חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברבדו כרמי יוסף מארח – ״טעימות עבר והווה על ציר הזמן עם מבט לעתיד״

יקב ברבדו כרמי יוסף, קיים בתחילת השבוע אירוע רב משתתפים מקהילת כתבי היין, תחת הכותרת ״טעימות עבר והווה על ציר הזמן עם מבט לעתיד״.  היקב חוגג בימים אלה 13 שנים שזה סוג של "בר-מצווה". המארחים היו שני הפרופסורים והייננים של היקב בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב, זורי ארקין מנכ"ל היקב, בן המשפחה איגי אלוני ורעייתו, אשר על ההפצה, והדר אלרואי ביתו של בן עמי אשר על השיווק והאירוח וההדרכה, שכל מה שהיא נוגעת בו הוא מזל וברכה. הקונספט של הערב, היה הצגת היינות החדשים של היקב, לצד טעימת יינות מתיישנים, לצד ארוחת ערב נפלאה של "הסועד הנודד", ותסכימו איתי שדי בשביל הכותרת, והרי לכם חגיגה.

מנכ"ל היקב זורי ארקין מהנדס מזון בהכשרתו אמר : "העבר  נטעם יינות מתיישנים, ההווה נטעם את היינות שאנחנו משווקים והעתיד, בעיקר נדבר על מה שאנחנו מתכוונים, מחפשים, מנסים לעשות עם היקב בעתיד שלנו. אז היקב חוגג 13 שנה. באופן עקרוני, 2 המשפחות, מעבדות כ- 200 דונם של כרמים. עם כ- 120 דונם מהם, אנחנו כבר עושים שימוש בעצמו כשהשנה היקב יקלוט כמות שיא של כ- 130 טון ענבים זה בגלל שנת השמיטה  המתקרבת שלמעשה "מכריחה" אותנו לייצר יין לשנתיים עבור השווקים של היין הכשר המיועד לייצוא. בשנת שמיטה קשה מאוד למכור כשמייצאים שכן רוב היין הכשר הולך לציבור צרכנים יהודי שומר מסורת ולכן מבחינת היקב, זוהי שנת מאמץ גדולה כי אם בדרך כלל אנחנו קולטים כ- 80 -90 טון בשנה, השנה כפי שאמרתי אנחנו קולטים כ- 120-130 טון. ובשנה הבאה, זוהי תהא תמונת ראי ואנחנו נקלוט כ- 70 טון. לצערם כך אני סמוך ובטוח של יקבים רבים הפועלים מול השווקים בחו"ל, היינות מגיעים לציבור צרכנים יהודי וכולם היו מבקשים ומאחלים לעצמם לפרוץ את השווקים הללו ולמכור מהיינות גם ללא יהודים. יקב ברבדו כרמי יוסף, מוכר כ- 75,000 בקבוקים בשנה מתוכם 25,000 הולך לייצוא כשמרבית הייצוא הולך לארה"ב, חוץ מזה גם לסין, לקנדה, לאנגליה, לבלגיה, וכל הזמן מחפשים אחר שווקים חדשים. כשמנסים לחשוב איך להתקדם ברור לכולם שהעין המסחרית צריכה לפזול לייצוא. מאחר והשוק המקומי גם אם נצביע על עלייה מסוימת ומתונה בכמות הצריכה לנפש, נשאר די סטבילי ומרבית היקבים נמצאים באותה הסירה, צריכים לחשוב ייצוא, להיות ממוקדים ייצוא ולחשוב כל הזמן איך פורצים את השוק של רק יין כשר שהולך לשוק יהודי מסורתי. זה בעיקר מה שמעסיק את היקב לגבי העתיד. יין הוא מוצר ייחודי. שלוש דברים נמצאים בתוכו כל הזמן והם הטעם שלו, התכונות הבריאותיות שלו, ויכולת ההתיישנות שלו, הולכים בקורלציה ישרה, ככל שהיין יהיה עשיר יותר, עם תכולת נוגדי חימצון גדולה יותר, עם צבע יפה יפה יותר, עם פולי פנולים שהרכבם הכימי יוצר את יכולת ההתיישנות של היין, ככל שהוא יהיה יותר בריא הוא יהיה יותר טעים וככל שהוא יהיה יותר טעים יכולת ההתיישנות שלו תהיה טובה יותר ובזה הוא שונה ממוצרי מזון אחרים, אנחנו כל הזמן מנסים לחשוב איך אנחנו הופכים את היינות שלנו ליותר טעימים, יותר בריאים ועל הדרך לקבל גם יכולת וכושר התיישנות, זו עבודה קשה היא כרוכה בהרבה מאוד מחקר ולמידה לאורך השנים, יכולות אקדמיות מוכחות ועטורות פרסים של שני הפרופסורים, אבל בסופו של דבר זוהי מטרה אסטרטגית ממעלה ראשונה למצות את תנאי האקלים המיוחדים להכין יינות יותר טובים ובריאים."

