חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"זה לא אני, זה יעקב השני"…לרגל השנה האזרחית החדשה גאה יקב פסגות להשיק שני יינות חדשים: "קברנה סוביניון" ו"פסגות אדום" מבציר 2012

יקב פסגות הנו יקב של יינות אדומים (בעיקר) שכ-70% מתוצרתו מיועדת לייצוא בעיקר לשוק היין הכשר באמריקה. 2 יעקב יש ביקב. יעקב ברג הבעלים ויקב אור-יה שהצטרף ליקב כיינן. יעקב אור-יה הוא יינן שעיקר התמחותו זה יינות לבנים וביקב שעיקר תוצרתו כאמור הם יינות אדומים, יעקב אור-יה, עושה יין גם אדום. יקב פסגות מתחדש עם תחילת שנת 2015 ומשיק שני יינות חדשים: פסגות אדום 2012 וקברנה סוביניון 2012. "מדובר בשני יינות אדומים, באיכות טובה מאד מבציר מצוין" אומר יעקב אור-יה, היינן החדש של יקב פסגות. אבל 2 היינות הללו, הם לא היינות שלו. כשהם נעשו ונכנסו לחביות, יעקב אור-יה עדיין לא היה ביקב. אבל, את פוטנציאל הכרמים הוא למד ולומד היטב ויין חדש שהוא כולו שלו קברנה פרנק מבציר 2014 הגיע אליי לטעימה היישר מהמכל, יום לפני שהוא נכנס לחביות לא חדשות (בנות שנה) להתיישנות. בהרחה ראשונה הוא היה קצת מחוזר עד שבא במגע עם האוויר ושהות בכוס והוא הביא עמו  חומציות תומכת, פרי יער אדום, מאפייני זהות זניים ירקרקים של קברנה פרנק, ופרי טוב. ניכר כי היינן ביקש לשמור על הזהות הזנית ולא לאפשר ליין שלו "להתחפש" למה שהוא לא. האלכוהול לא גבוה וזה הולך להיות יין של אוכל. אינני יודע כמה זמן חיפש יעקב ברג הבעלים של יקב פסגות יינן ליקב, אך החיבור בין השניים וההרמוניה שהם משדרים מלמדת על מרחב פעולה מלא שמקבל יעקב אור-יה היינן לעשות מה שהוא רוצה ובטח מבין ובעל ניסיון. לגמתי יין עם 2 ה"יעקב" ושאלתי את יעקב אור-יה היינן איך יעקב ברג כ"בעל הבית"? ויעקב ברג מיהר להשיב לפני שיעקב אור-יה, השלים את חיוכו: "אני מסתייג לחלוטין מהמושג "בעל הבית", "בוס", "מנהל", אני יודע שאנחנו עובדים ביחד. ככה זה היה ככה זה יהיה".  וכשאני מחדד את השאלה מול יעקב אור-יה היינן הוא עונה : "החיבור ביני לבין יעקב הוא המקום שייננות והשיווק נפגשים". ויעקב ברג ממשיך וחיוך גדול עולה על פניו כשהוא אומר את המשפט הבא: "אבל…אם יש בעיות, או שמחפשים אותי להתלונן על משהו או מישהו, אני מיד עונה להם "זה לא אני, זה יעקב השני"…

יעקב עם יעקב השני

יינות יקב פסגות מופקים מענבים שגדלו בכרמים בהרי בנימין הבראשיתיים, בגובה של בין 850–900 מעל פני הים, תנאים המציירים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי. בחלק מהכרמים ננקטו שיטות גידול יוצאות דופן, כגון קידוח נקודתי לכל שתיל ושתיל, ליצירת הטעם המאוזן והמתאים ביותר לסוג הענבים ואזור הגידול.

על יין ופוליטיקה שאין לה לטעמי ולדעתי דריסת רגל, יקב פסגות – יש המון מה לשתות והמון מה לראות ואל תתנו לדעות להטעות  

להלן פרטים על היינות החדשים:

פסגות אדום 2012

יין הדגל של יקב פסגות, יין  עוצמתי ואלגנטי אשר יתלווה מצוין למנה הבשרית העיקרית בשולחן החג. שילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון, ענבי מרלו, ענבי קברנה פרנק וענבי פטיט וורדו. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 14 חודשים. באף קאסיס ודובדבן שחור, נגיעות של ליקוריץ. אדמה עשירה ורמזים של עשבי תיבול. גרגרי יער וקפה קלוי. הגוף מלא ועשיר אלגנטי מאוזן ומורכב כאחד.זהו בלנד קלסי מאוזן רחב ומדויק. כיאות ליין דגל. הסיומת ארוכה ומלטפת.
על גבי התווית של יין פסגות אדום 2012 מוטבע שיחזור של מטבע עתיק מתקופת המרד הגדול

 (66-73 לספירה), המטבע נתגלה במהלך חפירת המערה בה מיושנים יינות היקב.
מצידו האחד של המטבע עלה גפן והכתובת "חרות ציון" ומצידו האחר אמפורה – כלי עתיק לאחסון יין והכתובת "שנת שתיים למרד".  

דף יינן:

הרכב זני: 60% קברנה סוביניון, 19% קברנה פרנק, 16% מרלו, 5% פטיט וורדו

אלכוהול: 14.3%

PH:  3.48

TA:  6.0

צבע: בורדו עמוק

נתוני בציר: 700 ק"ג לדונם, בציר ידני .

תקופת היישון: 14 חודש בחביות צרפתיות (מרקיורי), 70% עץ חדש.

תהליך הייצור: תסיסה של כ 15 יום.

אזור הגידול: כרמים בגובה 850 מטר מעל פני הים.

מחיר-  120 שקלים. כשר

יקב פסגות קברנה סוביניון  2012

פסגות קברנה סוביניון 2012  הינו יין עשיר, שיושן בחביות עץ אלון לתקופה של 13 חודשים, המתאפיין בפרותיות ובארומות של פרי שחור בשל לצד ירקרקות מחמיאה המזכירה מחטי אורן, ליקוריץ ונגיעת מנטול. יין אלגנטי עם סיומת עדינה ומתובלת הנשארת בפה לאורך זמן.  יין מעולה לארוחות בשריות.
דף יינן:

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סובניון.

אלכוהול: 14.6%

pH:  3.73

TA: 5.5

צבע: בורדו עמוק

נתוני בציר: 700 ק"ג לדונם, בציר ידני

תקופת היישון: 13 חודש בחביות צרפתיות.

תהליך הייצור: תסיסה של כ- 17 יום.

אזור הגידול: כרמים בגובה 850 מטר מעל פני הים.

מחיר –  100 שקלים. כשר

יעקב אור-יה היינן עם הקברנה פרנק 2014 טרום כניסתו לחבית

יקב פסגות הנו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2014 הגיע ייצור הבקבוקים ללמעלה מ-200,000  בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 70% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי וכיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגי יינות שונים.

ב-2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין – יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום. במקום ניתן לערוך אירועים

באווירה הקסומה מול הנוף הבראשיתי, כגון בר/בת מצווה, בריתות וחתונות. בקיץ המקום מכיל עד כ 400 מקומות ובאירועי חורף עד ל 200.

יקב פסגות

ישוב פסגות
ד.נ.מזרח בנימין 90624
טלפון: 02-9979333 /פקס. 02-9974503, 02-5835583
נווט ליקב פסגות 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top