חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גלאי – יקב הבוטיק של צפון הנגב – משיק "סוויטי" – יין קינוח מחוזק בסגנון פורט

את היין הזה, יכולתי ואפשר היה לסקר, יחד עם היינות האחרים של היקב והיקבים הרבים האחרים, שאני טועם ושטעמתי לכבוד הפסח. אולם אז, דווקא עם היין הספציפי הזה, הייתי חוטא למטרה. בעיניי, כחובב יינות פורט ויינות מחוזקים דמויי פורט, לטעמי האישי ולדעתי, יינות שכאלה, ראויים לבמה ולזרקורים בנפרד, בהופעת יחיד. אלה יינות מושקעים, ייחודיים, שונים, שלא בהכרח אהודים על חובבי היין המושבעים ולו על שום היותם מתוקים. אה – מה – מה? דווקא יינות נישה אלה, רכשו לעצמם עם השנים ציבור רחב מאוד של חובבי יין שיודעים כמה סבלנות צריכים בכדי להביא את המשקה הזה להיות איכותי כמו שהוא צריך להיות. והסבלנות הזו, באה לידי ביטוי בכל לגימה. וזו האחרונה, תמיד תהא לגימה מתונה, מדודה, רוויית נחת והנאה. 

את יקב הבוטיק המשפחתי שלהם הקימו סיגלית ואסף גלאי בנגב הצפון-מערבי מתוך כוונה לגדל גפנים ולהפיק יין דווקא מאזור זה, על מנת להוסיף עוד קורטוב ועניין על מגוון האזורים, היינות והטעמים שכבר ישנם בארץ. הכוונה היתה לגדל גפנים ולהפיק יינות איכות ייחודיים, תוך שימת דגש על האופי האזורי והמקומי המיוחד (ה"טרואר") של צפון הנגב.

ב-1996, בעקבות אהבתם הגדולה ליין, החליטו בני הזוג לעשות את הצעד הראשון. לצורך העניין, רכשו יחידת משק בשטח 60 דונם במושב ניר עקיבא ובשנת 2,000 נטעו כרם בן 10 דונם בחלקה הצמודה לבית. ב-2002, לאחר שנים של לימוד, עשייה וטיפוח הכרם הקימו את היקב וייצרו עד לא מזמן יינות אדומים בלבד, מענבי קברנה סוביניון, מרלו, שיראז וזינפנדל.

לאחרונה, החלו לייצר גם יינות לבנים (מענבים שחורים) Bland de Noirs על טהרת הקברנה סוביניון מהכרם שלהם.

כמו-כן, הם מייצרים יין קינוח מצויין בסגנון "פורט" בעל מורכבות וטעם מיוחדים, יין שכבר זכה בהוקרה, בפרסים בינלאומיים ומדליות מספר פעמים.

יינות היקב, הנושאים את התואר ESTATE WINE, מופקים אך ורק מענבים הגדלים בכרם שבבעלות היקב ובסמוך לו Single Vineyard.

היקב מפיק בשיטות מסורתיות מספר מצומצם של כמה אלפי בקבוקים בשנה ורוב העבודה נעשית על ידי בני המשפחה, בהקפדה יתרה ותוך מגע יד אישי, החל מהטיפול בכרם ובגפנים ועד לקבלת בקבוק יין מוכן באריזתו. היינות עוברים תהליך סינון טבעי בלבד תוך כדי השבחה והתיישנות בחביות עץ אלון.

האיור שעל התווית ובו דמות מציצה מבין אשכולות גפן, לקוח מריקוע מתכת שיצר הסבא רבא של אסף, שהיה תכשיטן, אומן ואמן בחצר המלוכה של הצאר ניקולאי ה-2 ברוסיה לפני למעלה ממאה שנים.

יינות "גלאי", למרות היותם "דרומיים" ולכאורה כנגד כל הסיכויים, – הוכיחו דווקא בחלוף השנים יכולת התיישנות מרשימה ביותר בבקבוק, הרבה מכפי שניבא להם תחילה. בקבוקים מהשנים 2005 ו-2006 שנפתחו לאחרונה (ע"י מי שהחזיקו עדיין בידיהם כאלה) – הסבו הנאה רבה לשותים אותם והביקורות אוהדות ומפתיעות.

