חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מרקוס – בלנד לבן שנכנס לבקבוק ו"פורט" מושלם, שמשתזף לו בחבית.

איל גוטמןההודעה של ידידי הטוב אור מרקוס מיקב מרקוס, בפייסבוק, הייתה קצרה ולאקונית."אם אתה פנוי בשישי הקרוב אתה מוזמן ליקב אנחנו לקראת ביקבוק של בלנד חדש לבן ואני אשמח אם תבוא לטעום". אז מה אתם חושבים? שסירבתי להזמנה? הצלם איל גוטמן ואני, התארחנו בשישי האחרון בבית משפחת מרקוס החביבה, בכפר מונש. המארחים אילנה ואבי מרקוס, הוריו של אור, נותנים לך מהר מאוד להרגיש בבית. אילנה אימא של אור, היא בדיוק ה"אִידִישֶׁה מָּאַמֶא" שכל אחד יכול רק לאחל ולתאר לעצמו, עוד בטרם הספקת להדביק נשיקת ברכת שלום ללחייה, היא יוצאת החוצה עם מגש מלא בכיבוד ולא מפסיקה להתנצל "שזה קצת" ו"שזה לא מספיק" ו"למה אור לא הכין אותה מבעוד מועד על מנת שהיא תכין את המטבח והמטעמים מבעוד מועד לאורחים" ו"שחלילה לא יחסר"…והיה חסר אתם חושבים? ובכלל אנחנו לא באנו לאכול. באנו לטעום את הבלנד הלבן שאבי האבא ואור הבן הולכים לבקבק.

איל גוטמןוהם או-טו-טו סגורים כבר על האחוזים ועל ההרכב ואנחנו האורחים התבקשנו בכדי לתת גם את טעמנו ודעתנו ולתת "חותמת" למארחים אם הם באמת "סגורים" על זה.

איל גוטמןהחיים יפים לו ליינן, כשהוא צריך להתלבט עם מוצר איכותי. איך הוא הולך "לערבב" אותו, שיהיה הכי טוב שרק אפשר, איך הלבטים משפיעים על ההחלטה, ואיך אחוזים לכאן ולכאן, ישפיעו על המוצר הסופי שייכנס אל הבקבוק ויגיע אלינו צרכני היין.

איל גוטמןאז שני יינות לבנים יש לפניהם והם מבקשים ליצור ממסך לבן שיביא את הטוב שבשניים לכדי מוצר מושלם אחד מוצר שיקלע לטעמו (רוצה לומר אולי לטעמה) של צרכנית וצרכן היין, מוצר שיתאים לחג האביב שכמעט בפתח, יקבל את הקיץ הלוהט בכוס יין צונן ורענן וכן, גם שיימכר היטב בחנויות כי בסך הכול האהבה הזו צריכה גם לפרנס את עצמה. 

איל גוטמןיקב מרקוס גווצטרמינר 2013 – הענבים מגיעים מכרם אדרת שבעמק האלה "הקהל הישראלי ביינות לבנים אוהב את החנפנות המתקתקה המגיעה מהגווצטרמינר מה גם שבעיניי רבים ואולי רבות יש גם איזו שהיא סקסיות בזן הענבים הזה. אני אוהב את הפרחוניות ואת החמיצות ואת הארומה הטרופית המאפיינת את הזן. זה יין של קוסיות" אומר אור מרקוס. מה שמפתיע ביין שחרף התנהגויות אלה באף ובפה של הטועם, שהוא יין יבש לגמרי. זה מדהים איך נשמרים  מאפייניו כמו פרי הדר תפוח ואגס ירוק עם מתיקות מרומזת ותבלין עדין אבל יותר מכול הוא מאוד פירותי ופלוראלי כמו מיץ של שושנים עדינות. יין נעים. פריך רך ועדין. אם כי חסרה בו מעט חמיצות.

יקב מרקוס סוביניון בלאן 2013 – הענבים ליין מגיעים מכרם בן זימרה. השנה הוא שונה מהיין של שנה שעברה שנבצר ב- 18- 19 בריקס והוא נבצר בבריקס מעט יותר גבוה כ- 21-22 בריקס. באף, ארומה פירותית ומתקתקה משהו, ולא מאוד אופיינית לזן. הפירותיות, מתונה ומאוזנת, הפה קצת שטוח לי ופחות מעניין וחסרה לי מעט הלימוניות העשבוניות החמצמצות והרעננות של סוביניון בלאן.

איל גוטמןאור מרקוס: "הזמנתי אותך לטעום היום ולשתף אותך בתהליך הבחירה שלנו. משני היינות הלבנים שלי. שהשילוב שבין השניים יהיה לדעתי מקסים ואני שואף לעשות בלנד של 50%-50% לאחר מספר טעימות שעשינו. אישית, אני אוהב את החמצמצות והרעננות הלימונית של הסוביניון בלאן אך נטיית ליבי היא למצוא את מה שהאף והפה הישראלי יהיה לשם נוטה יותר. "אני מתכוון לבקבק כ- 800 בקבוקים וטרם חשבתי כיצד לקרוא לו. אני מניח שאקרא לו "מרקוס לבן 2013". מחירו יהיה 70 ₪. והוא יצא לקראת חג הפסח 2014."

