חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל משיק 4 יינות פרימיום !

לפני משהו כמו שבועיים, ערכו אנשי יקב עמק יזרעאל מסיבת השקה לכבודם של ארבעה יינות פרימיום כרם יחידני SINGEL VINYARD מהם, 3 אדומים מבציר 2013, אחד מהם, לבן מבציר 2014 ואלה לא יינות קברנה סוביניון מרלו המזוהים עם המיינסטרים אלא דווקא יינות התמקדות בזנים, כמו ארגמן, קריניאן, סירה ושרדונה. יינות ישראלים. עכשוויים. המתאימים לחך הישראלי, עם פזילה לשוק היין הכשר שמעבר לים. 3 היינות האדומים מגיעים עם תג מחיר של 160 ₪, ואילו היין הלבן, עם תג מחיר של 90 ₪. אין ספק, שתמונת המחיר משקפת מיצוב ואמירה ו"מעמד גבוה" של יין פרימיום וכאן נכנסת למשוואה שאלת התמורה. בראש ובראשונה הבחירה ביינות העשויים מזנים ים תיכוניים ומכרמים הפזורים מהרי ירושלים (השרדונה) דרך המושב אלונה הנמצא במערב רמות מנשה מזרחית לבנימינה (הקריניאן) דרך עמק קדש שבגליל העליון (הסירה) דרך גבעת ני"לי הנמצאת דרומית לזיכרון יעקב (הארגמן) כולם כרמים יחידניים SINGEL VINYARD מסמנת בחירה במודע באזורי יין שונים בארץ בכדי לתת ביטוי ביינות למושג "טרואר". על 3 מהיינות "הצלחתי לשים יד" למעט הארגמן שלא הצלחתי ולו בשל העובדה שנעשו ממנו אך 400 בקבוקים שיודעי דבר ידעו לטעום ולספר שהוא היה ייחודי ונשא בגאון את מאפייני זניותו עם הרבה ערך מוסף של ארומות וטעם. ניכר, כי הושקעה מחשבה ועבודה רבה עם ראייה למרחוק (חזון) ביינות אלה על מנת להביאם לרמת איכות פרימיום, הן בבחירת הכרמים היחידניים, הן בתקופות היישון הממושכות יחסית (22 חודש) ביינות האדומים, (8 חודשים ביין הלבן), הן בבחירת הכרמים, והמושג "אזוריות וטרואר" וגם בגיל הכרמים (קריניאן). משהו טוב קורה ליינות יקב עמק יזרעאל וזה השיפור באיכות היינות והשאיפה הבלתי מתפשרת למצב את היקב גבוה.

יקב עמק יזרעאל, הוקם בשנת 2012, מתוך חזון לעשיית יין ישראלי עכשווי. האנשים העומדים מאחורי היקב, בחירת זני הענבים בשילוב טכנולוגיות הייצור המתקדמות, יחד עם ניסיון וידע יינני רחב, משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי עם תמונות נוף אזורי מולדת וטרואר מקומי.

יקב עמק יזרעאל שרדונה 2014

הרכב זנים : 100% שרדונה, מכרם יחידני SINGEL VINYARD בהרי ירושלים. היין התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני אל תוך מיכלים קטנים השומרים על שלמות האשכול. האשכולות נסחטו בעדינות והתירוש עבר תהליך של השריה קרה ולאחריו הועבר ישירות לתסיסה על השמרים בחביות עץ אלון צרפתי למשך 8 חודשים. השרדונה של יקב עמק יזרעאל הוא יין עדין ומאוזן שנעשה במינימום התערבות על מנת לתת ביטוי מלא לתכונות הפרי. היין התיישן זמן קצר יחסית בחביות העץ, על מנת לאפשר את התפתחות היין בסביבה נושמת אך להשאיר מקום מרכזי לארומות והטעמים הטבעיים של הזן. ליין 13.9% אלכוהול. יועץ יינן : ארי ארל. טמפרטורה מומלצת להגשה 10 – 12 מעלות. מועד בציר אוגוסט 2014. מועד ביקבוק מאי 2015. מחיר היין לצרכן 90 ₪. היין כשר.

