חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק לכבוד חגי תשרי ושולחן החג 2 יינות חדשים. יין לבן ויתקין ריזלינג 2013, ויין אדום ויתקין פטיט סירה 2010. שני היינות, נגישים ועכשוויים ובהחלט יינות מומלצים וראויים, לכבד את שולחן החג.

יקב ויתקין שבכפר ויתקין נחשב בזכות, לאחד היקבים המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי ומקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. יקב ויתקין הוקם בשנת 2001 במשק רוטנברג – בלוגולובסקי שבכפר ויתקין. יקב ויתקין הוא יקב בוטיק משפחתי המתמחה בייצור יינות מקוריים מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. על עבודת היין ביקב המשפחתי, מופקדים אסף פז (בלוגולובסקי) ודורון בלוגולובסקי הנשוי לשרונה אחותו של אסף. יקב ויתקין מגדל ענבים בכרמים הנטועים בכל קצוות הארץ – מהרי ירושלים וכרמי יוסף בדרום, דרך זיכרון יעקב במרכז ועד רמת הגולן והגליל העליון. מיקום הכרמים ומגוון הזנים הרחב מאפשר ליקב לפרוס את עונת הבציר על פני 3 חודשים.  לכבוד חגי תשרי ושולחן החג, משיק יקב ויתקין בימים אלה 2 יינות חדשים. יין לבן ויתקין ריזלינג 2013, ויין אדום ויתקין פטיט סירה 2010. שני היינות, שתיים, נגישים ועכשוויים ובהחלט יינות מומלצים וראויים, לכבד את שולחן החג ולוות היטב מגוון רחב של מנות אוכל מהמנה הראשונה ועד לעיקרית.

היין : יקב ויתקין – ריזלנג 2013

הרכב זני: 

100% ענבי יוהנסברג ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:

לאורך ערוץ נחל עשיר בחלוקי אבן, באזור עמק האלה. הכרם, הנטוע על אדמה גירית ואבנית עם אחוז משתנה של חרסית, מניב כל שנה יבול מצומצם ואיכותי אך בבציר 2013 היבולים היו נמוכים באופן משמעותי מה שהביא לייצור כמות מצומצמת של בקבוקים ממהדורה זו.

יקב:

הענבים נבצרו בבציר ידני לילי בשבוע השלישי של חודש אוגוסט והובלו ליקב עם שחר, התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממבראנה חדישה ורק החלק של המיץ החופשי שימש ליין זה. לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו מה שהביא להעשרת המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו הרענן.

לאחר מילוי ויתקין ריזלינג בבקבוקים אנו מקפידים להמשיך ולשמור את היין ביקב לפני שחרורו לשוק בין 8 חודשים עד שנה לאחר הבציר על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.

רשמי טעימה:

ויתקין ריזלינג, כבר מספר שנים, הנו אחד מהיינות הלבנים הייחודיים בנוף המקומי. בציר 2013, שמזכיר במובנים רבים את בציר 2011 בזכות הטמפרטורות הנוחות שהיו בעת ההבשלה ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: נקי, חד ואלגנטי ובעל  ארומות טיפוסיות לזן. בטעם מתגלה חמיצות מרשימה ומינראליות מאוזנת עם בשלות מתונה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי כאשכוליות ולימון ליים, תפוח ירוק, פרחים לבנים ומינראליות אך בהמשך – בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים.

התאמה לאוכל:

ויתקין ריזלינג 2013 הנו יין אוכל מופלא המתאים למגוון רחב של מנות החל מסשימי דג נא, ניוקי שרימפס ושמנת, דג ים בתנור בעשבי תיבול ושמן זית, תבשיל אוסובוקו ביין לבן וכן ברווז בנוסח פקין.

יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך שלוש עד חמש שנים משנת הבציר.

 טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8 מעלות

אלכוהול : 13%

קלוריות:71.8 קק"ל ל- 100גרם

מחיר מומלץ לצרכן 95 ₪

היין : ויתקין פטיט סירה 2010

הרכב זני:

100% ענבי פטיט סירה שנבצרו בשלושה כרמים מורדות הרי יהודה.


מאפייני בציר 2010:

בציר 2010 ייזכר ביקב ויתקין כאחד הבציריםהמאתגרים שהיו לנו עד כה.

הבציר התאפיין, בטמפרטורות גבוהות מהרגיל עם מספר גלי חום שהביאו למעשה לעצירת ההבשלה הסוכרית בענבים. באופן פרדוקסלי מצב זה עזר להשיג איזון נפלא בין ריכוז הצבע והטעמים בענב לרמת סוכר מתונה יחסית. היבולים הנמוכים עזרו אף הם. שילוב גורמים אלו בכרם עזרו לנו לייצר ביקב יינות עשירים, מאוזנים ובעלי אחוזי אלכוהול מאופקים שיהיו בעלי יכולת התיישנות נפלאה.

