חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יקב היוצר" משיק לכבוד ראש השנה וחגי תישריי Virtuoso קברנה סוביניון מבציר 2013

קברנה סוביניון מבציר 2013. בקבוק נאה ומהודר מצודד מראה. בעל תווית שחורה מעוטרת בדמות "היוצר" וכיתוב בזהב. 18 חודשי יישון בחביות צרפתיות. 13.1% אלכוהול. יין של מנה עיקרית. צבע אדום ארגמני עמוק. באף פרי שחור. פירותיות טובה ונוכחת זהו יין שעשוי היטב. מציג איזון ומתינות לא שתלטנית, בסך הכול יין מאוד נעים ללגימה. 

דף יינן

יקב היוצר גאה להציג סדרה בלתי נשכחת: Virtuoso הכוללת בעיקר יינות אדומים, המבוססים על יינות זניים, לעיתים מכרמים שונים. כוונתו הראשית של היינן הראשי, אמן היין פיליפ ליכטנשטיין היתה להביא מוצר שכולו יצירה שהינה שילוב של מקום, זן ויוצר ולא לכבול אותה רק ב- Terroir, ולכן שם הזן מופיע על הבקבוק. לדברי היינן המטרה המוצהרת היא לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל היינות עברו מגע ארוך מאוד עם עץ אלון, אולם עברו תהליכים של בחירת סוג וגיל החביות בכדי לשמור טעמי החבית, אך לא למחוק את ביטויו של כל זן וזן.

סדרת Virtuoso  רב היינות מכרם יחידני. הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים :

קברנה – כרם צעיר של קברנה במושב דישון בגליל העליון (גובה של כ-450 מ' מעל פני הים), נטוע בצפיפות גבוהה יחסית על אדמת טרה רוסה גירית. כהל: 13.1%, חזק ועוצמתי.

מרלו – כרם צעיר נטוע במרלו בגליל העליון בקרבת צומת ישע, נבצר ב 18.8.2013. כהל 13.6%, מלא ורענן.

שיראז – 2 כרמי שיראז צעירים: אחד מעט צפונית לכפר תבור והשני (4 ק"מ דרומית לראשון) במורד מדרון על יד קיבוץ עין דור (מתחת לכרמים של יער נטופה) שנבצרו שניהם בשבוע השני של אוגוסט 2013. כהל: 13.1%, רך ועוצמתי.

הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ 3 שבועות. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 18 חודשים. עיצוב סדרת Virtuoso הינה ייחודית ושונה ולוקחת השראה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל זכוכית בוטיק בצרפת ותווית המשלבת אלמנטים כמו הבלטות ופוייל זהב עדין המקנות לבקבוק מראה ייחודי ובולט על המדף.

 השראת היינן:

פיליפ ניסה לתת סגנון וכיוון ליינות שעפ"י הגדרתו הינם מוסברים ומובנים ולא צריך להעבירם טקס מיוחד לפני הגשתם, למעט המורבדר המצריך אוורור טוב טרם הגשתו על מנת לתת את מיטבו. היינות עברו מגע ולעיתים ארוך מאד עם עץ האלון, אך כל הזמן הושם דגש על "שמירת הפרי" בבחירת גילן וסוגן של החביות.

בכל אחד מהיינות המטרה המוצהרת הייתה לא לתת לעץ להשתלט על היין, החבית אמנם מורגשת ביינות אך לא מוחקת את ביטוי הזן. היינות בהגדרתם אינם מכרם יחידני או אזור מוגדר למרות שבפועל כמעט כל היינות של שתי הסדרות הגבוהות עונים להגדרה "כרם יחידני".

בידול:

סדרת VIRTUOSO מבוססת כרגע על שלושה זנים אדומים מובילים בכל העולם: קברנה, מרלו ושיראז.

הענבים אחרי קבלה וריסוק קוררו לביצוע השריה קרה ונשארו במגע עם הקליפות למשך כ-3 שבועות.

 כשרות בהשגחת בד"ץ עדה חרדית והרבנות הראשית מעלה אדומים.

ניתן להשיג ברשתות השיווק וחנויות היין המתמחות.

 "היוצר". יין מעורר השראה.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top