חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת נגב משיק יין מחוזק THE SOUTHERN PORT בסגנון פורט מבציר 2010.

החורף כבר כאן ואין משהו יותר נכון וחכם, מתנור ושמיכה ובית אוהב וחם, בשביל להעביר את הלילות הקרים. יינות מחוזקים באלכוהול עם דרגות מתיקות גבוהות יחסית, יודעים מזה מאות בשנים, לעשות את "אותה העבודה" לחמם לכם את בית החזה ולעשות לכם חם על הלב. משקה הפורט נוצר בסוף המאה ה-17 בעיר אופרטו בעמק הדואורו שבצפון פורטוגל  יש המכנים אותו "יין מלכים" (אהוב מאד בחצר המלוכה הבריטי) או משקה של "תחמנים" אשר נולד בכורח הנסיבות ההיסטוריות של הימים ההם. יקב רמת נגב, השיק בחודשים האחרונים והוטעם בפעם הראשונה בתערוכת היין הכשר האחרונה בירושלים, יין קינוח שכזה. היין מבית יקב רמת נגב, יושן לפרק זמן של 30 חודשים, ללא קירור, בחביות משומשות של  עץ אלון צרפתי ואמריקאי. הוא מחוזק ב 18% אלכוהול, של ברנדי טוב וטעים, שיעשה לכם את החורף, את החג, את השמחה ואת הרגעים, מה – זה נעים.

לדברי יוגב צדוק יינן היקב: בחרתי לייצר את היין בסגנון הפורט בשל אהבתי  למשקה זה ולדרך העשייה הייחודית שלו. יין בסגנון פורט הינו יין עוצמתי מורכב ועשיר בטעמיו. מתאים לאירועים חגיגיים ולארוחות חג ושמחות.

גוף מלא סמיך ועשיר בעל ריכוז טעמים יוצא דופן, נוכחות מרשימה וסיומת ארוכה . היין מאופיין בטעמי פרי שחור בשל, טבק, שוקולד ותבלינים. יושן 30 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.

בשל מתיקותו ועושר האלכוהול  מתאים המשקה כאפריטיף לפני האוכל וגם כסיום נהדר של ארוחה מענגת, היין מלווה מצוין גבינות עבשות וכבדות כמו: גורגונזולה בשלה וגבינת קממבר, פירות יבשים ושוקולד מריר .

מומלץ ללגום מהיין קלות בכוס קטנה, מצונן היטב ואף בליווי קוביית קרח. בזכות האלכוהול הרב שהוא מכיל היין נשמר היטב לפחות לחודשיים לאחר פתיחת הבקבוק.

זני היין  % 70 קברנה סוביניון  30% שיראז. בזמן התסיסה, מחוזק היין בברנדי לשימור המתיקות הטבעית שבעינב. הענבים נבצרו בבציר ידני מאוחר בכרם  חלוצה וכרם ניצנה שברמת נגב על קרקע לס וחול. בגובה 300 מטר מעלי פני הים.

רישמי טעימה : היין בגוון כהה ועמוק נוטה לשחור עם נגיעות ארגמניות בשוליים הבוהקים באף ארומות אינטנסיביות של פרי יער שחור בשל ואחריו נגיעות של ליקוריץ וליפתן שזיף בשל כהה ומתוק. ככל שהיין "נפתח" קמות ועולות ארומות הנוגעות באניס עטופות באלכוהול ברנדי מפתה שמחמם את חלל בית החזה. ב"מתקפה" הראשונה כל השלל הפירותי הזה מתאזן היטב באלכוהול. בהמשך, ככל שהיין נשאר בכוס עולים ריחות של קפה, אגוז ושוקולד כהה ורמיזה לארומת קליפת תפוז קומקווט קטן. המורכבות נעימה ומסקרנת. הסיומת מתמשכת מלטפת וקטיפתית גורמת לציקצוק שפתיים.

יינן : יוגב צדוק

כשר.

מחיר היין לצרכן: 100 ₪.

תרוצו לקנות. במחיר הזה ובתמורה, אין מה לחכות. תישתו, ומההנאה עשויות לרדת לכם דמעות.

יקב רמת נגב (יקב קדש ברנע)

מושב קדש ברנע ד.נ חלוצה 85513
טל.08-6555849
פקס.08-6571323

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top