חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יפו ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשרי שבפתח על 2 יינות אדומים Hommage 2013, ו- Sauvage 2013

לכבוד החגים שבפתח, טעמתי 2 יינות אדומים מעשה ידיהם של משה וסטפן צלניקר מיקב יפו. זה שנים שאני מלווה את יינות היקב ומדי פעם בפעם יש לי את הזכות לכתוב עליהם דברים טובים. היקב ממוקם במושב נווה מיכאל ( רוגלית לשעבר) בעמק האלה, יקב יפה חדיש ומודרני הנשקף לנוף נהדר ולטרואר נפלא. ליקב מספר סדרות יין הזוכות לשמות לועזיים: SAUVAGE, HOMMAGE, HERITAGE.

סדרת HOMMAGE משקפת את תפיסת עולמם היינני של משה וסטפן צלניקר אב ובן ממשיך, המשלבים ביין  ישן לצד חדש, צעיר ופרוע, מעודן עם נוכחות, מענג ולא מתחנף, יין של ניגודים.

Hommage 2013 יקב יפו

הרכב זני: 40% סירה 45% מרלו 15% פטי ורדו.

מקור הענבים: מכרמים הסמוכים ליקב בנווה מיכאל (רוגלית לשעבר) עם ענבי פטי ורדו מאזור עמיקם.

ליין : צבע ארגמני עמוק, עם רמזים לפטל ולסיגליות, טאנינים רכים ואלגנטים. יישון בחביות: עץ אלון במשך 12 חודש. היין מתבגר במשך שנה בעץ, מחציתו חדש.

אלכוהול: 13.8%

רשמי טעימה: האף מתחיל עם איפוק, וככל שהיין שוהה בכוס ומתערסל, באות ועולות ארומות של פרי יער שחור לצד פרחוניות סגלגלה, נגיעת פלפל שחור, עישון, לצד בשרניות וקלייה קלה. הפה ממשיך בפירותיות נאה עם נגיעות עשבוניות ומתובלות. היין מאוזן והוא נתמך בחומציות טובה. הסיומת נעימה ארומאטית משהו משלבת נגיעות של שוקולד מריר ואספרסו קצר.

 Sauvage 2013 יקב יפו

הרכב זני: 40% קברנה סוביניון, 30% פטי ורדו, 20% מרלו, 10% שיראז

כרמים: ענבי המרלו, נבצרו מחלקה איכותית המדוללת ליבול מצומצם ושוכנת בסמוך ליקב.ענבי הסירה, נבצרו מכרם באזור שורש השוכן בגובה אשר מגדיל את הפרשי הטמפרטורות בין היום ללילה ומשפר את איכות הענבים.

אופי היין: ניחוחות דובדבן בשל ופרי אדום של המרלו,יחד עם ריחות עשן, אדמה ועץ אלון של הסירה,יצרו שילוב מיוחד ויין בעל אופי פראי.

טכנולוגיה: לאחר הפרדה מהשדרות, תסס היין על הקליפות במשך עשרה ימים. אחרי השרייה הוא נסחט, תסס בשנית ועבר ליישון בחביות עץ אלון.

יישון: היין התיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, המעניקים ליין מגוון טעמים.

המלצות הגשה: מלווה מצוין למנות בשר וקדירות.

טמפרטורת הגשה: מומלץ להגיש בטמפרטורה של 15-20מעלות צלסיוס.

פוטנציאל התיישנות: יוסיף להתיישן היטב במשך 8 שנים משנת הבציר.

אחסון: להשכיב את הבקבוק במקום מוצל וקריר.

המלצה לטבעונים: ביין לא נעשה שימוש במוצרים מהחי 

אלכוהול: 13.5%

רשמי טעימה: צבע היין עמוק. באף, פירות יער שחורים פטל ושזיף ודובדבן. לצד נגיעות עץ אלון. קלייה תיבול ועשבוניות. יש בו ביין מנעד של רבדי טעם מעניין ככל שהיין שוהה בכוס הוא נפתח ומתפתח וקמות ועולות תחושות נעימות ומפתיעות המלמדות על חיות נוכחת.

יקב יפו

מושב נווה מיכאל ( רוגלית לשעבר) עמק האלה
משה צלניקר
0544-523201
Email: [email protected]
סטפן צלניקר
0522-523201
Email: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top