חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צובה – "מצודה רזרב" מבציר 2011

ביקב צובה, הושלם תהליך המיתוג החדש, היינן פול דאב, הוא עכשיו גם מנכ"ל היקב והמשימה על כתפיו מאוד ברורה לו. פגשתי את פול בטעימת העיתונאים המקדימה של פסטיבל יקבי יהודה וטעמתי מיינותיו ושבתי שבועיים אחר כך באירוע הפתיחה החגיגי של פסטיבל היין ה- 16 של יקבי יהודה וטעמתי מיינותיו. ה"מצודה רזרב" מבציר 2011 עשוי כולו מענבים הגדלים בכרמי צובה. לאלה מכם שאינם יודעים, כמה מהיקבים היותר טובים ונחשבים, עושים את יינותיהם מענבים הגדלים בכרמי צובה. 

מצודה רזרב 2011
יין אדום יבש
היין עשוי מבלנד של – 55% ענבי קברנה-סוביניון 30% מרלו ו-15% קברנה פרנק. הענבים ליין, מגיעים מכרמי צובה (700 מטר גובה). צבעו של היין בורדו ארגמני כהה, הגוף מלא. באף, ארומות של פירות יער שחורים ואדומים בשלים, מנטה, רמזים לפלפל שחור, ליקוריץ, תבלינים, אגוז קלוי, נגיעה ירקרקה ואדמת מינרלים, רמיזה לעלי טבק ופולי קפה, ובסיומת הארוכה לשוקולד. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

אלכוהול : 14%
מחיר : 100 ₪ המעניק יופי של תמורה למחירו.

כמה מילים על יקב צובה – בהרי ירושלים, בין גתות עתיקות, טרסות קדמוניות ואדמת טרה רוסה נטועים כרמי קיבוץ צובה מאז 1996. בכרמים 10 זנים של ענבים. יקב בוטיק צובה הוקם בשנת 2005 ומייצר כ-50 אלף בקבוקים מיד שנה ל-7 סוגי יינות המבוססים על כרמים אלו

הגובה הרב (730+), הלחות הנמוכה, הפרשי הטמפרטורות בין הלילה ליום, ושורות הכרם הנטועות מצפון לדרום בצפיפות של 666 גפנים לדונם, יוצרים תנאים טופוגרפיים ייחודיים ואידיאליים לגידול ענבים.
הבציר הלילי באוויר הקריר שומר על איכות הענבים המגיעים צוננים אל היקב
היינות המשובחים, שואבים את איכותם מניסיונם של הכורמים ואהבתם של העושים במלאכת היין.

 פול דאב, יינן ומנכ"ל יקב צובה: "אני שמח להכריז כי בחודשים האחרונים עבדנו על תהליך מיתוג חדש ליקב במסגרתו עוצבו הבקבוקים, התוויות והאריזות של היינות. הוקם אתר חדש ליקב צובה. בנוסף השקנו  לרגל החג שני יינות חדשים באיכות טובה מאד.  בציר 2014, לפי כל התחזיות הולך להיות בציר משובח.

ליקב צובה מבחר יינות:
מצודה סירה – אדום יבש המיוצר מענבי סירה. יושן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבעו סגול-שחור. בארומות היין עולים ניחוחות של פרי אדום, דובדבנים ואוכמניות, מתובל בעץ אלון קלוי.
מצודה סמיון/סוביניון בלאן –מיוצר מ-50% ענבי סוביניון בלאן ו-50% סמיון אשר. יושן בחביות צרפתיות במשך כ-8 חודשים בשיטת השרייה על השמרים. בעל ניחוחות עשירים ורעננים וחומציות מאוזנת.
מצודה קברנה סוביניון/מרלו/קברנה פרנק – מיוצר מקברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק מכרמי צובה. יין כהה בעל גוף מלא שהתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 24 חודשים. ניחוחות מורכבים של תבלינים, אדמה, שוש, עלי טבק ופולי קפה. רמיזות של פירות אדומים בשלים, שוקולד ועץ אלון קלוי.
מרלו – אדום יבש המיוצר מענבי מרלו. יושן כ-14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. בעל מגוון ניחוחות של פרי אדום בשל וטעם מאוזן ואלגנטי. ליין סיומת מיוחדת עם רעננות מודגשת וטאנינים נעימים.
קברנה סוביניון – אדום יבש המיוצר מענבי קברנה סוביניון. יושן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ארומות היין מעלות ניחוחות של פרי שחור, עץ אלון קלוי ותבלינים. מורכב ועוצמתי שישתבח בשנים הקרובות.

יינות היקב כשרים למהדרין בהשגחת רבנות מטה יהודה וכשרות בינלאומית.

יקב צובה

יקב צובה 
קיבוץ צובה, ד.נ. הרי יהודה 90870 
טלפקס 02-5347678 
מייל: [email protected]

מנכ"ל היקב והיינן פול דאב 054-5637788 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top