חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בזק – הוא יכול להיות גדול כי יש לו את הכול

ביקרתי והכרתי הרבה יקבים, אבל למצוא יקב בוטיק שיש לו את המיכון, והציוד הכי חדיש והכי מודרני, ואת כל הכרמים והענבים שהוא רק רוצה מתחת לבית והכול שלו, את זה עוד לא ראיתי. משפחת בזק מגדלת מטעים וכרמים איכותיים באזור יהודה בכרמי יוסף, על גבעה בעלת קרקע גירית אבנית המעניקה כך אומרים ארומות מיוחדות ליינות יקב הבוטיק הביתי של משפחת בזק. הטיפול האישי והמיוחד בשורות הכרמים אותם מקצה לעצמו חנן מתוך חלקות שלמות הנכרות ליקבים הגדולים, מטופלות באופן מיוחד ונבצרות בבציר ידני בשילוב תכונות הקרקע והאקלים כל אלה, מעניקים ליינות של יקב בזק הרכב עשיר בארומה ובצבע הייחודיים לזן ולאזור. אליבא דה משפחת בזק "כל ענב ואשכול וכל שורה בכרם כמו חרוז שורה ובית בשיר אהבה"

בכל יום שישי, תשמח משפחת בזק, לארח אתכם לטעימות יין וגבינות ולסיור ביקב, בחדר החביות, ובחדר הטעימות של מרכז המבקרים המושקע והמטופח שהקימה המשפחה.

חנן בזק במקור הוא יליד שׂרונה שבגליל התחתון. מהצבא הוא השתחרר כסגן צעיר במלחמת יום כיפור הוא היה בחטיבת הצנחנים כמ"מ צעיר והשתחרר כמג"ד, אח"כ היה סמח"ט של חטיבת הנח"ל, הבית שלו הוא בית שורשי ארץ ישראלי. אחרי הצבא הוא למד לתואר ראשון בפקולטה לחקלאות ענפי הצומח ומטעים, ואז החל לעבוד בהדרכה במשרד החקלאות כמדריך מטעים באזור לכיש ומהר מאוד התרכז ונמשך לענבי מאכל ובמשך 25 שנה שימש כמדריך הראשי של "ענבי טלי" וטביעות אצבעותיו נותרו עמוק במושב לכיש ובענף גידול ענבי המאכל.

ואז הוא מונה להיות מדרך ארצי לגפן במשרד החקלאות וכאן עולם היין נפתח לפניו בתחילת שנות 2000 והוא היה בין המעורבים במהפך ובמעבר מיינות כמות ליינות איכות והוא עם הרבה אנשים חשובים וטובים הוביל את המהלך הזה, לאחר מכן התקדם והפך להיות מנהל מחלקה למטעים, מנהל אגף לפירות וכיום הוא משמש כמנהל שה"מ (שירות הדרכה והמקצוע). זו מערכת הדרכה רחבה של 150 אנשים העוסקים בהדרכה של חקלאים בכל הענפים כולל בעלי חיים, ירקות ופרחים ומטעים וכמובן ענבים. שמות היינות שלו נסבים סביב תקומת ארץ ישראל. לחנן בזק משק של 400 דונם מטעים שבתוכם גם ענבי יין קברנה סוביניון, שיראז ומרלו וכרגע גם פטי וורדו, איך לעשות יין למד חנן משלמה כהן ז"ל מי שהיה מנהל מכון היין והוא עבד לצדו כמה שנים. זה החל כהרפתקה של כמה דימיז'אנים וכיום היקב מייצר כ- 10,000 בקבוקים.

כרגע מבוקבקים יינות 2009 ו- 2010, יינות בלנד. יינות בציר 2011,2012,2013 נמצאים כרגע בחביות וחנן מאמין ואף נוקט בהתיישנות ממושכת (לה הוא קורא "עמוקה") של 24 חודש ליינותיו. (היקב משתמש בחביות עץ אלון צרפתי, אמריקאי ולאחרונה חביות ארטיזונה")

מהכרמים של חנן נמכרים ענבים לארבעה יקבים גדולים לבנימינה (איתם מסיים חנן לעבוד) לתבור, לברקן, ולטפרברג, את השורות שלו בכרמים, הוא בוחר ובוצר לעצמו ומהן הוא מפיק את יינותיו.

כל סדרת המותגים של יינות יקב בזק מהבצירים 2008,2009,2010, קשורים בשם עם מוזיאון הצייר משה קסטל שצייר בבזלת, המוזיאון פנה לחנן בזק והציע שיתוף פעולה של הנצחת ציוריו של קסטל על בקבוקי יין. "ההשראה באומנות וביין" ומתוך כ- 80 יצירות של האמן, בחר חנן לתוויות בקבוקי היין שלו, ציורים של תקומת עם ישראל,

ב- 2008 זכה קברנה סוביניון זני של היקב להיקרא "בראשית", אחריו בא יין האבות, הנקרא "אברהם ושרה", ו"תהילה לכנען" אחריו יש את "המגילה" (קבלת התורה) שיראז שכבר אזל, ואחרי זה "תהילה לירושלים", והסוביניון נקרא "דף מן האגדה".

יקב בזק "דף מן האגדה" סוביניון בלאן 2012– זו הפעם הראשונה שיקב בזק והיינן עושים יין לבן וזה יין ביכורים "פיילוט" היין עשוי 100% סוביניון בלאן המגיעים משׂרונה, על מנת לעשות את היין, נועץ חנן היינן באוליבייה פרתי היינן של יקב טפרברג. מהיין נעשו כ- 800 בקבוקים. היין אינו צלול ומבריק ובתחתיתו ניתן להבחין במשקעים, הארומה מזכירה את הציפה הלבנה של אשכולית לצד לימון ומינרלים, בפה היין מעקצץ ו"פאזי" מביעבוע מוגז מאוד עדין, היין סונן גס, היין בעל גוף בינוני עם חמיצות מאוזנת. ליין 12.5% אלכוהול. מחירו כ- 75 ₪.

ב – 2009 הבלנד כולל את ארבעת הזנים האדומים שהיקב מגדל שיראז 50%, מרלו 33%, קברנה סוביניון 10% פטיו ורדו 7% . את היין הזה מאוד אהבתי בטעימה, כך גם הסובבים אותי לשולחן. משהו בחיבור כל זני הענבים יחד בבלנד זה עושה את היין הזה למוצלח כל כך.

ב- 2010 כל היינות הפכו להיות סדרת "תהילה", ב – 2009 היה רק "תהילה לכנען". מבציר 2010 עשה חנן 3 סוגי בלנד קברנה ומרלו – קברנה סוביניון 50% מרלו 50%, השני  , שיראז ומרלו – שיראז 50% מרלו 50% והשלישי, וקברנה מרלו ושיראז- שיראז 45% מרלו 33% קברנה סוביניון 22%.

לכל היינות האדומים 14% אלכוהול. כל היינות האדומים התיישנו 24 חודש בחביות עץ אלון. מחירי היינות מבציר 2010, הם 75 ₪, ואחרוני היינות שעוד נותרו מבציר 2009 נמכרים ב – 85 ₪.

יינות היקב כשרים בהשגחת הרב המקומי כרמי יוסף.

יקב בזק – בזק חנן ומלכה  הורד 21 כרמי יוסף, 9286685 – 08

צילומים : איל גוטמן שירותי צילום

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top