חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת נגב – יין ארץ ישראלי. ייחודי. אזורי. כשר. יין מן המדבר.

בשנת 2000 אחרי 4 שנים שבהם שמרו עורלה חגגה משפחת צדוק את הבציר הראשון שלה. יין ארץ ישראלי. כשר. יין מן המדבר. המביא לידי ביטוי תמונה אזורית, ייחודית, שורשית, מסורתית, עוד מימי תקופת הנבטים של שילוב תנאי מזג אוויר וקרקע. ליצירת יין רך אלגנטי מוכן ונעים לשתיה. בעל מגוון ועומק. מעסק קטן שהחל כתחביב, הפך היקב לעסק מכניס המפרנס בכבוד 2 משפחות ונושא על דגלו ומבקש לכנס תחתיו את המושג "אזוריות" לכלל יקבי האזור.

בשנת 2006, החל יוגב צדוק את לימודי הייננות שלו בפירנצה איטליה וזאת בזכות "דחיפה" של האבא שראה ביוגב דור ממשיך לעשיית היין במשפחת צדוק. ללימודיו חברה אליו עדן חברתו דאז ולימים רעייתו ואם ביתו שאף היא למדה ייננות לצידו.

ב- 2009 סיימו הזוג את לימודי הייננות ושבו לארץ כשהרעיון המוביל אותם הוא לפתח ולהגדיל ולמקצע את היקב בשאיפה לאיכות ולכמות הרבה בזכות טכנולוגיה ומיכון שיובא מאיטליה לצורך זה.

עד לאותה תקופה של חזרתם לארץ, היו היקפי הייצור נעים סביב ה- 30,000 בקבוקים בשנה, כשעל עשיית היין מופקדים ההורים אלון ונירה צדוק ועל השיווק מופקד האח גלעד צדוק.

בבעלות המשפחה 80 דונם של כרמים של הזנים הבאים: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, פטי ורדו, וקברנה פרנק, 12 דונם הם של סוביניון בלאן והם מיועדים ליינות הלבנים של היקב שעל עשייתם מופקדת עדן צדוק רעייתו של יוגב. ענבים נוספים מהזנים שרדונה, קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, מגיעים מאזור שדה בוקר ומצפה רמון. 7 זנים כרגע, הם זני ענבי היקב ואלה מיועדים לסדרות הבאות : "סדרת קדש ברנע" הנה סדרת הבסיס "הלחם והחמאה" של היקב והיא כוללת קברנה סוביניון, מרלו, ובלנד של שיראז קברנה פרנק וקברנה סוביניון היינות מתיישנים 10 חודשים בחביות עץ אלון. מחיר היינות בסדרה זו 59 ₪ וזה בהחלט מחיר שווה נפש ותמורה. סדרת "נווה מדבר" הנה הסדרה האמצעית והיא כוללת את "נווה מדבר אדום" – בלנד של פטי ורדו, קברנה סוביניון ומרלו במחיר של 89 ₪, ומקביל אליו יין לבן "נווה מדבר לבן" שהוא בלנד של שרדונה וסוביניון בלאן מעשה ידיה של עדן. 2000 הבקבוקים שעשתה נחטפו ויצרו ביקוש אדיר ליין. המחיר לצרכן  69 ₪, היינות האדומים מתיישנים 12-14 חודשים בחביות עץ אלון. ושוב התמורה היא בהחלט שווה וראויה. הסדרה הגבוהה היא "סדרת רמון" והיא כוללת יינות זניים מכרם יחידני סינגל ויניארד והיא כוללת, פטי ורדו, קברנה פרנק וקברנה סוביניון. היינות מתיישנים 18 חודשים בחביות עץ אלון. מחיר הסדרה הגבוהה 129 ₪ של הנאה.

היינות של יקב רמת נגב הם לא יינות אותם ניתן להגדיר "כבדים". הם לא עתירי אלכוהול, הם לא "ריבתיים". הסגנון הוא אלגנטי אליבא דה אסכולת החינוך האיטלקית. הם נגישים, שתיים, רכים ועכשוויים. כשאתה טועם את היינות של היקב אתה מזהה את המגמה ואת הקו המאוד ברור ואחיד של היינות וזה מסדרת הבסיס "קדש ברנע" דרך סדרת האמצע "נווה מדבר" ועד לסדרה הגבוהה "רמון" סינגל ויניארד.

