חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

EAST מסעדת שף תאילנדית אוטנטית פנינה קולינרית חדשה בלב ראשון לציון. אני לא בטוח שהספקתי את השמות של כל המנות לרשום, כי הייתי כל כך עסוק בלטעום. אני ממליץ על המסעדה בחום.

מגרשי החנייה העצומים התת קרקעיים והעליונים בחזית קניון הזהב הם חינמיים ויחד עם זאת, לקחו לי כמה דקות, עד שמצאתי לי חנייה מרחק 2 דקות הליכה ממסעדת EAST  התאילנדית החדשה שנפתחה לא מזמן והיא חזיתית לשער הדרומי של קניון הזהב. ארוחה נהדרת ציפתה לי, ניהנתי ממנה מאוד. יצאתי יותר משבע. אני לא בטוח שהספקתי את השמות של כל המנות לרשום, כי הייתי כל כך עסוק בלטעום. אהבתי את הצבעוניות, את הטעמים, גם את החריפים. תמחור המנות בהחלט שפוי והוגן ואני ממליץ על המסעדה בחום.

מבחר המסעדות על רחוב סחרוב ( הרחוב הניצב לקניון הזהב) בראשון לציון, הוא עצום והוא מתפרש על קוו קולינארי מזרחי, דרך פלאפליות וחומוסיות וכלה באוכל אסייאתי אליו חוברת עכשיו מסעדת EAST עם אוכל תאילנדי. מסעדת שף תאילנדית אוטנטית פנינה קולינרית חדשה בלב ראשון לציון.  

כל שנותר לכם כסועדים, בין אם אתם בבודד, או בזוגות, במשפחה, או עם חברים, זה לבחור ולהחליט לאיזו מסעדה אתם נכנסים.

אחת הבחירות היותר חשובות, שאתם צריך להניח לנגד עיניכם ולנגד תכולת ארנקכם, זו הסקרנות והחדשנות באוכל, ובטעמים, ובריחות, אליהם עוד לא נחשפתם. איכות, צבעוניות, וגודל המנות, השירות, והמחיר אותו אתם נדרשים לשלם והאם הוא שווה תמורה.

אין ספק, שאם אתם הולכים על אוכל שבא מארץ זרה, האוטנטיות, היא מילת מפתח. ומה שמוגש לכם לצלחת, צריך להתרחק עד כמה שאפשר מהמושג הנקרא "אוכל תעשייתי".

מראש ידעתי, בניגוד לזו שישבה מולי, אבל באותו ראש כמוני, לעלמה התימנייה שישבה לימיני, שאני רוצה חריף, וזאת חרף העובדה, ששף ליאון אלקלאי שחבר כאן בייעוץ קולינארי לשף התאילנדי, "חישב מסלול חריפות מחדש" ומיתן אותו, כך שמעתי, "שיתאים לחך הישראלי".

המקום מעוצב נאה, התקרה גבוהה, ומלמעלה ניבטת ויטרינת יינות אסטטית, והבר האקטיבי נכון למלא את מרבית משאלותיכם האלכוהוליות אבל אם תשאלו אותי, אל תחמיצו את התה הקר, שליווה אותי לכל אורך הארוחה, הוא טעים והוא מרגיע.

פתחתי ב"נישנוש" של 3 סוגי רצועות ירקות ודלעת וכרוב ואטריות אורז שהוגשו כמתאבן עם צלוחית רוטב שהיה מורכב מחלב סויה ותבלינים.

המשכתי עם המרק "טום יאם" התאילנדי מסורתי שהכיל למון גראס וקארי אדום וציר עוף וסויה ורצועות ג'ינג'ר ועלי כוסברה וקצת פטריות וקוביות טופו. גמעתי את המרק בהנאה מרובה.

סלט הפפאיה הנקרא "סום טאם" היה נפלא. הוא הוגש רענן, הוא ניקצץ במטבח הפתוח דקות קודם לכן, ומידת החריפות שבו, הייתה תלויה במידת פלפלי הצ'ילי שהעליתם במזלגכם עם רצועות הפפאיה. המנה עשירה בתיבול והיא מורכבת מפפאיה ירוקה, פלפל אדום, שום, עגבניות, ליים טרי, וגזר, מעוטרת בבוטנים שמהווים מרכיב שילווה לא מעט מהמנות בצורה כזו או אחרת.

