חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן משיקים 3 יינות חדשים בסדרת ASSEMBLAGE איתן, ריחן, וצפית מבציר 2012 יינות שמלווים אוכל והנותנים ביטוי לאזוריות ולטרואר

שוב, ובהפרש לא גדול של זמן מאז השקת 3 היינות האדומים החדשים בסדרת הדגל אלטיטיוד, ויקבי ברקן שוב משיקים 3 יינות אדומים חדשים והפעם בסדרת ASSEMBLAGE וזה קורה מן הסתם לא סתם, בסמוך מאוד לחג הפסח. אין זו יד המקרה. ואם תאזינו בקשב רב לדבריו של המנכ"ל שמואליק בוקסר תדעו ותבינו לאן "נושבת רוח התנופה": "אירית (שנק בוקסר- הייננית ביתו של שמואליק) חוזרת לעבודה סדירה ביקב."אנחנו עובדים ימים ולילות לקראת הפסח כדי למלא( ואם להגיד זאת בעדינות) את מה שאחרים לא עשו" והמבין יבין. אנחנו פותחים "זאפה" במרכז המבקרים בברקן ואני מקווה שלפתיחה יהיה שלמה ארצי."

אירית שנק בוקסר: "אני התגעגעתי. השקה אחת לצערי פספסתי כי הייתי עסוקה בללדת, אבל אני שמחה שחזרתי. ושמחה להיות פה ולהשיק את אחד הפרויקטים שהכי קרובים לליבי ביקב וזאת סדרת אסמבלאז'. זה לא סוד שחלק נכבד של היינות שלנו הם יינות זניים. סדרת אסמבלאז' הנה סדרת יינות בלנד. שבה ניתן ביטוי לאזוריות ולטרואר. ובכדי לתת ביטוי לאזוריות זה קודם כל הכרם וזה לא בהכרח הזן עצמו. הצלחנו לבנות סדרת בלנדים שבוחנת אזוריות משנה לשנה והלוואי והייתי יכולה אילולי זה היה מסובך קצת לוגיסטית לקיים כאן ועכשיו טעימת אורך ורוחב של סדרת אסמבלאז' מבציר 2008 ועד עכשיו ( השנה הראשונה ב- 2008 (הייתה שנה גדולה) יצאו הריחן והאיתן והצפית יצא ב- 2009) הצפית תמיד היה שונה ואחר ( ניכר גם בבציר 2012) הוא היה הרבה יותר קל לשתייה והוא לא היה הקברנה והמרלו הטיפוסי אליו הורגלנו בביטויים השונים של הרי גליל והרי ירושלים של איתן וריחן. והיינות מצד אחד הרגשנו את האזוריות ( שהיא עדיין אותו דבר) מצד אחד הפרופיל ארומות הולך איתנו כל השנים אבל הטאנינים והמבנה משתנים משנה לשנה וזה חלק מההבשלה וממזג האוויר. ישנה מגמה ייננית שלנו, שאנחנו מאמינים בה ( ואני יודעת שלא המצאנו את הגלגל) של הליכה לכוון פירותיות, פחות עץ יותר פרי. יינות הרבה יותר נגישים, ולשם אנחנו הולכים גם בסדרות הגבוהות. ובסדרת אסמבלאז' אני מזכירה שהסדרה הזו יצאה מלכתחילה עבור מסעדות שמטרתם הייתה "יין שמלווה אוכל יין" שאפשר לשתות מיד אחרי שפותחים ומוזגים ולכן התמקדנו בפרי ונתנו דגש על פחות עץ חדש וזה משהו שאנחנו משתדלים לשמור עליו לכל אורך הדרך בכל הבצירים גם בשנים חמות וקרות קצת פחות טאנינים, יינות הרבה יותר מרוככים אבל הפרופיל הארומאטי נמצא שם תחושו את זה בריחן הגלילי עם הניחוח של הקברנה את הפרי השחור ומכולם הוא מעט סגור. הסדרה שנועדה להביא את היין לאוכל ואת האוכל ליין באמת ליהנות מיין". לדעתי, שנת הבציר – 2012 מזכירה את – 2010.

שלוש היינות החדשים של ברקן, הם יינות מוצלחים לדעתי, שיצאו ליוצריהם טוב ובזמן טוב. די אם תביטוי בתמונת המחיר של 80 ש"ח לבקבוק מול התמורה המתקבלת בדמותם של יינות מאוד אלגנטיים ולא ריבתיים, יינות עשויים ומאוזנים היטב, ועם רעננות וחמיצות טובה ותומכת, יינות של אוכל, בכדי לקבל החלטה ראויה לרכישה ולליווי ארוחה.

'יקבי ברקן' גאים להציג בפעם החמישית את סדרת יינות Assemblage לשנת הבציר 2012.

סדרת Assemblage מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו איזור.