היינות של יקב "גלאי" עשויים להוות בחירה מעניינת ייחודית ומיוחדת לשולחן החג כשאתם בוחרים לתת במה של כבוד ליקב הבוטיק של צפון הנגב.

הערה: ליינות "גלאי" אין הכשר רבני – ללא כשרות.

יקב גלאי – "סוויטי"  – יין קינוח מחוזק בסגנון פורט

סדרה : Vintage Port, Aged 10 Years! Single Vineyard, Estate

זנים : קברנה סובניון, מרלו, זינפנדל

בציר: 2005

בריקס בבציר : 29-30

חומצה : 6.9

PH : 3.89

טמפרטורת תסיסה : °C24-30 מעלות

זמן תסיסה : כשבוע ימים בטרם הוסף כוהל טבעי לעצירת התסיסה.

מתיקות : 75 ג"ל

קלוריות : מתבדח אסף היינן: "מי סופר…אבל יש כמה קילו"…

אלכוהול : 18%

התיישנות בחביות : 10 שנים התיישנות בחביות צרפתיות, אמריקאיות ואוסטרליות.

פקק : שעם טבעי

מספר בקבוקים : 1300

תחרויות זכיות ופרסים : מדליית זהב בינלאומית – בתחרות טרה-ו ינו 2016 כמו גם קודמו מ – 2004 שזכה בזהב

ללא כשרות : או כמו שמתבדח אסף היינן: "יש כשרות מטעם הרב אנטריקוט-שוקולד-רוקפור…"

התאמה לאוכל : גבינות קשות וכחולות, דגים מלוחים, בשר, ילך נפלא עם שוקולד איכותי ובתור תוספת למיץ של סלט פירות.וכל מה שטעים.

למעשני הסיגר שבינכם : מתאים פיקס לשילוב בין השניים.

פוטניצאל התיישנות : שנים רבות שרק ישביחו את היין.

בקבוק : 750 מ"ל, בקבוק פורט צוואר ארוך

תאריך השקה : נובמבר 2015

דבר היקב : לקיץ החם: למזוג לכוס טוליפ כ-1/5 הכוס, להוסיף קוביות קרח אחת בלבד, לערבל וללגום תוך זמן קצר. לא להמתין שהקרח ימס. "משפיץ" את המשקה למשהו טרופי, חד, מרענן וטעים ביותר ומעדן את רמת הכוהל במקביל. זהו יין העשוי באהבה רבה ובסבלנות אין-קץ. אחיו הבוגר מ-2004 זכה גם כן בפרסים ומדליית זהב בינלאומית והסב הרבה אושר והנאה למי ששתה אותו במהלך העשור האחרון.

מחיר לצרכן ואו לחנות : 250 ₪  (200 ₪ בהשקה למלאי מוגבל.  ומוסיף ומדגיש אסף: "בשל הכמות המוגבלת וההשקעה ביין, אין הנחה על כמות")

רשמי טעימה שלי : הגוון כהה ועמוק. באף, פירות יבשים. רמיזה לאגוזים, צימוקים ותאנים ושזיפים שחורים. בפה, צימוקים, אגוז מוסקט וקארמל עם נגיעות עץ ברקע. הפה, שמנוני משהו, דחוס ועבה. הפרי מרוכז מתוק אבל ללא הכבדה. הפרי הבשל ונוכחות העץ העשירה והמאוזנת, מעניקים ליין מורכבות מפתה ומושכת. מאוד קטיפתית ומהנה, עם המון אינטנסיביות מאוד מפנקת, מאוד מתחנפת לחך. התענוג כאן, נמצא בכל לגימה, אצלי לפחות, הוא מלווה בעצימת עיניים ובתחושת עונג צרוף. עשו בו ביין, כשלכם. ואולי, תטפטפו ממנו מלמעלה על גלידת וניל. הסיומת, נמשכת ונמשכת והיא מאוד דיסטינקטיבית ונוכחת. הגישו בטמפרטורת החדר כ- °C16 מעלות ועדיף בכוס קטנה בעלת מיבנה "טוליפ", בכדי לחוש במלוא חוויית הטעם והארומות. נפלא. WOW. 

יקב גלאי

משק 66, ניר עקיבא

טל למידע נוסף ולהזמנות: 054-2166321

או בדוא"ל: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top