חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מדבר ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח על מדבר דרומי לבן 2015 ו- שאנין בלאן 2015 ו- מדבר אדום 55 מבציר 2013

לכבוד ראש השנה וחגי תשריי, מצאתי לנכון לטעום את יינות יקב מדבר בשל חיבתי הגדולה לאיציק וולף וזוגתו שלי ולביתו של איציק דנה, על המיזם האישי לעשות יין  איכותי במדבר. ותחת הכותרת "יין במדבר זה מה שאנחנו עושים" לא מסתתרת יומרה בעלמה כי אם הצהרת כוונות ומעשים וגם יינות מיוחדים וזוכי פרסים. הענבים ליינות יקב מדבר, גדלים בכרם ייחודי, ברמת הנגב הגבוהה, 800 מטר מעל לפני הים. מאפייני בית הגידול המדברי – יובש מוחלט מחד ומשטר השקיה מוקפד מאידך, ההבדלים החדים בטמפרטורת יום/לילה, קרינת השמש והחזר הקרינה מהקרקע, המינרליות האזורית באדמה ובסלע, ומשטר ריסוסים  דליל ביותר שומרים על רעננותו ומורכבותו הטבעית של הענב ובאים לידי ביטוי ביין. 3 יינות טעמתי כאן בשבילכן ולהלן רשמיי והמלצותיי.

יקב מדבר שאנין בלאן 2015

רשמי טעימה שלי: באף בשומות של גווני הדרים, נגיעות של חמאה ודבש. יין רענן, עם עוצמות פרי בולטות. לצד רמזים, למלון ופסיפלורה וגם לאננס בשל. בפה, חמיצות מאוזנת וטעמים של פירות טרופיים. הסיומת טובה וממושכת.

סוג היין: לבן יבש.

הכרמים: מצפה רמון חוות ננה כרם יחידני.

הרכב זני: שנין בלאן 100%

קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%

אלכוהול: 14%

צוות הייננים: מיטל דמרי, שחר לנדמן, ייעוץ diego ciurletti

לפי דבר היקב יין לבן בצבע זהוב בהיר. גוף בינוני, שילוב מעניין של חומציות לימונית, וארומות של אגס, אננס, פריחה לבנה. המינראליות ונגיעה של עץ אלון מביאים את הסיומת האופינית לזן במדבר.

הענבים נבצרו בבציר ידני ב- 9 לאוגוסט ועברו תסיסה ארוכה וקרה במכלי נירוסטה.לאחר שישב על שמריו,

כ-10% התבגרו 6 חודשים בחביות עץ אלון.

היין לא עבר תסיסה מאלולקטית לשמירה על רעננות וחדות הפרי.

 מחיר לצרכן 110 ש"ח.

יקב מדבר לבן דרומי 2015

רשמי טעימה שלי: בלנד מצויין המפגין את ייחודיותו והאתגר המבודל שמביאים עמם הענבים של יין זה. הויונייה הוא "הכוכב" בבלנד והיין מאוזן היטב מדוייק ורענן לצד חומציות טובה שנושקת לטרופיות ומגע מינראלי. מצאתי אף ארומאטי של פרחוניות ופרי לבנים. אגס ותפוח ירקרק חמצמץ. הפה עשיר בפרי, נוגע במתיקות קלילה ומנטולית וחמצמצות על הצד הטעים המהנה והמרענן. הסיומת טובה.

סוג היין: לבן יבש.

הכרמים: מצפה רמון חוות ננה, כרם רמון.

הרכב זני: בלנד של – שרדונה 30% , ויונייה 52% , סוביניון בלאן 18%

קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%

אלכוהול: 14%

צוות הייננים: מיטל דמרי, שחר לנדמן, ייעוץ diego ciurletti

לדברי היקב ממסך לבן בצבע צהוב קש. אופייני למדבר ועשוי כמידי שנה, מזני הכרם הנגישים לנו בבבית הגידול שבו היקב פועל. הזן המוביל השנה הוא ויונייה, הנתמך בסוביניון בלאן ושרדונה. ליין גוף  בינוני, ארומות וטעמים פירותיים, מאוזן, נוח לשתיה. עשבוניות קלה תומכת לאורך כל הטעימה, טעמי ליים מובילים את היין לסיומת ארוכה.

הענבים נבצרו בבציר ידני בשבוע הראשון באוגוסט ועברו תסיסה ארוכה וקרה במיכלי נירוסטה, לאחר התסיסה האלכוהולית אוחדו זני הענבים לממסך אחיד שהתבגר קמעה, במיכל נירוסטה.כ 10% מהיין, התבגר בחביות עץ אלון למשך כחמישה חודשים. היין בוקבק בפברואר 2016 .

היין לא עבר תסיסה מאלולקטית לשמירה על רעננות וחדות הפרי.

 מחיר לצרכן 85 ש"ח.

יקב מדבר אדום 55 מבציר 2013

רשמי טעימה שלי: אלגנטיות שמתחילה בצבע מרשים ארגמני צפוף וכהה. באף, פירות יער שחורים ואדומים בשלים, לצד פרחוניות סגלגלה, נגיעות עור טבק וקסיס וירקרקות עשבונית. בפה, הגוף מלא עם פרי מאוזן, בשל ועשיר. מרמז על קפה ושוקולד. ברקע, עץ אלון קלוי. הסיומת מהנה. יין מוצלח בהחלט. קחו את היין עם המנות העקריות. הוא ילווה אותם היטב ויעשיר את טעמם.

סוג היין: אדום יבש.יין ייחודי במהדורה מוגבלת מיוצר מגפן שורדת במדבר, במרחב מצפה רמון בגובה 800 מטר.

הכרמים: מצפה רמון חוות ננה, כרם רמון.

הרכב זני: קברנה סוביניון, סירה

קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%

אלכוהול: 14.5%

צוות הייננים: מיטל דמרי, ייעוץ diego ciurletti

על פי דבר היקב יין אדום יבש משורות נבחרות בכרם, בעל צבע אדום עמוק. ארומות של פירות אדומים ושחורים, קסיס, שזיפים וקפה קלוי, גוף מלא וטאני, פה עשיר בטעמים ומורכב וסיומת ארוכה.

הענבים נבצרו בבציר ידני בשבוע האחרון באוגוסט

ועברו תסיסה אלכוהולית במיכלי נירוסטה. ללא סחיטה הועבר היין לתסיסה מאלולקטית בחביות עץ למשך 18 חודשים.

היין ימשיך וישתבח בשנים הקרובות.

מחיר לצרכן 120 ש"ח.

יקב מדבר

רחוב סדן 10 

 רובע האומנים ערד 89095

טל’ 08-8662100

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top