חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל – משיק 4 יינות שכדאי לשתות

יקב עמק יזרעאל הוא יקב בוטיק ישראלי. היקב הוקם בשנת 2011 מתוך חזון לעשיית יין ישראלי עכשווי. האנשים העומדים מאחורי היקב, בחירת זני הענבים, בשילוב טכנולוגיית הייצור המתקדמת יחד עם ניסיון וידע יינני רחב, משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. יקב עמק יזרעאל הממוקם בקיבוץ חנתון, הנו פרי מיזם משותף, הגשמת חלום, והתווית חזון, של 4 עושים במלאכה: יהודה נהר – מייסד ומנכ”ל. נולד וגדל בירושלים, בעלים לשעבר של חברה לתכנון נוף שהתמחתה בעיצוב גנים אקולוגיים. למד והשתלם במגמה לייצור יין במכללת תל חי , ממקימי יקב עמק יזרעאל. יהודה מתווה את הדרך ומוביל את עשיית היין ביקב. ג’ייקוב נר דוד – מייסד ויו”ר עלה מארה”ב לפני 20 שנה עם אשתו ושבעת ילדיו.  ג’קוב, הוא יזם סדרתי מצליח בתחום ההי-טק אשר לאחר שנים רבות הגשים חלום והקים יקב בישראל. ג’קוב מביא "חשיבה מחוץ לקופסה" אל תוך ה-DNA של היקב.  ארי ארל – יועץ יינני בעל תואר מטעם DAVIS NAPA VALLEY COLLEGE התמחה ופעל ביקבי הבוטיק המובילים בקליפורנייה. ארי מלווה את היקב במטרה למצות הפוטנציאל של הזנים והבלנדים אותם הם מיצרים. שלמה שמילוביץ (מומו) – שותף. מעצב ישראלי. סיים לימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לעיצוב ואומנות “בצלאל” ירושלים. נולד וגדל במושב נווה-ירק שבשרון. מומו מתווה את הזהות העיצובית והמיתוג של היקב. פגשתי באנשי היקב בפסטיבל היין הכשר בירושלים, וטעמתי מהיינות. הכיוון כאן ברור ומוגדר ולא לחינם, חברת השיווק וההפצה "אדום כהה" של רועי יצחקי מ"טוליפ" לקחה את היקב תחת חסותה הרבה בזכות הקרדיט הכבוד והערכה שמעניק רועי יצחקי לאנשי היקב ולאחר שהיינות נטעמו ואיכותם הוכחה והפוטנציאל הגלום בחיבור בין היקב לזרועה ההפצה האיתנה רק יעשה טוב לצדדים. 4 יינות חדשים מושקים על ידי יקב עמק יזרעאל. היינן הוא ארי ארל. 3 מהם יינות לבנים מעניינים, יינות מבציר 2013 שהקיץ הלוהט ישמח לאמץ אותם, ויין אדום אחד מבציר 2012 לאחר 16 חודשי יישון. כל היינות כשרים KP.

יקב עמק יזרעאל – שרדונה 2013                                                          

הרכב זנים: 100% שרדונה

כרם: כרם יחידני – הרי יהודה

יישון: 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

הערות היינן: הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני אל תוך מיכלים קטנים השומרים על שלמות האשכול. האשכולות נסחטו בעדינות והתירוש עבר תהליך של השריה קרה, לאחריו הועבר ישירות לתסיסה על השמרים בחביות עץ אלון צרפתי למשך 8 חודשים.

השרדונה של יקב עמק יזרעאל הוא יין שרדונה עדין ומאוזן שנעשה במינימום התערבות על מנת לתת ביטוי מלא לתכונות הפרי. היין התיישן זמן קצר יחסית בחביות העץ על מנת לאפשר את התפתחות היין בסביבה נושמת, אך להשאיר מקום מרכזי לארומות והטעמים הטבעיים של הזן.

 ארי ארל – יינן

אלכוהול: %13.9

טמפ' מומלצת להגשה :10 -12 מעלות

מועד בציר: אוגוסט 2013

מועד הביקבוק: מרץ 2013

מחיר היין לצרכן: 85 ₪.

יקב עמק יזרעאל – רוזה 2013

הרכב זנים: 70% סירה 30% ארגמן

הכרם:סירה מעמק קדש שבגליל העליון, ארגמן מגבעת ניל"י

.תסיסה :מיכלי נירוסטה

הערות היינן: כל זן נבצר בבציר ידני אל תוך ארגזים קטנים לשמירה על שלמות האשכול.

הענבים עברו להשריה קרה מאוד למספר שעות ומשם הופרד התירוש בזרימה טבעית ללא סחיטה והועבר לתסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה.

שילוב הזנים הייחודי, מפיק יין רוזה, המתאפיין בטעמים ייחודים ובצבע עז, המאפיין את זן הארגמן.

