חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מורלי קברנה פרנק 2011 – רוצו, תבדקו אם נשאר. כי כולם מספרים שהטוב הזה, נחטף ונגמר.

כשהלכתי בשישי האחרון לאסוף אחר הצהרים את בקבוק הקברנה פרנק של יקב מורלי מבציר 2011, היה לי ייעוד ליין, לשבת לארוחת הצהרים, ובינתיים, המוכר בחנות היין בבית המשקאות של נפתלי בסניף גבעתיים, אמר לי "תאמין לי, זה אחלה של יין".

צבע היין אדום עוצמתי עם גוונים סגלגלים ושוליים מבריקים. הפה עשיר והאף מורכב מביא עמו ניחוחות של פירות יער שחורים  פטל, קסיס, שזיפים בשלים ודובדבן שחור לצד חמצמצות מסוימת, ליקוריץ ותאנים מיובשות ונגיעות ירקרקות ועץ אלון אלגנטי. בפה, מלא ועגול ושופע. המבנה איתן וטאנינים בינוניים ורכים משהו, תורמים לסיומת ארוכה. ליין 14% אלכוהול. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. וכמו שהמוכר בחנות היין אמר "תאמין לי זה אחלה של יין" והוא ליווה עבורי היטב את ארוחת הצהריים לצד סטייק או שניים.

חברת השיווק וההפצה "אלרן יין" של אלי פרץ קיימת מזה כ-7- שנים, שבמהלכן קידם, שיווק ודחף קדימה אלי פרץ, יקבים ישראליים שאל יינותיהם הוא התחבר. כיום, משווקת חברת "אלרן יין" את היקבים: "דדה", "מרשה", "בן-דוד", "מיה לוצ'ה, "מורלי", ו-"בן זימרה". בבעלותו של אלי פרץ גם בר יין תחת השם המחייב "מורלי בר-יין" הנמצא במושב ישעי, בצמוד לאולפני הקלטה אלוני, המקום פתוח ביום חמישי בערב לערבים מלאי אינטימיות פינוקים מאכלים טובים וכמובן יין ובשישי בבוקר לפינוקים נוספים. בר היין, מהווה הגשמת חלום אישי ופרטי של אלי פרץ לעשות לו לעצמו יקב משלו ובר יין משלו כאן הוא מביא לידי ביטוי את האהבה כולה.

יחד עם איתי תמיר מהישוב גבעת ישעיהו בחור דתי שומר מצוות, הקים אלי פרץ, יקב ושמו בישראל "יקב מורלי".

יקב הנושא את שם משפחת אימו של אלי טרום נישואיה, משפחת מורלי. השם של היקב אליבא ד-אלי פרץ הוא גם פרגון אוהב למשפחה, שעל שמה נקרא היקב.

כיום, מייצר היקב יחד כ- 3,000 בקבוקי יין.  הענבים ליינות של יקב מורלי מגיעים מהרי ירושלים ומטה יהודה. יין מורלי טומן בחובו דורות רבים של מסורת משפחתית. תחילה, יוצר היין בספרד הרחוקה על ידי הסבא רבא של המשפחה למטרות קידוש ולצריכה עצמית. בתקופת גירוש ספרד נדדה המשפחה לאיטליה ובנו של הסבא רבא שיפר את היין באמצעות טכנולוגיות מתקדמות עד לשלב בו השתקעה המשפחה בישראל. כיום, נין המשפחה מייצר בארץ יינות מענבים איכותיים המושפעים מהמסורת המשפחתית תוך שימוש בזני איכות ובטכנולוגיה חדשנית.

"אלרן יין"

נוסד: 2007
מנכ"ל: אלי פרץ

טלפון: 050-3333625
פקס: 02-9927927
דוא"ל: [email protected]
כתובת: עמק הזיתים 6 בית שמש

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top