חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קטלב – ממשיך לשמור על כל הסיבות להיות בו מאוהב

אודה ואתוודה, שכבר הרבה זמן לא ניהנתי משורה כל כך מכובדה של יינות. אני מלווה את יקב קטלב מזה שנים רבות, ועד כמה שזכרוני אינו מטעה, יקב קטלב היה מראשוני היקבים אליהם נחשפתי ושאת יינותיו טעמתי, ואני מדבר על למעלה מ-10-שנים אחורה. מאז, לפחות פעם בשנה, אני מוצא את עצמי בהנאה מרובה, שב ומבקר ביקב, לפגישה ולשיחה ולטעימה ובכל פעם ההנאה רבה, רק שהפעם, שילוב של כמה גורמים עשה את הביקור לחוויה מרגשת יותר ושלמה.

כשהגעתי סמוך לשעה 10 בבוקר, יצאה אלי עלמת חן חביבה, הציגה את עצמה כהילה הבת של יוסי, ושאלה "אני יכולה לעזור"? שאלתי אותה "איפה אבא"? והיא השיבה "הוא יצא לסידורים", משהבנתי שיוסי איתח היינן אינו, בקשתי לעזוב, הילה אמרה "רגע אני מתקשרת לאבא, אולי הוא כבר בדרך חזרה". והיא מתקשרת ונותנת לי לדבר עם אבא והוא אומר: "היי שמן, מה שלומך, לא ידעתי שאתה בא, אילו ידעתי, הייתי ממתין לך. תאמין לי, שאני משאיר אותך בידיים נאמנות, הילה הבת שלי, היא הדור הממשיך אחריי, היא יודעת הכול, והיא תשמח לארח אותך, אני אגיע בהמשך".

דקות אחר כך, חברו אליי עוד 2 זוגות מחוג-היין שלי, ויחד נתנו את הבמה כולה להילה.

הילה איתח הבת הבכורה של יוסי איתח, מנהלת את מרכז המבקרים של יקב קטלב. היא השתחררה מצה"ל שם הייתה מדריכת חובשים בחיל הרפואה, לפני כ-9-חודשים, יחד עם 2 אחיה הצעירים, היא מעורבת בעשייה ובאהבה ליין, מסייעים ולומדים מאבא כל מה שרק אפשר. ניכר שעובדת היותה של הילה מדריכה בצבא, העניקה לה ביטחון ב"הופעה מול קהל" והידע שלה מכל מה שקורה ונעשה ביקב, מעניק לה עוד ערך מוסף, לדעת להעביר החוצה ולהשיב לכל שאלה של למה? וכמה?

ביקב קטלב עובדים עם 4 זני ענבים אותם הם מגדלים במקום (מושב נס הרים) קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק. כל 4 הזנים האלה, נמצאים ביין "ואדי קטלב" שהוא בלנד הדגל של היקב.

יקב קטלב רוזאנה 2010 – 7 דקות יותר בהשהיה על הקליפות, עשו את יין הרוזה של קטלב, למשהו לגמרי אחר. אל תצפו כאן לרוזה ורדרד או לרוזה בגוון כתום, יש כאן יין באדום בהיר בטונים כהים, אם הצלחתי להעביר לכם את מסר הצבע, הוא עשוי כולו מענבי קברנה סוביניון. מה שהביא את יוסי איתח היינן לעשות את היין הזה, הוא עניין טהור של ניסוי ותהייה בדברים חדשים. לא תמצאו כאן מרירות, אבל גם לא "טוטי פרוטי", האף ארומאטי לכוון פונץ' קוקטייל או משקה סנגרייה, יש בו תפוז ושזיף, תפוח לימון ואגס, עם המון רעננות, והוא טעים. תגישו אותו קר, זה יופי.  13% אלכוהול. מחירו 90 ₪.

יקב קטלב נס הרים 2011 היין עשוי מבלנד 50-50% של מרלו ופטי ורדו, אולי מהיקבים הבודדים בישראל שעושים יין מבלנד שכזה. צבעו כהה דחוס ועמוק, היין בעל גוף מלא, ארומאטי ומבושם, מביא עמו שילוב נהדר של סיגליות ופרי יער שחור ואדום עם ארומות של דובדבן בשל ושזיף כהה ונגיעות של בשר מעושן. בטעם פירותיות וחמיצות מאוזנת ותומכת עם נעימות כובשת שפונה לכל חך.יש בו ביין חלקלקות קטיפתית וסיומת מתובלת ועדינה שנמשכת בפה לאורך זמן.היין התיישן 24-28 חודש בחביות עץ אלון.מחירו 125 ₪.

