חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ארזה מציג ומשיק : iMed – יין ישראלי – זנים ים תיכוניים

יקב ארזה והיינן פיליפ ליכטנשטיין, השיקו השבוע יינות בסדרה חדשה הנקראת iMed יין ישראלי – זנים ים תיכוניים. מדובר ביינות אותם ניתן להגדיר שנעשו מ"זני ענבים לא פשוטים" שבמקורם נועדו לתת כמויות שמגיעות אפילו לכדי עד 3 טון לדונם אם רק תתנו להם מספיק מים. על מנת לעשות מזני ענבים שנועדו לתת ווליום גבוה של ענבים איכות מוקפדת על חשבון כמות, צריכה בכרם להיעשות עבודה מאסיבית שמטרתה לרסן את היבול. ועדיין לדעת לעשות וגם להצליח להוציא "יינות נישה" טובים, שאינם בזרם המרכזי, אבל מכוונים להיות יינות של מסעדות – חנויות יין – והכי חשוב יינות של מטבח ואוכל ואקלים מקומי ישראלי.

סדרת יינות ארזה iMed לא מחפשת להציג "תותחים גדולים" אלא להעלות אל השולחן יינות טובים שנועדו להוציא את צרכן היין לחשוב מחוץ למסגרת המקובעת של קברנה-מרלו.

יקב ארזה מתכבד לייצר כ- 4 מיליון – בקבוקי יין בשנה ויחד עם זאת הוא מציג כי ביכולתו לייצר יינות גבוהים מסדרות ההיצף הנמוכות וגם להעמיד יין פרימיום יוקרתי.

יינות הסדרה :

iMed JUVENILE 2013 היין עשוי 56% ארגמן 44% גראנאש. iMed GSM 2012 היין עשוי 50% גראנאש 40% סירה 10% מורבדר. iMed סירה 2012 היין עשוי 100% סירה. iMed קריניאן 2012 היין עשוי 100% קריניאן. iMed מורבדר 2012 היין עשוי 100% מורבדר. iMed ארגמן 2012 היין עשוי 100% ארגמן.

פיליפ ליכטנשטיין היינן המוכשר אומר, "שלעשות יינות שנעשים מזנים לא פשוטים על ידי משטר מוקפד של יבול נמוך ואשכולות קטנים והבשלה טובה ופרי עם ריכוז של ארומות וטעם וללא עומס אלכוהולי ותוך שמירה על פירותיות רעננה בכל זמן, אלה הן מטרות אליהן שאפו ביקב והן היו לגמרי לא פשוטות".

יינות סדרת ארזה iMed הם יינות עגולים ונחמדים העשויים מזני ענבים ים-תיכוניים קשים מדרום צרפת כשהכיוון האסטרטגי ביקב היה להראות מה הם יכולים לחדש ולהביא אל שולחן צרכן היין במסעדה, בחנות היין או בבית כשהמטרה הנם יינות מרוככים המתאימים לאקלים למטבח ולאוכל המקומי הארץ ישראלי.

היינות כולם שתיים עכשוויים ונגישים  הענבים כולם מגיעים מאזור דיר-רפעת, הר תבור והכרמל חלק מהכרמים צעירים וחלקם בני 40 שנה ויותר.

כל היינות עברו התיישנות של 14 חודש בחביות עץ אלון (מלבד הבלנד הצעיר JUVENILE)

התוצאה הנה יינות חלקים, נעימים, בעלי גוף מתון, ובעלי יכולת התיישנות. חלקם, ירוויחו מהגשה בטמפרטורה טיפה מצוננת יותר וקרירה בכדי להתאים למזג האוויר גם בקיץ.

מחירי היינות כולם 95 ₪ למעט היין הצעיר הנמכר ב- 85 ₪.

יקב ארזה

ת.ד. 18218 ירושלים 91181 
טל: 02-5351442 
פקס: 02-5352128
אימייל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top