חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב "דלתון" מזמין את אוהבי היין והטבע לצפות בתהליך הבציר המתחיל בימים אלו

יקב דלתון, שבמרום הגליל, מציע חוויה מיוחדת למבקרים למטיילים ולאוהבי היין : לצפות בתהליך הבציר- המתקיים אחת לשנה, לטעום ממיץ הענבים האלכוהולי הנוצר בתהליך, ללמוד איך עושים יין , זני היין ועוד

לדברי משה חביב, מנכ"ל יקב "דלתון": "הבציר מאחר השנה בכשלושה שבועות, עדיין קשה לקבוע סופית את איכותו, אך הוא מסתמן כאולי הטוב ביותר שידענו בעשור האחרון. סיורי השטח שאנו מציעים מהווים חוויה בלתי נשכחת של טבע, יין וגורמה".

ביקב דלתון מרכז מבקרים ובו סיורים מודרכים וטעימת יינות, המציע מתכון  לחווית בילוי אחרת, באווירה גלילית ופסטורלית. בסיור יוכלו המבקרים לצפות בענבים הנבצרים בכרמי היקב שבגליל, שכולם נבצרים בשיטה הסלקטיבית- של בחירת חלקות הבציר בקפידה ומעקב צמוד על מצב הבשלתם של הענבים ולא באופן גורף, כפי שנהוג בבצירים אחרים. הענבים מגיעים היישר מהבציר במשאיות ליקב ועוברים הפרדה. לאחר מכן- עוברים הענבים לסחיטה (זנים לבנים) או לריסוק (זנים אדומים) ומשם לחביות הנירוסטה- לתחילת תהליך התסיסה. התהליך מרתק ובמהלכו- מופק מיץ ענבים אלכוהולי (שעתיד לתסוס ולהיהפך ליין)- אותו מוזמנים המבקרים לטעום. בתקופת הבציר האנרגיות ביקב דלתון גבוהות והאווירה תוססת- ממש כמו אווירת הבציר שהייתה קיימת עת ישבו אבותינו בארץ.

 

הסיור ביקב דלתון מתחיל בסקירה קצרה של האזור הגיאוגרפי ושל ההיסטוריה של היקב, תוך הבחנה בין מושגים שונים הקשורים בעולם היין ותפישות שונות הנוגעות לעולם חדש ולעולם ישן. לאחר מכן מוזמנים המבקרים להתרשם מהכרם לדוגמא, המציג חמישה זנים שונים של ענבים ומגוון של סוגי אדמה. בשלב זה- לומדים האורחים על השפעותיהם של תנאי האקלים והקרקע ועל השפעותיהם הישירות על טעמי היין.

בהזמנה מראש ותוספת תשלום ניתן להזמין ממרכז המבקרים סיור ג'יפים מיוחד בין הכרמים. המשך הסיור נערך בתוך מרכז המבקרים, בו מקבלים המבקרים הסבר על שיטות הפרדת הענבים, על מיכלי התסיסה, על ההבדלים בין יינות יבשים לחצי יבשים. בתום הסיור מציעים במרכז המבקרים טעימות ממבחר היינות, בליווי הסבר כיצד טועמים יין, מה חשיבותה של הכוס ואיך להפוך שתיית יין לחוויה רב- חושית.

בנוסף, במרכז המבקרים מוצעים למכירה מוצרי בוטיק שונים של יצרנים מקומיים.

 

שעות פעילות היקב: א'-ה' 10:00-17:00 יום שישי 10:00-14:00

עלות ביקור ביקב –ללא סיור הג'יפים,  15 ₪ למבוגר (מעל גיל 14), 12 ₪ לחיילים

 

היקב ומרכז המבקרים סגור בשבת.

להזמנות: 04-6987683 שלוחה מס' 3.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top