כאמור בתחילה דובר על בציר מאתגר אך ככל שהיינות התבגרו בחביות ולקראת בניית הממסכים היה ברור שהתוצאות מצוינות.

ויתקין פטיט סירה 2010 מבטא היטב את אופי הטרואר והזן עם רב שכבתיות של טעמים וארומות, רעננות בולטת לצד מבנה עמוק ושרירי וסיומת ארוכה במיוחד.

הכרם:

בבציר זה הורכב היין ממספר כרמים בוגרים מאזור גבעות יהודה. הכרמים שמעוצבים בהדליית גביע האופיינית לאזורי הים התיכון, נטועים על אדמות גיר וטרה- רוסה דלות ומנוקזות היטב ואינם מושקים ובכך מאולצים השורשים להגיע לשכבות הקרקע העמוקות שהן יותר "מינראליות" דבר התורם לאופי החד וריכוז הטעמים בענבים. עומסי היבול נעו באופן טבעי בין 200 ל 400 ק"ג לדונם. הענבים נבצרו לתוך ארגזים קטנים בשעות הבוקר המוקדמות והגיעו ליקב למערכת קבלת הבציר. אשכולות הענבים בזן זה לרוב צפופים מאוד ובבציר 2010 הם היו קטנים ובעלי גודל גרגר קטן מהממוצע – מה שהגדיל את יחס הקליפה/מיץ והעלה עוד יותר את ריכוז הטעמים והצבע ביין.

ויתקין פטיט סירה 2010 מורכב בין השאר מענבים שנבצרו בכרם מבוגר בין כ 36 שנה שתרם רבות לרעננות בולטת ועזר להגיע לאיזון מצוין בין בשלות הפרי, המבנה והרעננות. הסיומת ארוכה מאוד עם מורכבות וחדות טעמים.

ביקב:

לאחר קבלת הבציר הופרדו הענבים והועברו ללא מעיכה למכלי תסיסה רחבים, קוררו והותססו במכל פתוח תוך שימוש בשילוב של טכניקות ערבוב  "Rémontage" ו"שבירת הכובע", (Pigeage ) האופיינית לעמק הרון בצרפת לקבלת מיצוי מוגבר של צבע ומבנה. בסה"כ  שהו הענבים על הקליפות בממוצע כשלושה וחצי שבועות.

לאחר הסחיטה, ושיקוע קצר הועבר היין לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות גדולות, 20% מהן חדשות, בנפח 350 ליטר לתקופה של 18 חודשים.

היין לא עבר כל תהליכי ייצוב וסינון למעט סינון גס אחד בלבד לפני המילוי. לאחר המילוי אנו שומרים את היין להמשך התבגרות בבקבוק בין 18-24 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק על מנת שיגיע לאיזון וביטוי טוב של מאפייניו.

רשמי טעימה:

היין מפגין כבר כעת צבע ארגמן-שחור אטום, ארומות נדיבות, נעימות ובולטות של פרי כחול (בעיקר אוכמניות) , תבלינים מתוקים, פרחוניות בולטת- אופיינית. בפה הוא בעל מבנה סגור בגלל גילו אך בהמשך, עם אוורור מתאים חושף מרקם מלא המורכב מטעמים מרוכזים מאוד של פרי שחור-כחול, אופי "בשרי", גוף מלא וסמיך.

התאמה לאוכל:

 מניסיוננו, ויתקין פטיט סירה מתאים במיוחד לליווי מנות בשר בעל טעמים בולטים כמו קדרת בשר ציד בבישול ארוך, שוק טלה בשום ורוזמרין, "ביף בורגיניון" וכן גבינות קשות וארומטיות כמו גבינת Comte או Pecorino.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס אחד לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו.

בתנאי אכסון טובים הוא ימשיך לפתח מורכבות ועומק במשך 8-10 השנים שלאחר הבציר ואף יותר.

מומלץ לפתוח את הבקבוק מספר שעות לפני הארוחה ולחדרר לפני ההגשה.

 טמפרטורת הגשה מומלצת: °18 מעלות

|אלכוהול:  13.5%

קלוריות: 76.8 קק"ל ל- 100גרם

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב ויתקין

ת.ד. 267 דרך הכפר 68
כפר ויתקין, מיקוד 40200
טל: 09-8663505
פקס: 09-8664179

ביקורים בתאום מראש בלבד
תיאום באמצעות דוא"ל:
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top