סדרה זו באה לייצג את איזורי הגידול העיקריים של 'יקבי ברקן' בצורה הטובה ביותר.

שלושת הממסכים האדומים המקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים מציגים שוב ממסכים ייחודיים המורכבים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו. בעזרת יינות אלו, מקווים אנו להציג מבט אחר על נושא האזוריות, נושא שמעסיק כל מדינה יצרנית יין, בעולם הישן כמו בעולם החדש.

סדרת  Assemblage תשווק בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ. כשר לפסח.

 בציר חדש של סדרת האיכות Assemblageמבית 'יקבי ברקן', 2012:

שנת הבציר 2012 הייתה שנה נהדרת לגפנים. חורף גשום ובעל מנות קור גבוהות מהרגיל הסתיים בהתעוררות גפנים אחידה ונמרצת. כל אלו הובילו להבשלה אחידה בכרמים עם סטיות תקן נמוכות מאוד בנתוני ההבשלה. אביב חם וקיץ בעל הבדלי טמפרטורות גבוהות בין היום ללילה הוביל לבציר אשר התחיל בדיוק בזמן, בתחילת אוגוסט, והסתיים יחסית מוקדם,  לקראת סוף אוקטובר.

בהשוואה לשנתיים שקדמו לו, בציר 2012 נראה כבציר ממוצע להפליא, בעל נתונים מצוינים, אשר בסוף, הביא ליצירת יינות מורכבים ומרשימים, ויחד עם זאת, חומציים ורעננים.

 יקבי ברקן ASSEMBLAGE ריחן 2012

רשמי טעימה שלי : לדעתי זה היין הכי מאופק כרגע מבין השלושה מבחינת מנעד הארומות. לעומת זה, הפה היה מלא יותר נוכח פירותי יותר עם חומציות תומכת ומאוזנת היטב. 

מקורו של יין זה במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת מושב דישון, וקיבוץ מנרה, שגובהן 450 ו-580 מ', שיראז משתי חלקות, האחת בכרם בן זמרה, בגובה של 630 מ' והשנייה בקרבת מושב עלמה בגובה 654 מ', מרלו מחלקה בכרם בן זמרה בגובה 780 מ' ופטי ורדו, מחלקה שצמודה למושב עלמה שגובהה  650 מ'.

חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי. בנוסף, לחלקות שלל מפנים: חלקות הקברנה פונות מזרחה או לצפון מערב, חלקות השיראז מפנות גפניהן מערבה, חלקת המרלו המתנוססת במרומי כרם בן זמרה פונה דרומה ואילו חלקת הפטי ורדו שצמודה למושב עלמה פונה אל השמש בכיוון דרום מזרח. מתוך שלל מאפיינים אלו נוצרו יינות שכמו נולדו להשתלב ולהתמזג אלו עם אלו, כאשר כל יין תורם מתכונותיו לממסך ליצירת יין שלם.

רשמי טעימה מטעם היקב:

צבעו אדום – בורדו עז.

באף היין מציג ארומותפירותיות נפלאות של שזיפים אדומים, תפוחים ותותי שדה בשלים, משולבים באופי ירקרק ועשבוני מרענן, המשלב מנטה ונגיעות עלי עגבניה. כל אלו  ארוגים בניחוחות עץ אלון, וניל וקפה.

בפה היין בעל גוף בינוני ובעל טאנינים מורגשים, אך קטיפתיים ורכים אשר משווים לו מבנה רך ונעים. טעמי פירות אדומים חמצמצים כגון דובדבנים, שזיפים ותותים בולטים ביותר. לידם, מאופקות במעט, ארומות של ליקוריץ, אורגנו, עלי דפנה, קפה קלוי ווניל, מתלוות לאופי הפירותישל היין המרגש הזה. הסיומת ארוכה ונתמכת בחמיצות שמנקה את החך. יין זה עשיר ומורכב, אך עם זאת, מרענן וקל לשתייה.

נתוני היין:

  • בציר: 2012
  • הרכב זנים: קברנה סוביניון (52%), שיראז (23%), מרלו (21%), פטי ורדו (4%)
  • כרמים:איזור דישון, כרם בן זמרה, עלמה.
  • גובה הכרמים: קברנה סוביניון: 450, 580 מ'. שיראז: 650, 634 מ'. מרלו: 780 מ'. פטי ורדו: 650 מ'.
  • זמן וטמפ' תסיסה:התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 14 ל- 28 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.
  • יישון: 12 חודשים בחביות, 40% חדשות, מאלון צרפתי
  • אלכוהול: 13.8%
  • משקל סגולי: 991.2
  • חומצה כללית: 5.55
  • pH: 3.56

יקבי ברקן ASSEMBLAGE איתן 2012

רשמי טעימה שלי : בפה חומציות טובה ותומכת מאוזנת. הפה מעט טאני. הסיומת יבשה משהו. היין עשוי היטב. 

