חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשרי שבפתח ריזלינג 2014, גראנאש בלאן 2014 יין לבן ייחודי ונדיר בהופעת בכורה בישראל ובמהדורת יצור מוגבלת ופינו נואר 2012 שהזמן, רק עושה לו טוב. יינות יקב ויתקין, יינות שקל לאהוב.

לא לחינם, צבר יקב ויתקין וממשיך לעשות זאת לכל אורך הדרך, ציבור כה גדול של חובבי ושוחרי יין. די בלשמוע בחצי אוזן על אירוע השקה ביקב, שפקקים ותורים ארוכים יעידו על כך על כביש 4 הישן בואכה מרכז המבקרים החדש של היקב. מלאכת העשייה ביקב אינה שוקטת על שמריה ולא פעם מושקים יינות וזנים חדשים המהווים הפתעה לחך ולעולם היין הישראלי. מקצועיות ושאיפה לאיכות היא כאן גולת הכותרת והיא נשמרת ומשתבחת מהשקה להשקה. יתכן שזה מתוכנן כך, יתכן שזו רק יד המקרה, אבל לפני כל חג ראשי בישראל כמו חג הפסח וחג ראש השנה, יוצא היקב עם יינות חדשים, יינות שיעשירו וימלאו את שולחן החג בארומה ובטעם ובחוויה ובכלל בסיבה טובה לדבר אודותיה. הריזלינג 2014, של ויתקין הוא יין מרשים ואני טועם אותו לכל אורך הדרך מהרגע שהוא נולד במוחם של אסף ודורון כשהם מלווים אותו כמו תינוק שגדל והולך ומתבגר ומשתבח עם השנים וזו כן חוכמה גדולה ליצור יין לבן בעל יכולות שכאלו. ההפתעה החדשה בדמותו של הגראנאש בלאן 2014, יין לבן ייחודי ונדיר בהופעת בכורה בישראל ובמהדורת יצור מוגבלת, הנה הדוגמא ליכולות ולשאיפה של היקב לטעת כרמים, לעשות ניסויים, ולצאת עם יין שעוד לא היה כאן כזה במחוזותינו ואיזו הפתעה מרעננת היא זו.  והיין האדום היחיד מבין השלושה הוא אותו פינו נואר 2012, שלא אחת לוקח אותנו בעצימת יין קלה ליקבים שבקליפורניה ואיזו חוויה. כשטעמתי את היינות, ניסיתי לתת מילים משלי, המשקפות את שחוויתי, רק שטובים ממני, מנוסים ממני חכמים ממני, כתבו את רשמיהם הם מהיקב, וכל מילה שהגיתי ולרשום רציתי, כבר נכתבה לפניי.

יקב ויתקין ריזלינג 2014

אנשי יקב ויתקין, גאים להציג את המהדורה ה- 12 של יין זה הצופן בחובו שיתוף פעולה נדיר.

הרכב זני: 

100% ענבי ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:

לאורך ערוץ נחל עשיר בחלוקי אבן, באזור עמק האלה.הכרם, הנטוע על אדמה גירית עשירה בחלוקי נחל עם אחוז משתנה של חרסית- המעצימה את האופי הפירחוני-לימוני של היין, מניב כל שנה יבול מצומצם ואיכות. בבציר 2014 איכות הפרי היתה מן הגבוהות שאנשי יקב ויתקין קבלו,בזכות יבולים נמוכים ותקופת הבשלה ארוכה וקרירה יחסית.

ביקב:

הענבים נבצרו בבציר ידני לילי בשבוע הרביעי של חודש אוגוסט והובלו ליקב עם שחר, התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממבראנה חדישה ורק החלק של המיץ החופשי שימש ליין זה. לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו מה שהביא להעשרת המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו חד רענן ונקי.

לאחר מילוי ויתקין ריזלינג בבקבוקים אנשי יקב ויתקין, מקפידים להמשיך ולשמור את היין ביקב לפני שחרורו לשוק מספר חודשים נוספים על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.

בציר 2014 של ויתקין ריזלינג מסמל בתוכו שיתוף פעולה נדיר בין יקב ויתקין ליקב התאום הגרמני שלנו מאזור Pfalz בדרום גרמניה. במהלך הכנת היין למילוי, במסגרת נסיעתו לשפוט בתחרות יין בדרום גרמניה, הוזמן אסף פז, להשתתף בטעימת יינות לפני מילוי של היקב הגרמני התאום של היקב והוא Weingut Georg Mosbacher.אסף הביא עמו לאירוע דוגמאות מהמכלים השונים של הריזלינג 2014. הטעימות היו מרתקות ובניית היין הסופי נעשתה למעשה בשיתוף עם סבין ויורגן, יינני היקב התאום

התוצאה – יין עשיר בארומות פרי ומבנה דחוס מחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מאידך היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה.

