חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גבעות יין הדגל "מצדה 2011" – אני חוזר לטעום אותו בשנית.

בחודש מרץ שנה זו, במסיבת עיתונאים שקיים היינן שיבי דרורי, יינן יקב גבעות, הושק וטעמתי לראשונה את יין הדגל "מצדה 2011". דאז, היין הוטעם באירוע רב משתתפים יחסית, עם המולת סביבה, ניחוחות של אוכל, וההטעמה הייתה מדיקנטר, עובדה שלימדה שבאותו חלון של זמן, גם היינן שיבי ידע, שהיין טוב ככל שיהיה, חייב "להיפתח" בדיקנטר קודם להטעמתו. שמתי את ידיי על יין שיצא מהמקרר, הכנתי אוכל, והזמנתי חבר, אמרתי לעצמי, בוא ונטעם שוב, שווה וכדאי להיזכר. 

זהו בלנד של יין פרימיום משובח, העשוי מ- 50% ענבי קברנה סוביניון, 30% ענבי מרלו, ו- 20% ענבי פטי ורדו. הענבים ליין, מגיעים מ"כרם הראל" בגובה 700 מטר, "כרם אש קודש" בגובה 800 מטר, "כרם הר ברכה" בגובה 820 מטר ו"כרם עמק שילה" בגובה 680 מטר.

תניחו בצד פוליטיקה. אני חייב לומר לכם שעובדתית, ענבים המגיעים מהשומרון, מקפלים בתוכם המון ערך מוסף. טרוארי, גיאוגרפי, מורשתי, היסטורי.

היין, התיישן 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות הנשמרות בטמפרטורה קבועה של 13 מעלות. החביות, שמהן הופק יין זה, נשמרו במיוחד עבור יין הדגל מצדה, והן מגיעות מיצרן חביות מבורגון, המייצר חביות משובחות שמיועדות ליישון ארוך.

בתמונת המחיר של יין זה, הנעה בסביבות ה – 215-225 ₪, אתם חייבים לעצמכם, סיבה, או מסיבה, ארוחה, או סעודה, ובאמת מי שידע להעריך יחד אתכם את היין, הן בהיבט המחווה שהיין נפתח לכבודה, והן בהיבט היין שבהחלט ראוי להיות ממוצב גבוה. לא רק בתמונת המחיר, אלא ודווקא, על שום היותו יין כל כך מוצלח. לא אתבדה, אם אעיז ואומר, שהוא מיינות הבלנד הישראלים, היותר טובים, שלגמתי בשנים האחרונות.

רשמי טעימה :

מצאתי ביין, אף מעט נדיב יותר, מהאיפוק המסוים שהיה בו בטעימה הקודמת, נגיעות של צמחיית תבלין ים תיכונית מתובלת, לצד ארומה פירותית עדינה של פרי יער שחור בשל, שזיף אוכמניות ופטל, שוקולד ונגיעות קפה, עם רמיזה קלה למנטה ירוקה. הטאנינים רכים, החומציות טובה, נוכחת ותומכת, והיא מגיעה מענבי המרלו שבבלנד. ככל שהיין שוהה בכוס, הוא נפתח ולאט לאט יוצא ממנו פרי. זהו בפירוש יין ליישון ארוך, שנפתח ומגלה רבדים אחר רבדים. בסיומת היבשה, מורגשת קליית חבית ארוכה, דמוית אספרסו, מעודנת ונטולת מרירות.

התאמה למזונות: תבשילי בשר או בקר עתיר שומן כדוגמת אנטריקוט וצלעות וכיו"ב.

מספר בקבוקים: 2050 בקבוקים

אלכוהול: 14.2%.

סיכום : זהו יופי של יין. ואני חמור מהגבעות שמיהר לשתות. תנו לו לשכב לישון, תפתחו עוד כמה שנים ותזכו לברכות. 

יקב גבעות

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top