חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח את יין הפרימיום הבורדולזי "הורקנוס" 2011 במהדורה ממוספרת ובכשרות מהודרת – יין שהוא כולו "וואו" !

שמועה גונבה לאוזניי בין כותלי חרדים בירושלים על "יין פרימיום מהודר, שזכה לשם המכובד "הורקנוס" של יקב "אור הגנוז", יין שהוא "וואו" ושהיין הראשון ממנו מבציר 2010 נחטף ונעלם כולו גם במחיר הנושק כמעט ל- 600 שקלים", ואני נשבעתי שליום הולדתי, אני אמצא לי מישהו שאוהב אותי, שיפנק אותי ביין הזה. כל חיפושיי אחר היין הזה בחנויות היין הממותגות בירושלים איפה שחובבי היין החרדים שמבינים ביין עושים את קניותיהם, העלו אבק ואפילו זכיתי להרמת גבה, אבל ציפור אוהבת לחשה על אוזניי כי "כמעט בד בבד עם מועד יום הולדתי, משיק היקב את היין הזה הורקנוס מבציר 2011" וכבר ידעתי והתכוונתי ולמי שצריך התחננתי עד שאת היין כמתנת יום הולדת קיבלתי.

"הורקנוס" – היה נשיא יהודה וכהן גדול  בנו של שמעון החשמונאי ונכדו של מתתיהו הכהן.

רשמי טעימה שלי: זהו פרימיום יין מורכב ומושקע, הדוניסטי ויוצא דופן, לא יין ליום יום ולא יין שידו של כל חובב יין משגת. תקראו לזה יין של שימחה, יין של חג, או מסיבה, או יין מיוחד של אירוע מיוחד, אבל תהיו חייבים לתת לו את הזמן להיפתח וככל שיחלוף הזמן יבואו ויעלו לפניכם עוד ועוד רבדים של מינעד ארומות וטעמים משגעים. ובכלל, מה דעתכם לבחון את היין הזה תחת התבחין הבא: ראשית תקררו מעט את היין קודם לפתיחה במקרר הביתי כחצי שעה. תפתחו את היין ותאפשרו לו לנשום ולהיפתח, תאכלו תדברו, תמזגו מעט, תטעמו. תעשו אתנחתא, ושוב תחזרו ותיטעמו. אצלי עם היין הזה, אני לבד, זה החל בערב, ונסתיים בצהרים של יום המחרת. תופתעו לגלות כמה שהיין אוחז את היכולות הגלומות בו גם שעות רבות אחרי שהוא נפתח. זהו יין שמגיע מבית טוב. במגזין היין "ויין ספקטטור" זכו כמה יינות של היקב לציון 90-91. 

יין פרימיום בורדולזי זה, עשוי מענבי קברנה סוביניון 50%, קברנה פרנק 20% מרלו 18% ופטי וורדו 12%. היין מאוזן והרמוני, עם עושר בלתי רגיל של בשומת פירות יער שחורים ואדומים, צעירים ובשלים גם יחד. בעל מרקם מורכב ומבנה עשיר ורחב עם מינעד טעמים וארומות מרובדים עם הרמוניה איזון  ואלגנטיות בין הפרי לטאנינים, לרמות החומצה והאלכוהול. עם ריכוז פרי ועוצמה מצויינים, טאנינים, חמיצות, רמיזה מתקתקה, והכול מדויק ועשוי היטב בהרמוניה מנוצחת היטב. יופי של יין ! לא פחות.

זהו בלנד ייחודי המגיע מהר מירון שבגליל העליון מטרואר בעל מאפיינים ייחודיים בעלי היסטוריה עשירה. הענבים נבצרו 350 קילו לדונם, עם עלות השחר ונבחרו בקפידה רבה, מחלקות כרם הנטועות על המורדות הצפוניים של ההר שנהנה מאקלים אידיאלי לגידול ענבים איכותיים של זנים אציליים. תשומת אישית והקפדה מושקעת בכרמים הביאה למחיצות מושלמות בכרמים  ובעבודה ידנית. אלה יחד הביאו למיצוי מושלם ולהתיישנות של 40 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. התוצאה לפניכם. יין עם אופי דיסנטיקטיבי המשקף את נוף הולדתו הטבעית.

ליין 14.5% אלכוהול. פוטנציאל התיישנות לשנים רבות קדימה. היין לא מבושל. כשרות למהדרין מן המהדרין בד"צ העדה החרדית ירושלים ובהשגת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. הרב מרדכי שיינברגר

מהיין יוצרו 2700 בקבוקים.

סוג היין : יין אדום יבש.

אזור גידול : מרום הגליל.

יינננות : צוות שיתופי מקצועי של העושים במלאכה ביקב.

בציר : 2011

מחיר לצרכן : 450 – 590 ש"ח.

יקב אור-הגנוז 13909
ד.נ. מרום הגליל, ישראל

[email protected]

יקב : 04-6990836
חנות : 058-7140770

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top