אחרי טעימת שני היינות הללו, אני בהחלט יכול להתחבר לכיוון אליו הולכים אבי ואור מרקוס. אבא ובן, שעושים יחד את היין. שהחליטו, שמה שיהיה הכי טוב לצרכן שלהם הוא חיבור של 50%-50% בין השניים.

הגישו אותו מצונן קר ועזבו אתכם מכל השאר. זה היין הלבן של משפחת מרקוס ועם הנוזל אני ממש ראיתי, איך הם יצקו בפנים,גם המון, אבל המון, אהבה.

איל גוטמןיקב מרקוס קברנה סוביניון 2011 – הענבים מגיעים מעמק האלה הוא עשוי 85% קברנה סוביניון ו-15% קברנה פרנק היין התיישן 18 חודש בחביות עץ אלון מהיין נעשו כ- 2000 בקבוקים 14% אלכוהול זהו יין המכונה ביקב "סוס עבודה" ומבחינת אבי ואילנה מרקוס ההורים של אור היין הזה הוא סיפור של הצלחה. אבי אומר אני התאהבתי ביין מהרגע הראשון שהוא נכנס לחביות והמשכתי ואהבתי לכל אורך הדרך. יש בו ביין מאפייני פרי ארומאטיים של פירות יער שחורים שזיף ודובדבן עם עשבי תיבול טבק ווניל ועץ אלון אמריקאי לצד נגיעות ירקרקות של פלפל שוקולד מריר ואדמה היין עגול הפה חלק המתיקות מרומזת בעל גוף ומלא טעם הסיומת יבשה והחומציות ארוכה.

איל גוטמןיקב מרקוס מרלו 2010 – הענבים מגיעים מכרם בן זימרה היין עשוי מ- 100% ענבי מרלו. ביקב הוא נחשב ובצדק ל"סוג של כוכב" כי הוא כמעט ונגמר ביקב עוד בטרם בכלל הוצא למכירה. היין התיישן 20 חודש בחביות עץ אלון חלקן אמריקאיות. באף ארומות של פרי יער אדום דובדבן אדום ופטל אך גם אוכמניות ושזיף איזון בין טאנינים לפרי חומציות עדינה ונעימה אדמתיות ועשבי תיבול יבשים ורמיזת שוקולד מריר ליין 14% אלכוהול היין מהנה ונגיש והסיומת טובה.

איל גוטמןאי שם מאחורי מחסן הפרחים שהוסב לחדר קירור של חביות, שוכבת לה בשמש חבית ובתוכה יש נוזל שעבור רבים ייחשב "יקר ערך". יין הקינוח בסגנון פורט של יקב מרקוס, נבצר ונעשה בדיוק כמו בשנה שעברה, אבל כולנו כבר למדנו שלטבע יש חוקים משלו ולמושג טרואר יש לא אחת גם משפיעים סביבתיים משתנים כמו מזג אוויר ותנאי אקלים. רוצה לומר שמה שיש עכשיו בחבית טוב יותר מהשנה שעברה. למה? ככה. ויין הקינוח בסגנון פורט משתזף לו שם בחבית בשיטת ה"סולרה" מצטמצם והולך ומרכז את טעמיו ואם תהיו ממש נחמדים יוציאו לכם משם איזו שהיא כוסית לטעימה ואל תבואו אליי אחר כך בטענות אם ליד הקופה לתשלום תיווצר מהומה.

איל גוטמןיקב מרקוס יין קינוח מחוזק בסגנון פורט – יין העשוי כולו על טהרת ענבי מוסקט אדום שנבצרו בבריקס גבוה וחוזקו בספירט של 95%. היין הזה יוצר לראשונה ב- 2008 וכל מה שהיה פשוט נחטף. בעיקר באירועים ביקב ובחגים. ה- 2008 היה דאז נפלא. הטעימו לי אותו, היישר ממקרר המשפחה. ה-2011, אף הוא היה נפלא וזה הנמצא עכשיו בחביות , יזכיר לכם את המאפיינים של יינות הקינוח "טוקאי" ההונגריים. כ- 600 בקבוקים יש מהסוכרייה הזו, והמחיר חברים נמוך מ- 100 ₪. ואל תגידו לי אחר כך, למה לא אמרת.

יקב מרקוס http://www.marcus-winery.com

מרכז המבקרים פתוח בתיאום מראש. מארחים קבוצות סגורות לערבי טעימות ביקב. ימים פתוחים ומכירות מיוחדות ביקב מפורסמים בעיקר בקבוצה של חברי היקב בפייסבוק, אתם מוזמנים להצטרף ולהתעדכן. 

אור מרקוס : 050-2288577

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top