פרופסור עודד שוסיוב יינן היקב לצד פרופסור בן עמי ברבדו, הפליא כתמיד להעמיק בידענות רבה על סגולותיו הבריאותיות המוכחות של היין על מרכיביו "מנסה לשכנע" אותנו פשוטי העם, חובבי היין המושבעים, את מה שאנחנו כבר הבנו מזמן, בלי ללמוד באוניברסיטה.

שרדונה 2013: שני שליש מהיין עבר תסיסה בחביות עץ אלון חדשות, מחציתן צרפתיות ומחציתן אמריקאיות והתיישנות על גבי השמרים לקבלת שרדונה "חמאתי" קלאסי. בתום 3 חודשים אוחד היין מהחביות עם שליש היין שעבר תסיסה קרה ללא מגע חבית, לקבלת יין בעל דגש פירותי כמיטב המסורת של יינות BRAVDO. 90 ₪. כשר.

רוזה 2013: היין עשוי מ- 100% ענבי קברנה פראנק שנבצרו בשעות הלילה. בתהליך הריסוק, התירוש בא במגע קצר של כשעתיים עם הקליפות עד הסחיטה והפרדת הקליפות מהתירוש. לאחר מכן הותסס התירוש בטמפרטורת תסיסה נמוכה על מנת לשמר את טעמי הפרי והארומה לקבלת יין רוזה יבש בעל דגש פירותי וארומאטי. 90 ₪.. כשר.

מרלו 2012: היין עשוי מ- 100% ענבי מרלו, יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתוית, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. 129 ₪. כשר.

קברנה סוביניון 2012: היין עשוי מ- 90% ענבי קברנה סוביניון ו 10% מרלו. יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתיות, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. 129 ₪.. כשר.

שירז 2012:  היין עשוי מ- 100% ענבי שירז.יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתוית, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. 129 ₪.. כשר.

קופאז' 2012:  בלנד המרכב מ 40% קברנה פראנק, 33% שירז ו 27% קברנה סוביניון. בלנד המבטא את הסינרגיה שבין שלשה זני יין איכותיים. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון . 149 ₪.. כשר.

קופאז' 2009: בלנד המרכב מ 40% קברנה פראנק, 33% שירז ו 27% קברנה סוביניון. בלנד המבטא את הסינרגיה שבין שלשה זני יין איכותיים. היין התבגר 12 חודשים בחביות עץ אלון חדשות ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון . כשר.

שירז 2008:  היין עשוי מ- 100% ענבי שירז.יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתוית, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. כשר.

מרלו 2004:  היין עשוי מ- 100% ענבי מרלו, יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתוית, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון.

קברנה סוביניון 2001:  בציר ראשון של יקב כרמי יוסף. יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתיות, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. יין בן 13 שנים!!!

יקב כרמי יוסף נמצא בלב כרמיו. כ 250 דונם. היינות המיוצרים ביקב מיוצרים אך ורק מכרמים אלו. הכרמים המטופחים, מטופלים בקפידה לפי הנחיותיהם של פרופ' בן עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב, המיישמים שילוב  של מסורת חקלאית של 8 דורות של כורמים עם טכנולוגיה מתקדמת.

יקב כרמי יוסף BRAVDO

הארז 5 כרמי יוסף 99797
מרכז המבקרים הפסטורלי נמצא בלב הכרמים שמול היישוב כרמי יוסף על כביש 44, בין כרמי יוסף לפדיה.

הדר אלרואי   050-2207022  לקוחות פרטיים ותיאום ביקורים ביקב.

איגי אלוני  050-3375767  מסעדות וחנויות בלבד (לקוחות עיסקיים)

אילנית אפרים 050-8674505  לקוחות פרטיים ותיאום ביקורים ביקב.

מרכז המבקרים של היקב פתוח בימי שישי בין השעות 11:00 – 14:00,  במהלך ימי השבוע בתאום מראש. בימי שבת היקב סגור. עלות הביקור ביקב היא 40 שקלים לאדם.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top