חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

3 יינות חדשים מיקב בזלת הגולן 2 לבנים שרדונה ובלנד שרדונה ו- 1 יין אדום יבש

בביקורי האחרון ביקב בזלת הגולן עם חברתי כרמית אהרנרייך וחברי גדי קרפל בעל חברת תיירות היין WINE TOUR, שגם ליווה את הטעימה ואת הכתבה בצילומיו, טעמנו 3 יינות חדשים, שיצאו אל חנויות היין המובחרות, בחודשים האחרונים, ואני מבקש לשתף אתכם בטעימה.

יקב בזת הגולן שרדונה בלנד 2013 – "נגב גולן"אל תתבלבלו, היין אינו עשוי מבלנד של זני ענבים לבנים המצטרפים לשרדונה אלא משני אזורי יין בעלי "טרואר" שונה לחלוטין של ענבי שרדונה. האזור הראשון והוא 70% מגיע מכרמי היקב כרם בזלת ברמת הגולן. השני, והוא 30% מגיע מכרם רמון במצפה רמון. האחד צפוני מאוד והשני דרומי מאוד אם תירצו מידברי. היין לא יושן כלל בחביות והוא כולו ארומות ופרי טבעי לחלוטין הנותנים יחד יין מיוחד, ישראלי מאוד מקצוות הארץ וטעמו מיוחד. זאת ועוד, ליין אין פקק שעם אותו תמצאו במרבית בקבוקי היין, אלא פקק הברגה ועליו דגל ישראל והרי לכם יין הכי ישראלי שיש. מדובר ביין לבן, רענן וארומאטי אותו יש להגיש קר מאוד, ולאלה מכם שמכירים ככלל את היינות של יקב בזלת הגולן, גם כאן 14% האלכוהול ביין לבן זה לא משהו שיואב לוי היינן מנסה בכלל לשנות או לתקן והוא חי עם זה לגמרי בסדר.  אגב, אותם 30% ענבי שרדונה מדבריים, מגיעים מכרמים שמניבים תוצאות נפלאות ביינות לבנים וישנם כמה יקבים שגאים מאוד באותה תוצרת. גוף היין מלא, שופע פרי הייתי אומר, יש בו רעננות ומורכבות כאחד. גם אם אתם מחובבי ז'אנר השרדונה עם עץ, גרסת ה- UN-OAKD של בזלת הגולן מרוויחה כאן כמה וכמה נקודות זכות על שום המשחק בקצוות הגולן והנגב הבאים לידי ביטוי בטרואריות הארץ ישראלית, ומכאן, על שום המורכבות הלא-מפתיעה, ועל שום פקק ההברגה שנושא בגאווה ובגאון את דגל ישראל, ועל שום הפירותיות, הארומטיות, והחומציות התומכת.

יקב בזלת הגולן שרדונה רזרב 2013 – היין עשוי 100% ענבי שרדונה. הענבים מגיעים מכרם מחפי בצפון הגולן, 1000 מטר מעל פני הים.  כאן היין הוא יין מושקע, כיאות ליין "רזרב", ומיושן בעץ, לכם חובבי הז'אנר הזה.  ליין 14.1% אלכוהול וכבר קראתם, ככה זה אצל יואב נושא האלכוהול. הוא פשוט לא נלחם בו. הוא נותן לו לככב ביין. זהו שרדונה קלסי. צבע היין זהבהב כעין הקש. באף, עולות ארומות של פרחים טריים, פירות הדר תפוח ואגס,עם נגיעות רעננות של פרי טרופי כשברקע עץ אלון צרפתי. כתוצאה מיישון בחבית עץ אלון צרפתי לרבות תסיסה מלולאקטית 9 חודשים. הגוף, רך וחיוני, עגול, החומציות מאוזנת והסיומת ארוכה. זהו שרדונה שימשיך להתפתח ולהשתבח בשנים הקרובות בתנאי שמירה אופטימאלים.

.

.

יקב בזלת הגולן מגמה 2012 – זהו בלנד המורכב מ 50% ענבי קברנה סוביניון מהכרם בקדמת צבי בגובה 450 מטר מעל פני הים, 25% ענבי קברנה סוביניון מכרם בצפון הגולן בגובה 950 מטר מעל פני הים, 25% ענבי מרלו מצפון רמת הגולן בגובה 950 מטר מעל פני הים. ומה קיבלתם? יין שחור בצבע, עמוק וכהה, באף פירות יער שחורים וכחולים שזיף בשל, דובדבן שחור, קאסיס, ודומדמניות שחורות, קופסת סיגר ואלון קלוי. שפע של פרי עשיר. חומציות קצת מפתיעה אם כי מאוזנת היטב. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי תקופה קצרה יחסית בת 8 חודשים. והאלכוהול 15%. על פניו, נראה כי לראשונה מנסה יואב לוי לצאת עם "גרסת יין למסעדות". יין שתי, עכשווי, נעים ונגיש. יין לא כבד, עם גוף בינוני ופרי טוב, וצבע מצוין. יין שישלים, ילווה וילך היטב, עם מגוון רחב של מנות אוכל.

יקב בזלת הגולן הוא התפתחות בלתי צפויה של סיפור אהבה בין איש אדמה מסור לבין מלאכת כפיו.

זהו סיפור חד זני שכל כולו קברנה סוביניון, הנסיך האציל של משפחת ענבי היין.

אדמת הבזלת הפורייה והעשירה של רמת הגולן, תנאי האקלים המיוחדים לאזור ותהליכי יצור טבעיים וקפדניים, הם סוד קסמו ואיכותו של היין .

היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת.

הבציר מתבצע באופן ידני תוך פיקוח על איכותו ובשלותו של האשכול , 40 דונם כרמים בגובה של כ -500 מטרים מעל גובה פני הים ו- 40 דונם נוספים בצפון רמת הגולן בגובה של 900 מטר מעל פני הים.

ייצור היין ביקב בזלת נעשה מתוך אהבה וחדוות היצירה, תוך הקפדה ללא פשרות על איכותו. זו, אנו מאמינים, הסיבה להכרה העולמית בתחום היין לה זכינו ובעטור פרסים ומדליות מכל רחבי תבל.

כיום היקב מייצר כ- 75,000 בקבוקים בשנה ויעד הייצור שלו הוא 100,000 בקבוקים לשנת 2011.

יקב בזלת הגולן

יקב בזלת הגולן
מושבה קדמת צבי, רמת הגולן 12421
טל: 04-6965010 נייד: 050-8485010
[email protected] 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top