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. גם היין מבציר 2012, למעשה נבצר כולו בכרם קריית ענבים. כרם יפיפה זה פרוש על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית, חלקן צרות וחלקן רחבות יותר, במעין אמפיתיאטרון טבעי ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'.

היין מורכב מ: קברנה סוביניון (40%), מרלו (31%) ושיראז (29%). החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. בשלב זה בצענו את עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד.

רשמי טעימה מטעם היקב:

צבעו אדום בוהק בעל שוליים כתמתמים

באף היין מציג פרי אדום ושחור כגון קסיס, דובדבנים, תפוחים ושזיפים בשלים. האופי הפירותי העמוק משתלב עם ארומות ירקרקות של אקליפטוס וטימין, ותבלינים מתקתקים כגון אגוז מוסקט ווניל.

גוף היין בינוני-מלא ומציג שלל פירות אדומים כגון תפוחים, שזיפים ורובארב. אלו עטופים בנגיעות שוקולד מריר ועץ אלון איכותי. טאנינים רכים וקטיפתיים מלוכדים עם חומציות נהדרת משווים ליין מבנה מאוזן להפליא, אשר ממשיך להפתיע גם בסיומת ארוכה. יין זה פירותי ומאוזן ולבטח ימשיך להשתבח עם השנים.

נתוני היין:

  • בציר: 2012
  • הרכב זנים: קברנה סוביניון (40%), מרלו (31%), שיראז (29%).
  • כרמים: כרם קריית ענבים, הרי ירושלים.
  • גובה הכרמים: 680 מ' עד 730 מ'.
  • זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 20 ל- 22 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.
  • יישון:  12 חודשים בחביות, 75% חדשות, מאלון צרפתי (72%) ואמריקאי (28%)
  • אלכוהול:  13%
  • משקל סגולי: 992
  • חומצה כללית: 5.47
  • pH : 3.59

יקבי ברקן ASSEMBLAGE צפית 2012 –  

רשמיי שלי : אף, פירותי מביא עמו פרי יער שחור כהה נוכח ומוחשי. בפה, תחושה נעימה טובה חלקה ומשיית. הסיומת יבשה.

בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאיזורי גידול הידועים באיכותם, הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעיין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, בו היינו לרוב עסוקים יותר בלמידה מאשר ביצירה. אך עם כל שנה שעברה ועם כל גילוי נוסף החיבור לאזור התהדק. שכן, נראה שדווקא באזור זה אפשר להבין את הדיבורים על טרואר או המכלול הזה של אזור, זן, כורם, יינן וכו'. בעבודתנו באזור זה התחלנו לראות כי אפשר ליצר יינות איכותיים גם באזורים מאתגרים במידה והזנים הגדלים באזור מותאמים לתנאים שבו גם אם המשמעות היא טיפוח של זנים שונים ולא מוכרים.

 רשמי טעימה מטעם היקב:

צבע היין אדום כהה ועמוק.

שלל ארומות מתפרצות ומורכבות ממלאות את האף כבר בהרחה ראשונה. פירות יער שחורים, כגון פטל, תות עץ ואף אוכמניות בשלות ממלאות את האף. אליהם מצטרפים ריחות של פרחים מיובשים ובננות המגלים רובד חדש ושונה של ארומות. אופי הפרי המורכב עטוף כולו באותה ירקרקות מיוחדת המגלה עלי טבק ואורגנו יבש, המשתלבים יחד עם נגיעות קפה, הל ועץ אלון משובח.

בפה היין פירותי להפליא; דובדבנים שחורים ואדומים, שזיפים אדומים, מרמלדת אוכמניות ופאי תפוחים משתלבים באופן מושלם עם סיומת פירותית, ארוגה בכוכבי אניס, ציפורן וקינמון. גוף היין מלא ובעל חמיצות טובה ואלגנטית, אשר עם מבנה טאנינים רך ועוטף משרה ליין מבנה מלא, מעניין ומאוזן להפליא. זהו יין שונה, אך עם זאת, נגיש ונעים לשתייה.

נתוני היין:

  • בציר: 2012
  • הרכב זנים: מרסלן (46%), קלדוק (28%), פינוטאז' (14%), מלבק (12%).
  • כרמים: תל צפית.
  • גובה הכרמים: 150 עד 180 מ'.
  • זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 14 ל- 28 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25-30ºC.
  • יישון: 12 חודשים בחביות, 56% חדשות, מאלון צרפתי (91%) ואמריקאי (9%)
  • אלכוהול: 13.4%
  • משקל סגולי:  992.8
  • חומצה כללית: 6
  • pH : 3.68

 מחיר מומלץ לצרכן: כ- 79₪.

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל , כשר לפסח.

הסדרה החדשה תשווק בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יקבי ברקן

מרכז יין חוויתי

טלפון: 08-9447790
אימייל: [email protected]
פקס: 08-9447793

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top