רישמי טעימה: חובבי השרדונה, נחלקים לשניים. "עם עץ" ו"נטול עץ". אני בצד של ה"עם עץ". השרדונה של עמק יזרעאל, עשוי היטב. צבעו כעין הקש נוטה לזהוב והוא בוהק בצלילותו. האף נהדר, עשיר, חמאתי, "שרדונאי" מביא עמו תפוח ירוק ומלון יין פירותי מאוד שמרגישים בו את העץ היין לא שתלטני והפרי נוכח ומוחשי. החמיצות נעימה מאוזנת וחוויית השתיה סימפטית, תירצו תקראו לה מעט "מתחנפת" או יין שהישראלים התרגלו לאהוב. אני אהבתי. 

יקב עמק יזרעאל סירה 2015

הרכב זנים 100% ענבי סירה. הכרם סירה מכרם יחידני SINGEL VINYARD בעמק קדש. יישון 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ענבי הסירה מגיעים מכרם עמק קדש שבגליל העליון. האדמה הסילעית בשילוב עם אדמת טרה רוסה מעניקים תנאים אידיאלים לגידול הזן. ענבי הסירה נבצרו בבציר ידני עם עלות השחר והועברו למיכל תסיסה ונשמר בטמפרטורות נמוכות למשך 5 ימים בהשריה קרה. היין עבר תסיסה עדינה במשך 3 שבועות לבסוף הועבר לחביות עץ אלון צרפתי להמשך תסיסה מלולאקטית. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 22 חודשים שהעניקו ליין הסירה טעם עשיר ומלא ארומות של פלפל שחור בשילוב של קינמון וסוכר חום. ליין סירה קלאסי מרוכז ומאוזן. יועץ יינן: ארי ארל. אלכוהול 14.2% טמפרטורה מומלצת להגשה 16 – 18 מעלות. מועד בציר אוקטובר 2013. מועד ביקבוק מאי 2015. מחיר היין לצרכן 160 ₪.

רישמי טעימה : צבע היין כהה אטום אדום סגול ארגמני נוטה לשחור. באף ארומות סירה אופייניות. בשר מיובש, קלייה, פרי יער שחור ופלפל שחור. הפה, דחוס בפרי והעץ נוכח מעט בולט מדי המורכבות והאיפיונים הים -תיכוניים המקפלים בתוכם נוכחות תבלינים קצת מואפלת על ידי העץ. לדידי היין מתנהג צעיר ואני סקרן לטעום מה יעשו לו 2-3 שנים של שכיבת המתנה.

יקב עמק יזרעאל קריניאן 2013

הרכב זנים 100% קריניאן כרם קריניאן מכרם יחידני SINGEL VINYARD בעמק שפייה. יישון 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ענבי הקריניאן מגיעים מכרם וותיקה בת 35 שנים נטועה באדמת אבן גיר בעמק אלונה. גילה הבוגר של הכרם והשכבות הקשות של אדמת הגיר מביאים ליבולים נמוכים ולריכוז טעמים וארומות עוצמתיות בענב באופן טבעי. לאחר בציר ידני ותסיסה עדינה במשך 18 יום, עבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 300 ליטר במשך 22 חודשים. סינגל ויניארד קריניאן של יקב עמק יזרעאל הוא יין קל רענן ואלגנטי בעל ארומות של תות, פטל מתוק חמוציות וקינמון. יועץ יינן ארי ארל. אלכוהול 14.5%. טמפרטורה מומלצת להגשה 16 – 18 מעלות מועד בציר אוקטובר 2013 מועד הביקבוק מאי 2015. מחיר היין לצרכן 160 ₪.

רישמי טעימה : הצבע אדום כהה, בוהק, השוליים מבריקים. באף, השופע ארומות. פרי יער אדום ושחור, שזיף מיובש, תיבול נוכח, רמיזה לקאסיס ופלפל שחור. הגוף בינוני. יין ים תיכוני. "לעיס" מורכב ואלגנטי. קצת "שריריות עוקצנית" "אדמתיות" וסיומת מאוזנת. מה גם שמדובר אמנם ביין קריניאן בהחלט ראוי, הוא לא היה ה"פייבוריט" שלי מבין ה- 3.

קנייה מהנה.

יקב עמק יזרעאל

 קיבןץ חנתון, ד.נ המוביל ת.ד 188 חנתון 1796000 

מייל [email protected]

טלפון 04-8708701 / פקס 1534-8708701

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top