוק נוטה לשחור. שוליו בוהקים וצלולים. יין צעיר. באף, פירות יער שחורים ואדומים. נגיעות טבק. קפה שחור. שוקולד. תבלינים. בפה, פירותיות מצוינת לא ריבתית. תיבול. גוף מלא ועשיר. לא בומבסטי. מאוזן היטב. לפי שעה מאופק. סיומת טובה. פוטנציאל השתבחות על ציר הזמן.  

הרכב זני: 63% קברנה סוביניון, 26% סירה, 11% מרלו

אזור גידול: כרם מצליח, אבני איתן, רמת הגולן

אודות הכרמים: כרם מצליח ניטע בקייץ 2010 , 20 דונם מהזנים קברנה סוביניון מרלו וסירה. הכרם נטוע בגובה 400 מטר, מזרחית ליישוב אבני איתן. הקברנה סוביניון מעוצב ל Sprawl הזנים האחרים
מעוצבים ל VSP

אלכוהול: 14%

כשר: למהדרין

מחיר לצרכן: 185 ש"ח.

יקב דומיין סרור יין הדגל L'OR ROUGE" 2014"

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום כהה נוטה לשחור. באף, ליקוריץ ואיקליפטוס. רמזים לפירות יער שחורים, עשבי תיבול ים תיכוניים כטימין ומרווה. ביין הזה, הרכבי הבלנד מעניקים דומיננטיות ברורה לקברנה סוביניון. מכאן, הנגזרת המתבקשת של עוצמות זניות שריריות הניכרות במבנה היין וב"עמוד השדרה" שלו. ויחד עם זאת, נוכחות הסירה מורגשת ותרומתה באה לידי ביטוי בתיבלון ו"עקצוץ". תוספת ענבי המרלו לבלנד הוסיפו מעוגלות וגם רכות. והכול בהרמוניה מאוזנת היטב. יין שעשוי היטב. עם מבע של "עולם חדש". סיומת ארוכה ומתמשכת. פוטנציאל יישון והשתבחות, על ציר הזמן.

הרכב זני: 80% קברנה סוביניון, 14% סירה, 6% מרלו

רשמי טעימה מטעם היקב: בלנד מבוסס קברנה עוצמתי עם השפעה נכבדת של סירה מתובל ועשיר ומעט מרלו חד ומפולפל. יין אלגנטי, הרמוני, מורכב ועשיר.

התאמה קולינרית: יהיה מלווה מושלם לסטייק על הגריל, תבשיל טלה או טג'ין בקר או עגל עם תבלינים חמים.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות

ייצור והתיישנות: כל זן וכל חלקה תוססים בנפרד. הסירה נשאר על קליפותיו במשך 10-14 ימים, המרלו כשלושה שבועות וחלקות הקברנה שלשה עד ארבעה שבועות. היינות תוססים בטמ"פ של 25-28 מ"צ, עוברים דלסטאז יומי כל עוד יש תסיסה. התסיסה מסתיימת במיכלי התסיסה עם הקליפות. בתום התסיסה היין מופרד מהקליפות ממיכל התסיסה בלי לעבור דרך מכבש, ישירות לחביות לתסיסה מאלו לקטית. היין עובר שפייה לאחר התסיסה – המאלו לקטית ושפייה נוספת לאחר כשלושה חודשים. היין מוחזר לחביות כבלנד סופי. היין מתיישן בחביות באריק צרפתיות בנות שנה ושנתיים למשך כ 14 חודשים. לאחר מכן נשפה מחביות עובר ייצוב קור וסינון מינימאליים. בוקבק ב פברואר 2016

אזור גידול: כרם מצליח, אבני איתן, רמת הגולן

אודות הכרמים: כרם מצליח ניטע בקייץ 2010 , 20 דונם מהזנים קברנה סוביניון מרלו וסירה. הכרם נטוע בגובה 400 מטר, מזרחית ליישוב אבני איתן. הקברנה סוביניון מעוצב ל Sprawl הזנים האחרים
מעוצבים ל VSP

דבר היינן: בלנד מבוסס קברנה עוצמתי עם השפעה נכבדת של סירה מתובל ועשיר ומעט מרלו חד ומפולפל. יין אלגנטי, הרמוני, מורכב ועשיר.

אלכוהול: 14%

פוטנציאל השתבחות: חלון השתייה נפתח לאחר כשנה בבקבוק היין צפוי להשתבח לפחות שמונה שנים מבציר.

