חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלכסנדר עושה היסטוריה, עם הציון הגבוה ביותר שקיבל יין ישראלי, על ידי רוברט פארקר ציון 94 ! לאמרולו 2011 !

בראש השנה האחרון, כשטעמתי לכבוד החג 2 מהיינות של יורם שלום מיקב אלכסנדר את ה"ליזה" שרדונה 2014 ו ה"סנדרו" 2013, כתבתי בפתיח לכתבה כך : " לדעתי ולטעמי, יורם אלכסנדר היינן והבעלים של יקב אלכסנדר, הוא שחקן חשוב ומשמעותי בסצנת היין המקומית". ( תאמינו לי, שידעתי על מה ועל מי אני כותב) לפני כשבועיים התכבדתי והעליתי כאן פוסט על זכייתו המאוד מכובדת של יקב קסטל בציון המדהים 94 הציון הגבוה ביותר שאי-פעם ניתן ליין ישראלי! עם יין הדגל של היקב "גרנד וין" 2013. עוד לא עלה הבוקר מאז שהעליתי כאן את הפוסט על הזכייה של קסטל, וקבלתי מיד תגובות של אוהדי (ובצדק) יקב אלכסנדר שמיהרו לעדכן שגם יקב אלכסנדר נמצא זוכה בציון הגבוה והנכסף הזה 94 הציון הגבוה ביותר שאי-פעם ניתן ליין ישראלי! ידידי יורם אלכסנדר, שהה באותם ימים בחו"ל והתקשיתי לקבל את מלוא הפרטים והמידע על הזכייה למעט מלל קצר באנגלית. גם שיחה שקיימתי עם רעייתו המקסימה של יורם לא העלתה בחכתי עוד מידע. עתה, משהכול בידי ולפניי אני שמח להציגו כאן בפניכם ואיזה שאפו גדול ליורם שלום וליקב אלכסנדר!

בטעימה של יינות ישראלים שהתפרסמה באתר של רוברט פארקר- מבקר היין המוערך בעולם, זכה אלכסנדר הגדול, אמרולו 2011 של יקב אלכסנדר לציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם ליין ישראלי- 94 נקודות.

הטעימה נערכה ע"י צוות הטעימות של פארקר,  בראשו מארק סקוויר. מלבד האמרולו, שיבחו והעניקו ציונים גבוהים, של 90 ומעלה, ליינות נוספים של היקב: אלכסנדר הגדול, גרנד רזרב 2010- 93 נקודות, אלכסנדר הגדול, קברנה סוביניון 2011-  90 נקודות, אלכסנדר הגדול שרדונה קליאופטרה 2013 – 90  נקודות.

ציונים אלה הינם הישג חסר תקדים ליקב ישראלי.

 תקראו מה כתב מארק סקוויר מבקר היין הנחשב של רוברט פארקר :

בחוות הדעת על האמורלו 2011, כתב מארק סקוויר כי: "מבנה היין מרשים ביותר. זהו אמרולו גדול ועוצמתי, בעל סיומת ארוכה ומתמשכת…. היין נהדר לשתייה, גם ביום המחרת…. מי שאוהב את הסגנון, יאהב מאוד את היין. באופן כללי, זה יין מצוין, מתפוצץ בטעמי פירות עסיסיים…. זה היין האהוב עלי ביותר מיינות היקב. מתאים לשתייה 2015-2030"

להלן מידע על היינות הנבחרים שהשתתפו בטעימה :

אלכסנדר הגדול – אמרולו 2011

אמרולו מסדרת אלכסנדר הגדול נעשה בהשראת האמרונה האיטלקי והינו בלנד מיוחד המורכב מענבי 40% ענבי קברנה סוביניון, 40% ענבי מרלו, 10% ענבי פטי ורדו,5% ענבי שיראז ו5% ענבי מורבדר.

ענבי הקברנה והמרלו עברו תהליך ייחודי של ייבוש על גבי מחצלות במשך 50 יום, בטמפרטורה נמוכה ובהשגחה קפדנית. היין מתיישן במשך 40 חודשים בחביות עץ אלון חדשות וישנות. זהו יין מלא עוצמה, מרוכז בריחות ובטעמים, שישתבח עם השנים.

את הבקבוק מעטרת תווית מתכתית המרמזת על התכשיט שבתוכה, תכשיט-טבעת יהלום המלווה את סדרת אלכסנדר הגדול.  מחיר: 590 ₪

אלכסנדר הגדול גרנד רזרב 2010

סדרת הדגל של יקב אלכסנדר, סדרה מצומצמת בעלת איכויות מיוחדות. גרנד רזרב מסדרת אלכסנדר הגדול הוא יין מורכב ואלגנטי, המופק מענבי כרם מיוחד שניטע בשנת 1978 , אחד הכרמים הותיקים בארץ, השוכן באזור פלאטו- דלתון שבגליל העליון. היין מורכב מ 65% ענבי קברנה סוביניון, 15% ענבי שיראז, 10% ענבי פטי ורדו, 6% ענבי מורבדר ו-4% קריניאן . היין מתיישן בחביות עץ 70% צרפתיות, 30% אמריקאיות, במשך 24 חודשים, בתום תקופה זו הוא מועבר לחביות חדשות לעוד 24 חודשים. התוצר הוא אוסף של פירות בשלים וריחות מבשמים, יין מורכב להפליא, אחד היינות המפתיעים והמבטיחים בארץ ובעולם. היין מעוטר בתווית מתכתית ועליה תכשיט – טבעת היהלום שעוברת מדור לדור במשפחת שלום, למעלה מ 120 שנה. מחיר: 750 ₪