מנת ה"נאם-טוק" מורכבת מרצועות בקר, בצל ירוק, כוסברה, נענע, בצל סגול, הייתה לא רעה אם כי מרצועות הבקר ציפיתי ליותר הנאה ופחות לתחושת צמיגיות. את המנה וכך גם מנות אחרות ליווה אורז עשוי היטב "אחד אחד".

 מנת ה"פאד סיו", הייתה מורכבת מאטריות אורז רחבות, כרוב בוקצ'יו, שעועית ירוקה, רצועות חזה עוף, ורוטב נהדר, יופי של מנה, ממלאה טעימה ומשביעה.

מנת ה"עוף מטממואן", הייתה מורכבת מנתחי פרגית מצופים בטמפורה, בצל לבן, אגוזי קשיו, בצל ירוק, סלרי. המנה הייתה גדושה, צבעונית, מזמינה, מגרה, אבל לטעמי יותר מדי מתוקה ואגב מתיקות, היא מלווה לא מעט מהמנות כאן ולא בהכרח שוכנעתי שזה אוטנטי תאילנדי, או הגחמה או הייעוץ של השף המלווה ליאון אלקלאי, לפנק את החך הישראלי, השתלטה כאן על חלק מהמנות.

מנת הדג הייתה נהדרת. הדג היה "דניס" אני מניח או "ילו טייל" והוא הוגש ברצועות נאות נטולות טעם "דגי", בזכות מעטפת טמפורה, עם קארי וחלב קוקוס, עיטורי רצועות ירקות, עלה בזילקום ושעועית ירוקה ופלפל אדום.

מנת ה"פאד תאי" הוגשה כמדומני אחרונה, היא כללה נבטים וגזר ובצל ירוק, עם אטריות אורז, ורצועות עוף. המנה הייתה גדושה ומעוטרת ברוטב סמיך וטוב, התקשיתי למצות את מרב ההנאה ולו בשל העובדה שזה כבר היה עבורי טו-מאץ' מלהכיל והרגשתי מלא. אבל כבודה של המנה במקומו והיא בהחלט ראויה וכזו ששווה וכדאי להזמין.

מנת הקינוח הייתה מורכבת מכדורוני "טפיוקה" פירות בעיקר תפוח וענבים חלב קוקוס וקוביות קרח כשהמתיקות מגיעה מרוטב תמר הינדי שהיה בתחתית, יופי של מנת קינוח.

 EAST מסעדת שף תאילנדית אוטנטית פנינה קולינרית חדשה בלב ראשון לציון

בשבועות האחרונים, נפתחה פינת חמד קולינרית חדשה בראשון לציון EAST, .

EAST  הינה מסעדה תאילנדית המציעה מנות תאילנדיות מקוריות שחלקן לא מוכרות בישראל, המסעדה מיועדת לחובבי המטבח האסייתי ובפרט התאילנדי ולכל אלו המעוניינים להעז ולהתנסות במאכלים תאילנדים מחבלי ארץ שונים בתאילנד.

ב- EAST מנות מגוונות ועשירות, במחירים נוחים ונגישים. כמו כן, מציעה המסעדה עסקיות במהלך היום, תפריט מיוחד לטבעונים וגם תפריט ילדים. החלל מעוצב, מוקפד ומזמין, תוכנן על ידי האדריכל ג'וש חפץ, החתום על פרוייקטים כמו מסעדת סוהו השכנה ומסעדת שלוותה התל אביבית. במקום מתחם שולחנות וספות ובר ישיבה גדול.