כשר: למהדרין

מחיר לצרכן: 185 ש"ח.

פרסים וזכיות: מדליית זהב בתחרות  טרהוינו 2016

יקב דומיין סרור "קלוד סרור" 2013

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום כהה. שוליו בוהקים. מצאתי בו סוג של בשלות עם רמיזה לאיזו מתקתקות קלילה ונעימה, יש בו מן האיפוק לצד רכות. עומק. ועגלגלות. הטאנינים מעודנים. הפירותיות נוכחת. תיבול נוכח. גופו מלא. הוא עשוי היטב ובעל מבנה איתן. יש בו מן המורכבות והאלגנטיות. הסיומת טובה. היין זכה במדליית זהב בתחרות טרה וינו לשנת 2017 ואת הקביעה שהוא ראוי למדליית זהב, קבעו טובים ממני. 

הרכב זני: 66% קברנה סוביניון, 27% מרלו, 7% סירה

רשמי טעימה מטעם היקב: מורכב מקברנה עוצמתי הניתמך ע"י מרלו פריך וחד ומושלם ע"י מעט סירה מתובל ועגול. יחדיו מרכיבים יין פירותי ומפולפל, בעל גוף מלא, עשיר ומורכב.

התאמה קולינרית: היין יחמיא למגוון מאכלים, פשטידות בשר או גבינות קשות
ואף פלטות קרות של בשרים ואנטיפסטי.
המלצת שף הבית של CLUB SEROR: קלוד סרור נהדר עם חזה אווז, המבורגר עם פואה גרא או מנה יפה של ספגטי בולונז.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות.

ייצור ויישון: כל זן וכל חלקה תוססים בנפרד. הסירה נשאר על קליפותיו במשך 10-14 ימים, המרלו כשלושה שבועות וחלקות הקברנה שלשה עד ארבעה שבועות. היינות תוססים בטמפ של 25-28 מ"צ. היין מתיישן בחביות באריק צרפתיות בנות שנה עד ארבע שנים למשך כ 14 חודשים.

אלכוהול: 14%

כשר: למהדרין

מחיר לצרכן: 129 ש"ח.

יקב דומיין סרור הינו יקב צעיר שכולו הגשמת חלום. לקלוד סרור, מיכאל גולן, ז’אן דוד בנישו, ו-ז’אק נאטאף, ארבעה חברים, אנשי עסקים ויזמים, היה חלום, ליצור עסק שיש לו אחיזה במקום, בקרקע ובתרבות הישראלית, אך שיהיה גם בעל ממד רוחני ואישי. הם רצו להקים עסק שיבטא את האהבות והאידייאלים האישיים שלהם ויאחד אותם עם המציאות. הפגישה שלהם עם יובל מצליח, חקלאי ממושב אבני אית"ן ברמת הגולן, שהציג בפניהם את השילוב של אדמה וחקלאות מניבה, סחף את הארבעה לעולם היין ושמן הזית, לתשוקה ולרומנטיקה שביצירה החקלאית ולביטוי העצמי שהיא מציעה. מרגע זה, הדרך לייסוד את היקב דומיין סרור כבר הייתה סלולה.

יקב דומיין סרור הוא יקב שמביא את הבשורה של חקלאות מקומית המניבה מוצרים איכותיים וייחודיים.
היינן איתי להט, שנחשב לאחד הייניים המובילים בארץ יוצר יינות אלגנטיים, ומורכבים בעלי under tones, המשתחררים באיטיות ומבאים לידי ביטוי את הפסיפס של סיפור היקב: חקלאות ישראלית, הייחודיות של רמת הגולן, חברות אמיצה והאהבה לאדמה ולארץ.

20 הדונם של כרמי היקב (כרם מצליח) ניטעו בקיץ 2010, בגובה 400 מ' על אדמת הבזלת מזרחית ליישוב אבני איתן. בכרמים גדלים ענבי קברנה סובניון, מרלו וסירה.
ענבי השאנין בלאן, ויוניה, וגרנאש מגיעים מכרמי חוות קנאטיר הנטועים בגובה של כ-450 מטרים מעל פני הים, בשטח מישורי התחום על ידי נחל אל על מדרום, נחל סמך מצפון, ומורדות הגולן התלולים ממערב.

יקב דומיין סרור

מושב אבני אית"ן

טל' 058-7850912

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top