רשמי טעימה:

ויתקין ריזלינג , כבר יותר מעשור, הינו אחד מהיינות הלבנים הייחודיים והמרשימים בנוף המקומי. בציר 2014 יזכר בזכות הטמפרטורות הנוחות שהובילו להבשלה ארוכה יחסית ואיזון אופטימלית, היין, ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: עשיר בארומות לימון ירוק, נקי, חד ואלגנטי ונאמן לאופי הזן. בטעם מתגלה חמיצות מרשימה ומינראליות מאוזנת עם בשלות מתונה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי כאשכוליות ולימון ליים, תפוח ירוק, פרחים לבנים ומינראליות אך בהמשך – בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים.

התאמה לאוכל:

ויתקין ריזלינג 2014 הינו יין אוכל מופלא המתאים למגוון רחב של מנות החל ממבחר מאזטים בסגנון ים-תיכוני, סשימי דג נא, ניוקי שרימפס ושמנת, דג ים בתנור בעשבי תיבול ושמן זית ואף תבשיל אוסובוקו ביין לבן.

יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך חמש עד שבע שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8

אלכוהול בנפח: 11.3%

קלוריות: 63.6 קק"ל ל- 100גרם.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב ויתקין פינו נואר 2012

הרכב זני וכרמים :
100% ענבי פינו נואר שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:

הענבים ליין זה נבצרו בכרם יחודי באחד מערוצי הנחלים היורדים מהרי ירושלים, הנטוע על אדמת גיר מנוקזת.הכרם נהנה מלילות קרירים במיוחד המאפשרים הבשלה איטית וארוכה לחומרי הצבע והארומות של העינב. ניהול הכרם ואופי האדמה העני מביאים ליבולים נמוכים יחסית לאורך השנים והתבגרות הגפנים מוסיפה לעושר חומרי הארומה בענבים.

ביקב:
הענבים נבצרו בבציר ידני לילי, לארגזים קטנים בשני מועדים שונים – הבציר הראשון מאופיין בערכי חומציות מרשימים וארומות של פרי אדום רענן. הבציר השני מפיק ענבים בעלי בשלות גבוהה יותר, המאופיינים בגוף מלא, ארומות פרי שחור וצבע עשיר. שני הבצירים הותססו בנפרד על מנת לשמור ולחדד את התכונות היחודיות לכל אחד מהם. לאחר הסחיטה היינות התבגרו בנפרד בחביות עץ צרפתי גדולות למשך כ- 10 חודשים בלבד וזאת על מנת לשמר את מאפייני הפרי העדינים שלהם. בסיום ההתבגרות בחביות שילבנו בין שני מרכיבים אלה ביחס המתאים על מנת ליצור את האיזון וההרמוניה ביין הסופי.

רשמי טעימה:
בציר 2012 היה חם יחסית ובמידה מסוימת מאתגר. מיקום הכרם והמעקב הצמוד לאורך השנה ובעיקר בתקופת ההבשלה עזרו לאנשי היקב, לשמור על מאפייני היין והסגנון האהוב עליהם בויתקין פינו נואר: יזהו ין עדין, אך בעל עוצמת ארומות וטעמים עם מאפייני פינו נואר ברורים ומוכנות לשתיה כבר עם שחרורו לשוק.

התאמה לאוכל:
ויתקין פינו נואר הינו אחד היינות הוורסטילים ביותר בנוגע להתאמה לאוכל – החל ממנות דג נא, קרפצ'יו פילה בקר, מנות טאפס ים תיכוניות ועד לבשרים צלויים בגריל. זהו אחד היינות האדומים היחידים המצליחים להתמודד בצורה ראויה עם הקיץ הישראלי החם ובימים חמים ומומלץ, לקרר אותו מעט לפני ההגשה.

