חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנגוס" בשרים דיר אל אסד – " אין לנו לקוח. אין לנו קליינט. יש לנו אורח. ומה שאנחנו מציעים לו לאכול זה את האוכל שאנחנו אוכלים בבית שלנו וזה הבית שלנו."

מסתבר שאפשר להיות תייר, גם בארץ שלך. ואת סוף השבוע האחרון שעשינו זוגתי ואני בגליל המערבי אפשר לתאר בדיוק כך. בלי מטוס, ובלי המתנה של שעות בשדה, בלי דיוטי פרי ובלי דרכונים, נטו חופשה בארץ, עם מזוודות, עם קניות, עם לינה באכסניה טובה ועם מסעדות, כי את זה בדיוק באנו לעשות לבלות וליהנות.

דווקא עכשיו, שהמצב הביטחוני במדינה הוא לא פחות ממדאיג, אירוע רודף אירוע, והמתיחות גבוהה, זה הזמן לפגוש את אחינו הערבים, אלה שבחרו ועושים זאת, לחיות אתנו בשלום, בשוויון ובדו-קיום.

בפעם האחרונה שהייתי במסעדת הבשרים "אנגוס" בדיר-אל אסד, זה היה לפני כמה שנים. אני זוכר איך שהמסעדה הייתה הומה מפה לפה ומגרש החניה בחזית היה נדרש בסדרן כדי לכוון את החניה והתור בחוץ של הממתינים להיכנס פנימה, היה ארוך כפליים מהתור בקופה ועם כל אלה השירות תמיד היה זריז, יעיל, אדיב, מזמין אורחים ורחב יד ולב.

היום בשבת בשעת הצהרים, פני הדברים לא היו כך. זו לא המסעדה, זה לא האוכל, זה לא השירות, אלה לא נפגעו כלל ועיקר נהפוך הוא. זה המצב הביטחוני המחורבן אם תסלחו לי, שמקלקל את מירקם החיים השברירי ממילא בין יהודים לערבים וזה חבל. כי זה דופק את העסקים והורס את החיים.

יונס מנהל המשמרת שקיבל אותנו בחום, בהכנסת אורחים מאירת עיניים, עובד במסעדה כ-4 שנים. הוא אומר "שמי שעובד אצל משפחת דבאח, לעולם לא ירצה לעזוב" וכששאלתי אותו האם הוא בן משפחה?, הוא השיב, "שהמסעדה זה הבית השני שלו והוא מרגיש כאן בבית ומכאן שהוא בטח בן משפחה". את המשפט השני שיונס אמר לנו החלטתי לשים בפתיח וככותרת לכתבה : " אין לנו לקוח. אין לנו קליינט. יש לנו אורח. ומה שאנחנו מציעים לו לאכול זה את האוכל שאנחנו אוכלים בבית שלנו וזה הבית שלנו."

לכו ותאמינו שמסעדה מזרחית הממוקמת בכניסה לישוב ערבי, שבעליה ועובדיה כולם הם ערבים והמטבח שלה הוא התמצית של המטבח הערבי, לא תביא אצל שולחננו את הסטנדרט הכל כך אהוב על כולנו, באשר אנו, הידוע תחת הכותרת "חומוס-צ'יפס-סלט" אז זהו שכן.

ואצלינו, שהשולחן שלנו היה עמוס בכל כך טוב, מי אנחנו שנתלונן.

מסעדת "אנגוס" בשרים, שייכת למשפחת דבאח ולבן המשפחה פאדי דאבח במיוחד.

למשפחה עדר פרטי של טלאים ובבקר מזן "אנגוס" הידוע כבשר מיוחד ועשיר בטעמים. הבשר המוגש כאן במסעדה זה מקורו ותוכלו לטעום ממנו הן במנות הראשונות והן בעקריות.

קצת הפתעתי את יונס ש"הזהרתי" אותו מראש שזוגתי צמחונית. "או-הא" הוא אמר ביודעו מה היא הולכת להפסיד. אמרתי לו "תביא לה חומוס, תביא לה פטריות וסלט" אבל הוא אמר, "אל תדאג, כלום לה לא יחסר" ושוב הוא ידע מה שאמר.

