חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ה"סקוטית" מבית "ישרקו" משיקה "רום דיפלומטיקו" DIPLOMATICO RUM

בשנות החמישים של המאה הקודמת היה רוב ייצור הרום בוונצואלה מרוכז בידיו של תאגיד יחיד, שהיה בשליטה של חברת סיגראם הקנדית. לאחר שזו התפרקה וחלקיה השונים פוזרו בין תאגידי המשקאות הגדולים, קמה קבוצת משקיעים ויצרה חברה חדשה לייצור רום, והיא שמייצרת את רום דיפולמטיקו, על פי אותן מסורות בנות 120 שנים ויותר.

דון חואנקו מלנדז, 'הדיפלומט', היה יצרן קטן אך שיטתי של רום וליקרים. הוא חיפש דרכים לשפר את המוצר שלו, במיוחד בהתחשב באקלים הקשה של ונצואלה של ימיו – המאה ה- 18. הוא אסף דוגמאות ושיטות מג'מייקה, שהייתה אז מרכז הייצור העולמי, מהאנטילים ומקומות אחרים, הביא אותן הביתה והפך ל'שגריר הרום'. הידע שהביא והמסורות שפיתח הם אלה שבבסיס רום דיפלומטיקו גם היום.

 החברה ה"סקוטית" מבית "ישרקו" מרחיבה את קטגוריית הרום שלה ומשיקה בימים אלו בישראל את רום דיפלומטיקו מונצואלה. "הסקוטית" אשר נרכשה לפני כשנתיים וחצי ע"י "קבוצת טיב טעם" שמיזגה את מלוא פעילות החברה ה"סקוטית" לתוך חברת הבת "ישרקו" מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ ומהעולם.

ה"סקוטית" תייבא 3 מותגים שונים מהמזקקה ולהלן הנבחרת "רום דיפלומטיקו" של החברה ה"סקוטית" מבית "ישרקו": :

רום דיפלומטיקו אנייחו

דיפלומטקו אנייחו עשוי מרום בזיקוק רציף, המעניק משקה רום חלק ורך המתיישן במשך 4 שנים בתוך חבית. הרום מפגין בשומות של שקדים ואגוזים, מעורב בקינמון, מים וסוכר דמרה. המשקה עצמו אוורירי ונעים. המשקה מתקתק ומעט עוקצני עם סיומת טעמים מעניינת.

מחיר מומלץ: 134 שקל, כוהל בנפח: 40%, 700 מ"ל.

טמפרטורת שתיה: חדר או קוביית קרח

רום דיפלומטיקו רזרבה

דיפלומטיקו רזרבה עשוי מרום בן שנתיים ועד 8 שנים, תוך איזון בין תזקיקים מזיקוק דודי – מנתי וזיקוק רצי, המעניק יישון ובטעם עשיר. הרום מעט מתקתק ומעולה לשתייה כשלעצמו או לממזגים מתוחכמים ועשירים. הרום בעל רמזים של סירופ זהוב, קינמון וסוכר חום כהה המעניק מרקם קטיפתי של שוקולדיות בעת השתייה, עם תבליני – עץ טיפוסיים וטעמי הדרים רעננים המאזנים את המתיקות. בסיומת טעמי קקאו המקיפים את טעמי התבלינים החמים.

מחיר מומלץ: 163 שקל, כוהל בנפח: 40%, 700 מ"ל.

טמפרטורת שתיה: חדר או קוביית קרח

רום דיפלומטיקו רזרבה אקסלוסיב

זהו משקה רום לשתייה איטית, שעשוי כמעט כולו ממולאסות (קנה סוכר) קלות, עדינות יותר בטעמן. ומורכב מ-80% רום כבד, בעיקר מזיקוק מנתי ו-20% רום קל, מזיקוק רציף, שיושנו עד 12 שנים בתוך חבית. משקה הרום בעל מאפיינים מתוקים ופירותיים, מרוכזים. יכול להתאים וללוות קינוחי שוקולד עשירים ועוד. הרום מפגין בשומות של עוגת פירות, גלידת רום וצימוקים, קקאו, קינמון וציפורן. הטעם בפה בטעמי שוקולד עשירים, פאדג' טופי מתוק ופירות טרופיים המשתלבים בבשומות מפתות.

מחיר מומלץ: 212 שקל, כוהל בנפח: 40%, 700 מ"ל.

טמפרטורת שתיה: חדר או קוביית קרח

רום דיפלומטיקו  – ניתן לרכישה בסניפי "טיב טעם" ובחנויות כהילים מקצועיות ומסעדות וברים נבחרים.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top