היין רענן מאוד, בעל חומציות מאוזנת, ומתיקות עדינה, והוא מומלץ להגשה כמרענן, כשהוא קר מאוד.

ארי ארל – יינן

אלכוהול: 13.9%

טמפ' הגשה מומלצת : 4 מעלות

מועד בציר : אוקטובר 2013

מועד הביקבוק : מרץ 2014

מחיר לצרכן :69 ₪.

יקב עמק יזרעאל – "רדבלנד" 2012

הרכב זנים: 40% סירה, 40% קריניאן, ו- 20% ארגמן

הכרם: סירה – עמק קדש גליל העליון, ארגמן- גבעת נילי , קריניאן- בנימינה

יישון: 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

הענבים נבצרו בבציר ידני אל תוך מיכלים קטנים ללא דחיסה ומוינו בקפידה.

הערות היינן: היין עבר תהליך עדין של השרייה קרה למיצוי ארומה וצבע, תסיסה מבוקרת וסחיטה עדינה, שלאחריה יושן  כל זן בנפרד למשך 14 חודשים  ולאחר הערבוב נח בחביות למשך חודשיים נוספים עד  למילוי הבקבוקים. יין זה, הינו שילוב ייחודי ומקורי, של יקב עמק יזרעאל, שמטרתו ליצור יין חדש, המורכב משלושה זנים המספרים סיפור ישראלי.

ארגמן – זן ישראלי מקורי שפותח במכון וויצמן ולא זכה עדיין להכרה, מתגלה בבלנד כמשמעותי ביותר.

קריניאן – זן וותיק בישראל שעשה מהפך בשנים האחרונות והתגלה כזן ליינות איכות. כאשר בוחרים בכרמים וותיקות ,מצמצמים את היבול באופן מהותי, ומתייחסים אליו כראוי.

סירה – זן המגיע מאקלים ים תיכוני בצרפת ונותן תוצאות נפלאות המתאימות באופן טבעי לאקלים הארץ ישראלי

התוצאה – הינה יין פירותי ואלגנטי בעל צבע אדום עמוק הניחן בעוצמה ונוכחו,ת אך נעים וקל לשתיה, עם ארומות בולטות של פירות שחורים ותבלינים ורמיזה של עץ קלוי. היין בעל גוף מלא ומאוזן וסיומת ארוכה ומענגת.

ארי ארל – יינן

אלכוהול: 14.5%

טמפ' מומלצת להגשה: 16-18 מעלות

מועד בציר: אוגוסט -ספטמבר 2012

מועד הביקבוק: מרץ 2014

מחיר היין לצרכן: 95 ₪.

יקב עמק יזרעאל – "בלנדלבן" 2013

הרכב זנים: גוורצטרמינר, ריזלינג, ושרדונה

הכרם: גוורצטרמינר מבנימינה , ריזלינג  מגבעת ניל"י, שרדונה מהרי יהודה

תסיסה :מיכלי נירוסטה.

הערות היינן : בלנד לבן של יקב עמק יזרעאל הוא ערבוב של שלושה זנים לבנים המביאים כל אחד אל הבלנד את תכונותיו ויוצרים יחד יין לבן יבש ייחודי

כל זן נבצר מכרם יחידני  בבציר ידני ועבר סחיטה עדינה ותסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה עד שהגיע למצב של שלמות בעצמו בתהליך שערך 5 חודשים.

לאחריו שולבו הזנים יחד במינון מדויק היוצר יין אחיד ומאוזן המביא כל זן ליידי ביטוי

הגוורצטרמינר – ארומות ייחודיות וטעמי הפרי העוצמתיים

הריזלינג – חומציות , ורעננות

השרדונה – גוף וחמאתיות עדינה

זהו יין לבן יבש בעל מתיקות מרומזת הנובעת מטעמים וריחות פרי . קל רענן ונקי בפה.

ארי ארל – יינן

אלכוהול: 13.9%

טמפ' הגשה מומלצת: 8-10 מעלות

מועד בציר : אוגוסט 2013

מועד הביקבוק : מרץ 2014

מחיר לצרכן : 75 ₪.

במרכז המבקרים של יקב עמק יזרעאל, ניתן לערוך סיורים מודרכים בשילוב טעימות יין, ובתהליך היישון. הסיורים בתאום ליחידים ולקבוצות.במהלך הסיור תוכלו לשמוע את סיפורו הייחודי של היקב ולהתרשם מתהליך ייצור היין מקרוב. במרכז המבקרים ניתן לטעום מהיינות המתיישנים בחביות העץ ובבקבוקים ולשלב טעימות יין ואוכל משובח מייצור מקומי. בחנות היקב תוכלו לרכוש את היינות שאהבתם במיוחד. במרכז מתקיימים אירועי תרבות, כנסים ואירועים פרטיים.

יקב עמק יזרעאל

פתוח לקהל

בימים א'-ה'
בין השעות 15:00-9:00

  [email protected]

טלפון: 04.8708701

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top