הרעיון הוא להיות "ייחודי" "אזורי" ולא להביא ענבים מכל מקום אחר בארץ ולעשות יין ללא זהות של המקום וטביעת אצבע מכוונת של היינן. כשאני שואל את היינן יוגב צדוק שיגדיר לי "אזוריות" מהי? הוא משיב : "אנחנו נמצאים ממש ובראשית ובתחילת הדרך. אנחנו עוד חוקרים הרבה. אנחנו לא נמצאים באזור גבוה (250 מטר) זהו אזור יבש יחסית, עם תנאי אקלים אופייניים לאזור וההבשלות אליהם אנו שואפים הם לא גבוהות כי עוד זמן בכרם פוגם בחומציות המתבקשת והיא פשוט "תתפרק" מהחום. הכרמים שלנו לא מרוססים והם מייצגים נכונה את הקרקע ואת האקלים של האזור. נטענו כרמים של זני ענבים לבנים ואנחנו מזהים את הדרישה וגאים לצרף זנים לבנים ליינות פורטפוליו היקב.

היקב משתמש בחביות של וורנו Seguin Moreau ולאחרונה נבחנת עבודה עם חביות של Demptos, אין כאן כל כוונה לתת לעץ חדש להשפיע בנוכחותו ביין ולפיכך נעשה שימוש מושכל בעץ חבית חדש ובעץ חבית משומש.

כחלק מהקונספט והתפיסה של המושג "יין אזורי" שאף אחד לא מכיר את האזור או מייצג אותו, כל היקבים שבאזור הם יקבי גארג' ממש קטנים שמייצרים יין בכמויות מאוד קטנות הנמכרות רק במקום, אף אחד לא יצא החוצה עד עכשיו והציבור לא נחשף לאזור, וליינות המגיעים ממנו ,החליט היקב למתג עצמו מחדש להחליף את שמו מיקב קדש ברנע על שם היישוב ליקב רמת נגב ולייצג את האזור.

השנה היקב מגיע ל-100,000 בקבוקים – 25% מהם לייצוא. גם הרבה בזכות שאיפה לאיכות בלתי מתפשרת, והרבה עבודת שיווק של האח גלעד ורעייתו מיכל שעושים את מלאכתם מתוך תחושה אישית של מחויבות משפחתית וכשרות נוספת כשרות "איגוד רבנים" שהוענקה ליקב ותורמת רבות לכניסת היין לשוק החרדי בירושלים ולשוק היהודי בארה"ב ומעט בשווייץ.

יקב רמת נגב ( קדש ברנע)

הזמנת יינות נא ליצור קשר עם גלעד בנייד: 050-8693319

לתאום ביקור ביקב. טל: 08-6555849  או  יוגב  0544774917

למשלוח דואר כתובתנו: יקב קדש ברנע ד.נ. חלוצה 85513

פקס: 08-6571323

איך מגיעים?

לבאים מצפון: מגיעים דרך כביש 40 מהיציאה הדרומית  מבאר שבע  / דרך עוקף ב"ש מצומת גורל לפי שילוט מצפה רמון /ניצנה .
בצומת טללים (מרחק כ-30  ק"מ)  מבאר שבע ממשיכים ישר* (מערבה) אל כביש 211 לכיוון ניצנה   כ-40  ק"מ לערך עד מסוף הגבול (צומת חורב).
בצומת חורב פונים ימינה (צפונה) 2.5 ק"מ ובתי מושב קדש ברנע  (נצני סיני)  נראים לימינכם. סה"כ כ-45 דקות נסיעה מבאר שבע.

יש לתאם מראש ביקור ביקב. טל: 08-6555849 או  יוגב  0544774917

*שימו לב : לא לפנות שמאלה לכיוון מצפה רמון – אילת.  בשילוט בדרך יופיע ניצני סיני זוהי קדש ברנע. מדובר באותו ישוב.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top