חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חג שבועות – ומה אתם עושים בחג? יוצאים לטייל? – רוצים לטעום יין? ליהנות מהנוף ומהחברותא?! ואולי תבואו לחגיגות היקבים במושב רמות נפתלי!

בחודש יוני עולים צפונה לחבל היין של ישראל, שיהיה רווי באירועים שכבר הפכו למסורת בשבע השנים האחרונות מאז נולד פסטיבל "בשביל היין". גם השנה נרקמו לטובת הפסטיבל שיתופי פעולה בין היקבים השונים ואירועי שיא בפסטיבל התמסדו והפכו למסורת שמושכת קהל רב לקחת לגימה מהגליל.

הפסטיבל מהווה נדבך נוסף לתהליך השיווקי – כלכלי אותו מוביל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בשיתוף משרד התיירות, להבאת הציבור הישראלי חובב החיים הטובים, חובב היין יחד עם אנשי המקצוע בענף הגפן והיין, להצפין, להכיר ולחוות כל שנה מחדש את העושר שיש לצפון להציע.

הפסטיבל השנה נפתח בכנס היין הישראלי השביעי במכללת תל חי, שעסק בנושא "מצוינות ביין".

סופ"ש של שבועות יפתח בחגיגת יין עם שיריו המוכרים של הזמר מיקי גבריאלוב באמפי במושב דישון, במושב אמירים במרום הגליל, יתקיימו במהלך חודש הפסטיבל ערבי מוסיקה לאור שקיעה, סיורים ביער, ביקב רמת הגולן בקצרין תתקיים חגיגת שבועות, בר יין, דוכן פרחים, מארזי פיקניק זוגיים עם מיטב התוצרת המקומית.

במהלך החודש יתקיימו סיורי אביב לכרמים וליקבים. סופ"ש שלישי יפתח במפגש אינטימי על כוס יין ביקב הרי גליל ביראון, עם צופית גרנט בערב של "דלתות מסתובבות". עם זאב פרל נגלה את הגליל, בסיורים מודרכים ומרתקים. סיור ביקבי חבל כרמים, סיור בוקר בצפת, או בסיור קבלת שבת ברובע המקובלים בצפת.

מרכבל לרכבל באותו עניין, באתר החרמון יתקיים טיול אביבי על כוס יין בגובה 2040 מ', ובצוק מנרה יעלו מבקרי הפסטיבל לתצפית ברכבל הארוך במדינה ויקנחו בכוסית יין במרפסת הלודג'. בנוסף, בכל היקבים המשתתפים, צפויות למבקרים טעימות, מפגשים מרתקים עם העוסקים במלאכה וחוויה מרוממת של שותפות.

אירועי בשביל היין בכפרים הגליליים שישי-שבת 17-18.6

פסוטה- בכפר פסוטה, יתקיימו סיורים מודרכים הכוללים ביקור בכנסיה, סיור בגרעין הכפר העתיק, מופע מוסיקלי בכנסיה, הופעת להקות מקומיות, טעימת מטעמים מעשי ידיי אנשי הכפר, ירידי אוכל ובתים פתוחים. להרשמה לסיורים לפנות לרימה: 054-7512017

מעיליא – במהלך הפסטיבל יתקיימו בכפר מעליא, סיורים יומיים מודרכים. הסיורים החווייתיים יכללו ביקור מודרך בבית הערק, בית לוסיה, מבנה עתיק ששוחזר, ביקור בבית הטבק ועוד. בנוסף לתחנות הסיור, תתקיים גם סדנת יין. הסיורים יצאו כל שעה עגולה, החל מהשעה 10:00, מרחבת הכנסייה. להרשמה לסיורים אליאס אבו עקסה 052-2829963

עילבון – הכפר עילבון מזמין את הקהל לביקור חוויתי מסוג אחר. בכפר יתקיימו סיורים אל הכנסייה אורתודוקסית שבכיכר הכפר, אל מרכז הכפר העתיק,שרידי כנסייה צלבנית-ברחבת הכנסייה במתחם של דוכני אוכל אותנטי, ציורי פנים , יין ועוד. אורך הסיור כשעה. היציאה בכל שעה עגולה החל מהשעה 10:00, מרחבת הכנסייה היוונית קתולית. להרשמה לסיורים: ריזק 050-8673181

גוש חלב (ג'ש) – גוש חלב השתבחה בגפניה ואנשי הכפר הוכיחו שתעשיית היין במקום, השביחה את הביקור בכפר הציורי ג'ש. הסיור, יחל ביקב של נאדים עיסא, שם נטעם מהיין המיוצר ביקב וכן נצפה במזקקה, המפיקה עראק מרוני איכותי וגראפה מפתיעה. נמשיך בסמטאותיה הציוריות, של "הפנינה הגלילית" ונעמיק אל תוך גרעין הכפר העתיק. משך הסיור כשעה וחצי. הסיורים יצאו כל שעה עגולה החל משעה 10:00 , סיור אחרון יוצא בשעה 15:00, להרשמה לסיורים -נדים 050-3443022