לדברי דודי שרם, בעלים משותף: בשנים האחרונות עברה ראשון לציון מהפכה והפכה לממלכה קולינרית מובילה בישראל, הקהל המקומי ואוהבי קולינריה מרחבי הארץ, אוהבים לצאת ולבלות בעיר ואינם מפחדים להעז ולהתנסות בטעמים חדשים ולא שגרתיים. את EAST הקמנו מתוך ראיה של הפוטנציאל הגדול של העיר ומתוך האהבה למטבח התאילנדי האוטנטי."

על בניית התאמת התפריט אמון השף התאילנדי, טאפ, אשר ברזומה שלו מספר מסעדות שף מובילות בבנגקוק. אל טאפ חבר השף הישראלי ליאון אלקלעי, אשר חיבר בין המנות התאילנדיות לחך הישראלי.

בתפריט מבחר ירקות טריים וצלויים, בשרים המיושנים במקום, עוף בקר ודגים טריים כל אלו במגוון שיטות הכנה מהמטבח התאילנדי לסוגיו. במסעדה משתמשים בחומרי גלם עונתיים טריים ואיכותיים.

 מן מנות הבשר (49-52 ש"ח למנה, כולל תוספת):

פאד קא פאו – חזה עוף/ בקר קצוץ עם בצל לבן, שעועית ירוקה, בזיליקום ופלפל חריף, מוגש בתוספת ביצת עין על אורז לבן מאודה

פרחי ברוקולי – פרחי ברוקולי מאודים מוקפצים עם חזה עוף/בקר ברוטב סויה, גינגר ושום.

מקריי – חצילים תאילנדיים עם פרגיות/ בקר, קישואים ובזיליקום מוקפצים בקארי אדום.

פאצי מאווי – מעורב תאילנדי פיקנטי, לבבות, פרגיות, כבדים, פלפל חריף, בצל לבן מטוגן, שום, למון גראס ועלי לימון תאילנדי ברוטב סויה ותבלינים תאילנדיים.

קאי יאנג – שיפודי פרגית על הגריל ברוטב ברביקיו תאילנדי.

מטממואן – נתחי פרגית בציפוי טמפורה, קשיו, בצל לבן, סלרי, שאטה, בצל ירוק ברוטב תאילנדי מתקתק.

ניר פט- פט – רצועות בקר ברוטב חלב קוקוס וקארי עם שעועית ירוקה, בזיליקום ופלפל אדום.

מן מנות הדגים (59 ש"ח למנה, כולל תוספת):

בנינג מנאו – דג דניס מאודה עם כוסברה, שום, פלפל חריף ולימון.

דניס יאנג– דניס על הגריל ברוטב תאילנדי מתוק

ילוטייל פט- פט– ילוטייל בציפוי טמפורה ברוטב חלב קוקוס וקארי מוקפץ עם שעועית, פלפל אדום ובזיליקום.

ילוטייל מאטממואן – ילוטייל בציפוי טמפורה מוקפץ עם רוטב תאילנדי מתקתק, עם שבבי קשיו, בצל לבן, בצל ירוק, סלרי, פלפל אדום ושאטה מטוגן

מן המנות הטבעוניות (39-44 ש"ח למנה):

פאד תאי – טופו אטריות אורז, נבטים, גזר, בצל ירוק ובצל לבן ברוטב סויה כהה

פאד סיו – טופו אטריות אורז רחבות, ברוקולי, בוקצוי, שעועית ירוקה בבסיס רוטב סויה כהה

יאם וון סן-  אטריות שעועית, טופו, בצל סגול, גזר, בצל ירוק, סלרי, חסה ועגבניות

קאו פט – מוקפץ עם ירקות, טופו, בצל ירוק, עגבניה, בוקצוי, שום, גזר

סלט טופו תאילנדי – נבטים, שעועית ירוקה, חסה, בצל סגול וסלרי

חצילים תאילנדיים וטופו – חציל, קישואים ובזיליקום מוקפצים בקארי אדום, עלי עץ לימון תאילנדי, למון גראס, שורש גלנגל בתבלון אסייתי ייחודי

EAST סחרוב 26, ראשון לציון – מול קניון הזהב, טלפון 03-5222550,

 שעות פתיחה: ימים א עד ה בין השעות 12:00 ועד 00:00

 www.east-rest.co.il

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top