חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אדיר BLUSH PORT "פורט סמוק" יין קינוח מחוזק בסגנון פורט מבציר 2010

החורף כבר כאן ולאלה מכם המתגוררים בצפון הארץ ובמקומות הגבוהים אתם כבר מרגישים גם ימים של קור. ואת זה תמיד צריך לזכור, ישנם משקאות אלכוהוליים שהולכים נפלא עם קור. אתם כבר בטח יודעים שאני משוגע על יינות קינוח, ויינות מחוזקים בסגנון פורט. משהו במתיקות או במתקתקות, מלאות הגוף השמנוניות ותכולת האלכוהול הגבוהה, יכולה להוציא אתכם, שמחים וטובי לב מהר מאוד לא לפני שתרגישו איך חלל בית החזה שלכם מתחיל להתחמם ובטח תסכימו איתי שזה מה-זה מנחם.

לא רבים היקבים בארץ שעושים יינות קינוח מחוזקים בסגנון פורט. חלקם יסכימו להודות, בחצי פה ובפזילה הצידה, שמא מישהו עשוי לשמוע, שלא אחת הם עשו יין מחוזק בסגנון פורט אצלם ביקב, בשל תקלת ייצור של יין שכאב להם להיפטר ממנו.

דווקא אותם יקבים שמייצרים יינות קינוח מחוזקים בסגנון פורט כחלק מפורטפוליו יינות היקב אותם הם מכוונים לקהל מסוים או פוטנציאלי, מוציאים תחת ידם יינות מחוזקים בסגנון פורט בהחלט ראויים טעימים ושווים.

הציניקנים יאמרו, "ששום יין מחוזק בסגנון פורט, אינו דומה לדבר האמיתי של ארץ מורשתו ומולדתו בפורטוגל".

חבריי חוג היין שלי, מבינים, אוהבים ומדברים יין. הם מחזיקים אצלם הכול והם טועמים שותים ורוכשים יין כבדרך קבע בלי לחדול. לא פעם, כטוב ליבנו בשיחה ושתייה של יין, מזכיר אחד החברים את "הפורט הלבן" של יקב אדיר והוא מזכיר לעצמו בקול רם שזוכה מיד להדים של הסכמה, "שהוא מוכרח לקנות עוד מהפורט הלבן של יקב אדיר כי מה שיש אצלו במלאי בבית הולך ומתדלדל".

זה לא באמת "פורט לבן" העשוי על טהרת ענבים לבנים, והשם שלו האמיתי, הוא "פורט סמוק" BLUSH PORT. זהו יין קינוח מחוזק בסגנון פורט, מכוון מטרה, אחד מתוך שני סוגים שכאלה שמייצר יקב אדיר. האחד יין בסגנון פורט (אדום עמוק וכהה) והאחר בהיר יותר אותו כינו אנשי היקב "סמוק" ואכן, אם תיקחו את הבקבוק אל מול האור, תזהו את השקיפות היחסית של הנוזל מבעד לזכוכית המאפשרת את חדירת קרני האור, בניגוד לפורט האדום כהה שהוא ממש כמעט אטום למעבר אור. סבורני, שהצבע הכי קרוב אותו ניתן לתאר את המשקה כשהוא נתון בכוס הוא כשל צינור נחושת (של גז) בהיר ומבריק וצלול.

18.5% אחוזי האלכוהול ו- 32 חודשי היישון בחביות שהיו נתונות לחסדי השמש ולצינת הליל ושינויי הטמפרטורות תחת בקרה מוקפדת ומעקב של יינן היקב אבי רוזנברג, של ענבים שנבצרו בבציר מאוחר ידני, נותנים הסבר למה הנוזל הנפלא שבבקבוק, עושה לכם כל כך מהר כל כך טוב בפה, בגרון ובבית החזה.

זה לא מתוק כבד, זה שילוב מאוזן נכון ומדויק של מבנה עגול, גוף מלא, ריכוזיות של פרי ושפע של טעמים דבשיים, ריבת תאנים, וניל, תבלינים עשירים כציפורן וקינמון, פירות יבשים כצימוק בהיר, מלון ואננס, במרקם סמיך ועבה משהו, אבל כזה המתגלגל בחלקלקות משיית בחלל הגרון גורם לכם לצקצק בלשונכם ולבקש מזה עוד.

לחגיגה, שותפים 3 זני ענבים מובחרים שנבצרו בכרם בן-זימרה בגליל העליון בחלקות ייעודיות שנרקחו יחדיו לכדי בלנד מושלם של 60% קברנה סוביניון ,20% שיראז ו 20% שרדונה.

היין כשר.

אני מניח שמחירו לצרכן נע בסביבות ה- 100 ₪, וכל לגימה שלכם תצדיק את הקנייה ותפתה אתכם כמוני לבצע כבר את ההזמנה הבאה.

היין מופץ ע"י "שיין שיווק" בבעלות שימרית נחמיאס.

יקב אדיר

מרכז המבקרים פתוח:
בימים א'- ה' בין השעות 9:00-17:00
בימי שישי 9:00-14:00
סגור בשבת
המקום כשר בהשגחת הרב אלמשעלי – מועצה אזורית מרום הגליל

אי מייל: [email protected]
[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top