בשר כבוש טוב טוב עם סלט עגבניות שוק,

אנגוס סלט שווארמה עם עשבי תיבול פטרוזילה ונענע כוסברה וגרגרי אפונה פריכים, עם בצל סגול,

אנגוסלט עשבי תיבול ופיצוחי שווארמה ברוטב כורכום,

מעדן פטריות חמות טריות מוקפצות במחבת לוהטת,

סלק גבינה כחולה מוגש עם קראנץ' אגוזי לוז,

כרובית אפויה בקרם פלפלים. אלה אומר יונס הן "מנות ראשונות סטנדרטיות", שכולם יקבלו כאן.

תרצו פיתות, תרצו לאפות, או כמונו לחם ג'באטה טרי, כולם אפויים במקום.

לחם הג'בטה שלנו שהיה פריך עם "קראנצ'יות" מתפצפצת במעטפת, לווה בחמאה מתובלת. לעקריות, כמנת ביניים,

יונס הביא עבורי מנת שקדי עגל על הפלנצ‘ה, על לימון חרוך ועדשים, אני "פירקתי" את שקדי העגל, והיא זוגתי המשלימה הצמחונית, "חיסלה" את הלימון הכבוש והעדשים.

זוגתי קבלה חציל ציידים בעשבי תיבול בשר קצוץ וטחינה (את בשר הקצוץ היא בקשה שיוציאו עבורה) מנת חציל גדולה, ריחנית מקליית הגחלים והטחינה סביב לחציל חגיגת טעמים בפה. לצד מנת החציל,

הגיעה צלחת סלט ירוק טרי עם טבעות בצל סגול, עם עלי חסה, שומשום קלו ורוטב משלים. לצד שלי,

הזמנתי צלעות טלה במידת עשייה "מדיום-וול" אלה האחרונות היו רכות, נימוחות, ריחניות וטעימות לעילא. בצלחת היו בצל ועגבניה עשויים עד לרכות על גחלים וזוגתי נהנתה לקחת לי אותם להשלמה צימחונית.

את הארוחה כולה ליווה יין שולחני המכונה "אנגוס" והוא עשוי ענבי קברנה סוביניון, מרלו עם נגיעה מזערית של קברנה פרנק. היין מיובא כמותג הבית מאוסטרליה והוא יין קל שרק ישדרג לכם את הארוחה.

כוסות השתיה הקלה הוצאו היישר מהמקפיא והן היו מכוסות דוק של קיפאון צונן, שהפשיר אט אט, שומר על תכולת הקוקה קולה שמזגנו לתוכן קר כמו שצריך.

לקינוח זוגתי הזמינה אספרסו קצר ואילו אני עבדכם שלא יודע שובע הייתי חייב לנסות את המלבי שהגיע עם רוטב אדמדם לצד 2 דובדבנים חמצמצים ושערות קדאיף, לעיטור ולהעשרת הטעם. מה אני אגיד לכם למות. 

מסעדת 'אנגוס' מזמינה אתכם לסעודת בשרים משובחים עם יין חופשי לאורך כל הארוחה. סעודות הערב מוצעות מידי יום, א'-שבת החל מהשעה 17:00.

בהזמנת מנה עיקרית: סטייקים מובחרים וממבחר נתחי ״אנגוס על העצם״ – נתחים גדולים באיכות נדירה ומבחר תוספות, יהנה הסועד מיין אנגוס ללא הגבלה.

תוקף המבצע- החל מה 1.11.15 ועד סוף החורף.

המבצע תקף בסניפים – דיר אל אסד, חיפה, צומת מגדל.

"אנגוס" בשרים

 דיר אל אסד

שווארמה, בשרים וסטייקים

מתחם קניון דבאח (אנגוס דבאח בע"מ) דיר אל-אסד טלפון: 053-9378716

דואר אלקטרוני: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top