יקב קטלב ואדי קטלב 2011 – היין עשוי מבלנד של 4 זנים 50% קברנה סוביניון, 25% מרלו, 15% פטי ורדו, 10% קברנה פרנק. זהו בלנד בורדולזי נפלא. צבעו עמוק כהה ועמוק כעין הדיו. באף פרי יער שחור עוצמתי ונוכח, שזיף בשל, פירות יבשים ופלפל שחור, זהו יין עשיר וארוך, עגול , שופע פרי, איזון נהדר בין עץ חבית לפרי, חומציות טובה ותומכת, היין התיישן 24-28 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. אלכוהול 14.5%. היין הזה פשוט מתובל, רובד אחר רובד והוא טעים להפליא. עושה עצמו כמתאים במיוחד לתבשילי קדירה ובשר. מחירו 155 ₪.

יקב קטלב קברנה סוביניון 2011 – כשרוצים לדבר על עקביות על פני שנים, על איכותם של ענבים וייחודו של בית הגידול שלהם והטרואר המקומי, לא מדברים על התיבול ועל התוספת הנהדרת שמעניקה החבית על פני תקופת היישון, מדברים על הקברנה סוביניון של יקב קטלב שפשוט מוכיח פעם אחר פעם ובציר אחר בציר שיש בו משהו אחר טעים ונפלא שהזיכרון בחך זוכר. בעוד אנחנו כולנו מצקצקים בשפתיים ומתמוגגים מהיין, הילה איתח אומרת : "על יין כזה אומרים "SMART& SIMPLE" ותאמינו לי שאין ביין הזה שום דבר שהוא SIMPLE כי הוא פשוט נפלא. לא פחות. היין עשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון. יש בו ביין את כל המאפיינים הזניים והוא מתנהג באף ובפה כמלך הזנים. זהו יין אלגנטי עשיר ושופע עם ארומה נהדרת וטעמים עוצמתיים. באף באים ועולים פירות יער שחורים פטל, קאסיס ודובדבנים כהים לצד שזיף בשל, תבלין עשבי תיבול ארץ ישראלי, תה כהה, שוקולד וטבק ורמזים לאדמה. היין מורכב ובעל גוף מלא. זהו יין סופר פרימיום עם טעם מרוכז מענג וסיומת ארוכה. היין התיישן 24-28 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין שרץ למרחקים ארוכים עם פוטנציאל התיישנות והשתבחות גבוה בתנאי שימור אופטימאליים ויהיה במיטבו שנים קדימה. ליין 14.5% אלכוהול. מחירו 165 ₪.

יקב קטלב פטי ורדו 2006 – פ צ צ ה של יין. לא פחות. רוצו, תנסו לשים עליו יד ביקב. זהו יין כהה עמוק ושחור העשוי על טהרת 100% ענבי פטי ורדו, זהו סוג של, סיפור הצלחה בבקבוק, שיוצא לו ליינן פעם על פני שנות דור. אין עוד דברים כאלה. והלוואי ויירבו עוד שנים שכאלה. הגוף מלא, פירותי במיוחד. פרי בשל ולא ריבתי. באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של בשר מעושן, חבית המשולבת היטב, הרבה תיבול, חליטת תבלינים, הל, תה כהה, קינמון, עור ונגיעות ציפורן, פריחת סיגליות, פטל שחור, קפה וטבק, פירותיות וחמיצות מאזנת ותומכת. עצם העובדה שהיין מבציר 2006 אינה מעידה על סימנים כלשהם של גיל והוא עוצמתי נוכח ואלגנטי, שופע טעים וארומאטי, מורכב ומעניין. הטעם המסיים ארוך ממושך ולא נגמר. WOW איזה יין.   ח ו ו י י ה. מחיר בסביבות ה- 200 ₪.

אולי זו הייתה הכוונה, ואולי זו הייתה ידו של האבא יוסי בהכוונה, של היינות בטעימה, אבל שורת היינות מבציר 2011 עם הפינאלה המדהים של הפטי ורדו מבציר 2006, הייתה לא פחות ממדהימה.

כל יין, עומד בגאווה ובגאון ובזכות עצמו, מעניק לו לטועם, הנאה שלמה וחוויה. אבל כל יין, גם טיפס מדרגה, והמחיר שאף הוא עלה, לא הביא לידי ביטוי עד כמה שהתמורה שהתקבלה, קיפלה בתוכה בחבילות של טעם והנאה. אם יש משהו שאפשר לומר בהחלטיות על היינות של היינן יוסי איתח ביקב קטלב, זו העקביות והשאיפה לאיכויות בלתי מתפשרות של יין המגיע מיקב בוטיק הממוצב מאוד גבוה בשורה הראשונה של יקבי הבוטיק בישראל. ועל כך, שאפו !

יקב קטלב – היינן יוסי יתח – "כשאני מוציא מכאן יין, אני מוכר יחד אתו חוויה, שהטועם לוקח אותה אתו."

                                                               יקב קטלב

מושב נס הרים
טל. 02-5701404, 054-7591866, 050-8678788
WWW.KATLAV.CO.IL

[email protected]

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top