יקב אדיר – יין, גבינות וגלידה לקינוח – בלב הכרמים בפארק התעשייה דלתון, על מורדותיו של הר אדמון, נמצא מרכז המבקרים המרשים של יקב אדיר. במרכז המבקרים  נקבל סקירה וטעימה של יינות היקב לצד טעימת גבינות מבית מחלבת חלב אדיר המייצרת גבינות ומוצרים מיוחדים נוספים מחלב עזים כאשר ה"שוס" של המקום הוא גלידת היוגורט המפורסמת ששמה התפרסם למרחוק בשילוב עם היין המחוזק Plot 98  . ארוחות בוקר עשירות וארוחות בראנצ' מפנקות המבוססות על טהרת גבינות העזים של המשפחה מוגשות במקום. שעות פעילות 9:00-17:00, שישי 9:00-14:00 לפרטים נוספים ולהזמנת מקום. 04-6991039

מנרה, ארץ הטבע והאקסטרים – לרגל הפסטיבל מציע צוק מנרה, פארק האקסטרים של ישראל ומתחם האירוח מנרה לודג' לבאי הפסטיבל מחיר מיוחד בחדרים המשודרגים שלנו – 549 ₪ כולל לינה וארוחת בוקר וכל האטרקציות של צוק מנרה ללא תשלום נוסף.  אורחים שיגיעו להנות מהצוק, יעלו ברכבל הארוך במדינה – וישתו יין אל מול נדידת הציפורים, במחיר מיוחד של 66 ₪ לאדם. בנוסף לכל הנוסעים ברכבל ולכל הלנים בלודג' – כוס ין מתנה במרפסת הלודג' בגובה 900 מ' עם אוויר נהדר ונוף מרהיב.  לפרטים נוספים והזמנות <<< או טל' 04-6905830

קפיצה לצפת, אגדה מהלכת – סיור מרתק בין בתים תכולים, הטובלים בנוף ההרים שסביב, בין ניסים ונפלאות של עיר הקבלה, וסיפורי היומיום של חיי עיר עתיקה. נחלוף בין בתי רובע האומנים המפואר, נספר את תולדותיו, והתהפוכות השונות שעברו על המקום מאז קום המדינה, נכיר ונבקר בין הגלריות וסמטאות האומנים השונים במהלך הסיור יסופרו שלל תהפוכותיה של העיר – החל מימיה הראשונים, בקצה נפת הגליל, דרך תפארת הצלבנים והממלוקים, ימי הזוהר של ראשית לימודי הקבלה בעיר, ועד ימינו אנו בהם היא עיר שמשמשים בה יחדיו אמונה ומדע. בסיור ישולבו דמויות מומחזות ושירים מקומיים. הסיור כולל טעימות יין וגבינות. עלות הסיור היא 120 ₪  לאדם, משך הסיור כ-3 שעות. לפרטים והרשמה מראש:  בשמת כוכב' אגדה מהלכת 052-5583865. סיורים מומחזים לכל גיל בגליל.

פסטיבל בשביל היין ה-7 יתקיים עד 19 ליוני.

חגיגות היקבים במושב רמות נפתלי

במסגרת פסטיבל "בשביל היין" ה-7, בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל תתקיים גם השנה חגיגה של יינות משובחים ומוסיקה טובה ביקב עמרם ויקב נעמן ברמות נפתלי

חגיגת היקבים במושב רמות נפתלי , אשר זכתה בשנים האחרונות להצלחה מסחררת, עם אלפי משתתפים המגיעים לאירוע מכל קצבות הארץ, תתקיים גם השנה רגע לפני חג השבועות.

בישוב הפסטורלי, השוכן בהרי נפתלי  ומשקיף על הנוף המרהיב של עמק החולה והרי הגולן, יתקיימו שתי חגיגות גדולות: ביקב עמרם וביקב נעמן. כל יקב יארח את המבקרים, בסגנון שונה הן קולינרי והן אמנותי ויספק למשתתפים חוויה ייחודית ומשכרת . האירוע יתקיים בצמוד לחג השבועות, ביום שישי ה-10 ביוני 2016.

היקבים ברמות נפתלי מגדלים את ענבי האיכות בטֶרוּאֶר (מרחב הגידול) המופלא של עמק קדש והרי נפתלי. שיתוף הפעולה בין היקבים במושב מסמן את מיתוג עמק קדש, כאחד ממרכזי היין המובילים בארץ.

בחגיגה יוצגו,  בכל אחד מהיקבים, יינות חדשים וישנים, הופעות מוסיקה  וכיבוד גלילי משובח.

יקב עמרם ישיק את יינות 2014 מסדרת "פרמיום", "בראשית" ו"הרי נפתלי". במסגרת האירוע יחולקו טעימות מיינות אלה, והאורחים יוכלו ליהנות  ממופע מוזיקת עולם בניצוחו של ניר מוצירי, המשלב במופע  גם יצירות מקוריות.

יקב נעמן ישיק את היינות "פינק פלויד" ו"בייב" מרלו 2015 ושל יינות "גרנד ריזרב" 2013  כולל טעימה של כל יינות2013 . באירוע יתקיים מופע מרקיד של רוק אנד רול עם נגיעות של רגאיי של להקת אומה גומה עם עודד טמסוט הנפלא.

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בשיתוף משרד התיירות, הרשות לפיתוח כלכלי ערבי במשרד לשוויון חברתי,  מועצת גפן היין, משרד החקלאות ופיתוח הכפר,  הרשויות המקומיות, היקבים ותיירני הגליל, הגולן והעמקים פועלים לקיום הפסטיבל השנתי, המאגד את תיירות היין המתפתחת והמשגשגת בצפון. פסטיבל בשביל היין ה-7 יתקיים בין התאריכים 31.5.16 – 19.6.16.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top