חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טריו ויקב אבידן ממליצים לכבוד ראש השנה וחגי תשריי על יין לבן "אבידן תג לבן" 2015 ועל יין אדום "טריו ספיריט ירושלים" 2014

רגע לפני חגי תשרי, יקב טריו של משפחת שקד, מחדש את סדרת Spirit עם שנת בציר חדשה – 2014 והרכב זני חדש. "סדרת ספיריט" משקפת את הרוח של היקב, ואת שאיפת היקב ליצור יינות הרמוניים, פירותיים ומאוזנים. הרכב הזנים בסדרה משתנה משנה לשנה, בהתאם לכיוון בו נושבת הרוח. אותו היינן של יקב טריו, עמית טולדו, יוצר יינות גם ליקב אבידן, באידיאולוגיה שונה במקצת – אבל תחת אותה קורת גג במתקני יקב רמות נפתלי תוך ניצול מיטבי של מיכון חדיש, חביות וטכנולוגיות מודרניות, הנשענות על תנובת כרמים איכותית. יקב אבידן, הנו יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2000 בקיבוץ אייל וכיום נמצא ברמות נפתלי. יינות היקב נוצרים בתהליכים המשלבים טכנולוגיות מודרניות עם שיטות מסורתיות כדי ליצור יינות מפתיעים ושונים. סדרת TAG הינה סדרת הבסיס של היקב, וכבר בה ניתן לטעום את ההבדל. 

יקב אבידן "תג לבן" 2015

רשמי טעימה שלי: זהו בלנד לבן, המציג אף ארומאטי להפליא שופע בפרחוניות לבנה לצד גווני הדרים לבנים אפרסק ואגס ונגיעות קליפת אשכולית ולימון רמיזה למשמש ונגיעות טרופיות. החומציות תומכת גוו לימונית ומאוזנת בנוכחות עשירה של פרי טוב, טעים, מרענן ומהנה. יין של קיץ ומנות פתיחה ראשונות. אהבתי! 

אלכוהול : 13.9%
הרכב : 40% וויונייה, 42% שרדונה ,18% סובניון בלאן
כרמים : הוויונייה והשרדונה מהרי יהודה, הסוביניון בלאן מכרם בן 30 שנה בגליל העליון.
תהליך הייצור כלל בציר ידני מוקפד ותסיסה קרה במכלים, יישון במכלים עם נגיעה קלה של 50% של היין חביות ניטרליות על המשקעים.

על פי היקב – על היין: יין עשיר, בעל ארומה פרחונית וטעמי פרי לבן בשל, תמורה בלתי רגילה למחיר!

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪.

יקב טריו "ספיריט ירושלים" 2014

רשמי טעימה שלי: ניכר על היינן כי הוא מחליט ליצור את היין מבלנד של זנים אותם מצא כנכונים ליצירת היין ולו בשל העובדה שהיין מסדרה זו מהבציר הקודם 2013, היה שונה לחלוטין בהרכבו הזני מיין זה. "בהתאם לכייון אליו נושבת הרוח". באף, פרי יער שחור וסגול לצד פרחוניות ומינראליות, אדמתיות ורמיזה לאניס. בפה, הגוף בינוני, חמיצות נוכחת, פה מלא טעם, נוגע בעשבוניות, וקליית אלון. הסיומת ארוכה ומהנה.

אלכוהול : 14%
הרכב : 60% שירז, 27% פטיט ורדו ו13% מרלו.
כרמים : הענבים מגיעים מכרמים בגבהים של 600-800 מטר בהרי יהודה.
תהליך הייצור : הענבים עברו מיון קפדני, הותססו במכלי נירוסטה בטמפרטורות נמוכות יחסית, והתיישנ ובמגוון מכלים וחביות במשך 6 חודשים.

על פי היקב על היין: בעל צבע אדום עמוק, מציג ניחוחות של גרגרי יער עם נגיעות עץ אלון, סיומת ארוכה ומענגת.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב אבידן

יקב בוטיק משפחתי זה הוקם בקיבוץ אייל הוקם בשנת 2000 ומייצר יינות איכותיים מכרמים ברחבי הרי יהודה והגליל העליון.  היקב משלב טכנולוגיות מודרניות עם שיטות מסורתיות, כדי להפיק יינות מפתיעים ושונים תוך גיבוש סגנון מזוהה וייחודי. בשנים האחרונות זוכים יינות היקב להערכה רבה ממבקרי היין ואוהבי היין כאחד. כיום שוכן היקב ברמות נפתלי.

יקב טריו

יקב טריו הוקם בשנת 2006 מתוך השאיפה לייצר יין ישראלי איכותי מהכרמים הטובים בישראל. ביקב מקפידים על שיטות ייצור מתקדמות במטרה לייצר יינות הרמוניים, פירותיים ומאוזנים. יינות היקב מיוצרים מענבים המגיעים מכרמים בהרי ירושלים, הגליל ועמק אלונה הסמוך לזכרון יעקב. מושב היקב ברמות נפתלי שבגליל העליון וכיום מייצר היקב יינות כשרים נהדרים.

את יינות יקב אבידן ויקב טריו ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות וברשת חנויות 'דרך היין'.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top