 וכך כתב על היין מארק סקוויר (פארקר):

"לאחר אוורור של 90 דקות, אני מתחיל לחשוב שהיין ממש טעים, אפילו סנסציוני בטעמו. קשת הטעמים והמבנה שלו, יוצרים יחד יין שלם ומצוין…. ככל שהוא היה פתוח יותר, אהבתי אותו יותר" מתאים לשתייה 2015-2027

אלכסנדר הגדול – קברנה סוביניון 2011  

אלכסנדר הגדול הוא יין היוקרה של יקב אלכסנדר, זכה בפרסים רבים וקצר הצלחות והערכה בישראל וברחבי העולם.

אלכסנדר הגדול קברנה סוביניון קיבל ציון 90 נקודות ממבקר היין רוברט פארקר.וזכה בציון לשבח ע"י מגזין DECANTER.

היין מופק מכרמיו המשובחים של היקב, 86% ענבי קברנה סוביניון, 8% ענבי פטי ורדו, 5% גרנאש.

זהו קברנה סוביניון אצילי, גדל בכרם בן זמרה בגובה 870 מטר מעל פני הים. בכרמים שגילם נע בין 15-34 שנים. חלקות כרמים אלו הן מהוותיקות שבנופי הארץ. הבציר הידני, נערך באישון לילה, בעזרתם של יקירי היקב הבאים מרחבי הארץ והעולם. הענבים נבצרים  באווירה חגיגית ומיוחדת, בשעת הבוקר המוקדמות מוגשת ארוחה מפוארת.

הענבים עוברים מיון קפדני, בטרם הם עוברים לריסוק וטיפול והיין מתיישן במשך 36 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. התוצאה נפלאה ומדהימה, יין עשיר, מלא ובנוי לתלפיות, יין עם טעמים ושכבות שונות. יין מענג ומורכב, עם יכולת התיישנות לשנים רבות. מחיר: 320 ₪

וכך כתב על היין הזה מארק סקוויר (פארקר): יין חינני בעל טעמים שלא מאוד אופייניים לזן הזה. הקברנה האלגנטי הזה, בעל מבנה קטיפתי, ומציג עידון רב. טעמו של היין נבנה בקפידה- תוך שחרור איטי. הטאנינים שלו מתונים, אך עדין מספקים אינטנסיביות ואחיזה עדינה בחיך" מתאים לשתייה 2015-2027 

שרדונה קליאופטרה 2013

שרדונה זה עשוי 100% ענבי שרדונה. הענבים גדלים בכרם בן זמרה, כרם קטן ומוקפד מאוד המניב 600 קילו לדונם. בכרם חברו יחד כורם הסוגד לעבודתו ולקדושת הכרם, אגרו טכנולוגיה מתקדמת ומשטר מים קפדני. היין השביח 18 חודשים בחביות חדשות וישנות שטופלו בשיטה המסורתית sur – lie, וב- Batonnage  דו חודשי.

ליין ארומה מפותחת ואופיינית של אננס מבושם בנגיעות תפוח ואגס. הטעם ממשיך את הארומה בחגיגת פירות טרופיים עשירים, עטוף בווניליות עדינה, רמזים של מרציפן, ואזכור של בריוש צרפתי טרי ומשובח.

יין ארוך ומענג עם יכולת התיישנות למספר שנים. מחיר: 300 ₪

וכך כתב על היין הזה מארק סקוויר (פארקר):

"אני אוהב את העומק והמבנה של היין… יהיה מעניין לראות מה קורה לו במרתף…" מתאים לשתייה 2015-2020

על יקב אלכסנדר:

היקב הוקם בשנת 1996 על ידי יורם שלום על נחלה המשפחתית ונושא את שם אביו, מורו והשראתו לעשיית יין, אלכסנדר שלום ז"ל. היקב ממשיך מסורת עשיית יין בת 120 שנה, שהחלה באיטליה ובתוניסיה שם ייצרו הסב והאב, ברונו ואלכסנדר (סנדרו) יין ביתי. על תוויות היקב מופיעים תכשיטים אותנטיים מרהיבים של משפחת שלום שעברו מדור לדור ומסמלים ערכי תרבות ואסתטיקה שמחברים את שתי האמנויות, זו של יצירת התכשיטים וזו של עשיית היין. ופניו של אביו אלכסנדר על לוגו היקב הנשקף מכל בקבוק.

אמנות עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת ותרבות יין משפחתית, תשוקה ויצירתיות, לצד ידע עדכני וטכנולוגיה חדשנית. הצירוף של תנאי הקרקע בכרמים, הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין, עם כורמים מסורים ומנוסים, הסוגדים לעבודתם, מבטיחים איכות ענבים אופטימלית. כל אלה, לצד טכניקות ייצור קפדניות וגישה אינטימית המעניקה יחס אישי לכל בקבוק – מאפשרים ליקב ליצור יין אקסקלוסיבי, באיכות בלתי מתפשרת, שנה אחרי שנה.

 יקב אלכסנדר

את היינות ניתן להשיג בחנויות היין וביקב:

טלפון – 09-8822956

או באתר: www.alexander-winery.com

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top