חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדרת הרזרב הים תיכונית של יקבי רקנאטי מתחדשת עם הפתעות מרעננות !

את מסיבת העיתונאים האחרונה של היקב החביב הזה על ידידיי הטובים, יינניו ומנהליו ובעליו המוכשרים, החמצתי לצערי הרב בשל אילוצי עבודה, אבל את טעימת היינות החדשים לא הרשיתי לעצמי להחמיץ וחיש מהר עשיתי שבוע לאחר מכן את דרכי אל סניף "רשת חנויות דרך היין" שבצומת סביון, על מנת ליהנות יחד עם רבים וטובים מחובבי היין, מטעימת כלל היינות החדשים בסדרה. אין בליבי ובחיכי ספק, שהמהפכה הקונספטואלית ביקב רקנאטי נמשכת ובמשנה מרץ וההרמוניה הנפלאה בין 3 הייננים גיל שצברג, עידו לוינסון וקובי ארביב, לוקחת בכל השקה מחדש את היקב לגבהים חדשים של חדשנות והתנסות וקביעת אמות מידה של תפיסה ייננית הנשענת על יינות המתחברים לאזור הים התיכון, למטבח שלנו ולמאכלים הבאים אל פינו. וזה מצליח להם בגדול.

בציר 2013 התאפיין באקלים קריר יחסית ויינותיו מאפשרים ליהנות מארומות שופעות, חמיצות רעננה ועוצמות פרי נהדרות. יקבי רקנאטי שמחים וגאים להציג את יינות 2013 מסדרת הרזרב הים תיכונית, כמו גם יין חדש ומפתיע –  ״גרי דה מרסלאן״, ניצן ראשון מבציר 2014. בסדרת הרזרב יינני היקב בחרו לכל זן את הכרם הטוב ביותר מכלל כרמי היקב ברחבי הארץ, ומכרם זה מופק יין הרזרב. כל תווית מעוטרת בצילום של גפן בודדת, המייצגת את הכרם הנבחר.

אני לא מכיר הרבה יקבים בישראל שמוציאים 2 תוויות של יין רוזה של יינות ששונים אחד מהשני בצבע ובטעם ובאף ובמרכיב הזני של הענב שממנו הוא עשוי ויחד עם זאת שניהם כל כך מלבבים, מרעננים ובעלי חזות אלגנטית מקסימה המחמיאה ומחניפה ליין.

הרוזה החדש הזה, נפלא, הוא טעים, יש לו חמיצות תומכת, יש לו "גוף" יש לו אופי. בטח גם יופי. והוא מהטובים שטעמתי לאחרונה. לא פחות.

Gris de Marselan – הרוזה החדש והעדין מבית יקבי רקנאטי

זהו יין פירותי ופרחוני, ארומטי ומעודן, המופק מ"דימום" ענבי המרסלאן שמו, Gris, נגזר מצבעו הבהיר ומאופיו המעודן אשר נוצר כתוצאה מהשריה קצרה ביותר של קליפות הענבים, בכדי לקבל יין פרחוני, פירותי ועדין במיוחד.

יקב רקנאטי מציג את ה'גרי דה מרסלאן', יין אלגנטי ועדין, אשר תהליך הפקתו נוגע, בנוסף לטעמים ולאיכויות, גם בגוון המיוחד שלו. לאחר מעיכת הענבים נבדק צבעו של התירוש מידי שעה, ועם הגיעו לגוון הרצוי, הוא מופרד מן המיכל ומותסס לבד. התוצאה המתקבלת היא יין בעל גוון בהיר ביותר ואופי שנע בין יינות הרוזה ליינות הלבנים.

רקנאטי 'גרי דה מרסלאן' שופע ארומת פרחים ופירות לבנים. מומלץ לקררו היטב לפני השתייה וליהנות ממנו לבדו או בשילוב עם סביצ'ה, סשימי, מגוון דגי ים ומאכלים אסייתיים.

מן היין יוצרו, 6,500 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן 89 ₪.

.

.

רקנאטי קריניאן פרא רזרב 2013

אז ככה. קודם כל ולפני הכול,אני בטוח לא טועה, אני גם יודע, שהייננים כיוונו אותו להיות כזה. יין של אוכל. ואוכל טוב. יש בו פרי נהדר, מורכבות, אופי וייחוד. תבלינים ופרי יער שחור. תענוג של יין.

ענבי יין זה מקורם בכרם בעל בהרי יהודה בו הגפנים אינן מושקות כלל. ענבי הקריניאן גדלים בהדליה הקרויה "גביע" בה משתרעות הגפנים על הקרקע במראה פראי וקדום. שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחר המים הדרושים לקיומן. העמקת השורשים מביאה אותם לאזורים מינראליים יותר במעמקי הקרקע ואלה מובילים ליצירת הארומה והצבע הייחודיים ליין זה. היין התיישן בחביות עץ אלון מבורגון, כמחציתן חדשות, במשך שנה בלבד, על מנת שטעמי וארומת עץ האלון לא יעפילו על ארומת וטעמי הפרי הייחודיים – שזיף שחור, פירות יער ופקאן. היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד והוא מובא כמו שהוא, ארץ ישראלי שורשי ופראי.

ייחודיות כרם הקריניאן, והיבולים הנמוכים שבו, אפשרו ייצור של 7950 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 149 ₪.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top