יישון והגשה:
על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו.
מניסיון אנשי היקב, ויתקין פינו נואר הינו יין בעל יכולת התיישנות מצוינת וגם היום אנשי היקב עדיין, נהנים לשתות את היין הבכור של הכרם מבציר 2003, כך שהם יכולים להמליץ בבטחה להניח לו להתיישן מספר שנים לאחר הבציר על מנת לאפשר לו לפתח מורכבות ועומק טעמים. בתנאים אלה הוא ישמור על רעננותו ויפתח ארומות יישון מרתקות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °16 

אלכוהול בנפח: 13.5%

קלוריות: 75.1 קק"ל ל- 100גרם.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב ויתקין גראנש בלאן 2014 Grenache Blanc

יין לבן ייחודי ונדיר בהופעת בכורה בישראל ובמהדורת יצור מוגבלת.
ויתקין גרנאש בלאן הוא אחת התוצאות של חזון  הייננות הים תיכונית, חזון  שהתחיל ביקב ויתקין לפני כשלוש עשרה שנים. בויתקין השכילו כבר אז לצאת מהקופסא של יינות מזנים בינלאומיים מוכרים ולהתרכז דווקא בזנים שיתאימו לאזורנו החם והיבש – חלקם גדלו כאן עשרות רבות של שנים וחלקם הובאו כחלק ממחשבה להעשיר את מגוון הזנים שמהם ייבנו, יינות העתיד של ישראל. בשנת 2009 לאחר 8 שנים של תכנון קפדני נטענו מגוון זנים בכרמים השונים של היקב בהתאם לתכונותיו של כל זן וכרם. אחד מהזנים האלו היה הגרנאש הלבן.

גרנאש בלאן הוא המופע הלבן של זן הגרנאש נואר (בדומה לפינו בלאן מפינו נואר), מוצאו מאזור ברצלונה שבספרד והוא נטוע בעיקר בצפון ספרד ובדרום צרפת. בגלל נטייתו לייצר יינות עשירים ורחבים לרוב משלבים בו את זן הרוסאן התורם מינרליות, רעננות ופירותיות.  לאחר שורה של ניסיונות הגיעו אנשי היקב לאותו שילוב בדיוק גם ביקב ויתקין.

הכרמים:
הענבים נבצרו בכרם הנטוע בגליל העליון על המורדות המזרחיים של הר מירון בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים. הכרם מאופיין בקרקע דלה ומנוקזת, אבנית מאוד, המורכבת משילוב של גיר וטרה רוסה. הקרקע עשירה במינרלים ודלה בחומר אורגני ולכן מרסנת זן זה הידוע כזן ענבים חזק ופורה. הכרם טופל בקפידה ובזכות התאמת הזן לאקלים הארצישראלי החם כמעט ולא הזדקק להשקיה וטיפולים מיוחדים למעט דילולי פרי לשמירת איכותו.

הרכב זני:

עשוי בעיקר מענבי גרנאש לבן עם השלמה של רוסאן – שני זני ענבים ייחודיים וחדשים בישראל שמקורם מאגן הים התיכון באזור של צרפת וספרד.

ביקב:
הענבים נבצרו לארגזים קטנים והובלו בקירור ליקב. לאחר סחיטה עדינה והצללה טבעית החלה התסיסה שבמהלכה הועבר חלק מהתירוש להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי חדשות גדולות בנפח של 350 ליטר ובסיומה המשיך להתבגר על שמריו במשך מספר חודשים. החלק שנותר במכלי הנירוסטה שולב מחדש ביין כחלק מהממסך הסופי וכך הושג איזון מדויק בין טעמי הפרי של הזן למורכבות של העץ.

רשמי טעימה:
ויתקין גרנאש בלאן שונה במהותו מהיינות הלבנים שהיקב ייצר עד היום. הוא מתאפיין בארומות פרי הדר עדינים, עשבוניות ופירות קיץ וכן נפח רחב ומורכב יחסית בטעימה. שלא כמו היינות הלבנים האחרים שמתבטאים במיטבם כאשר הם צוננים מאוד, ויתקין גרנאש בלאן זקוק לחשיפה מסוימת לחמצן וכן מתפתח בצורה מרשימה כשהוא מתחמם מעט בכוסות.

התאמה לאוכל:
היין מתאים ללוות מאכלים רבים החל ממנות ראשונות כמו דג נא וכלה במנות מורכבות יותר על בסיס דגים, עוף ואף בשרים צלויים.

בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 3-5 שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °16-°10

אלכוהול בנפח: 12.6%

קלוריות: 71.8 קק"ל ל- 100 גרם.

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב ויתקין

ת.ד. 267, דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין,

מיקוד 4020000
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179
חדש: פתוח כל יום בין השעות 10:00-16:00
לקבוצות בתיאום מראש בלבד
תיאום באמצעות דוא"ל: [email protected] 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top