חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק מציין 20 שנה להיווסדו ומסכם 10 שנות פעילות של שורק בית ספר לעשיית יין – "הרעיון, הוא להוציא יינות ברמה מאוד גבוהה, מבלי להתחייב על משהו עקבי ואחיד".

בסוף השבוע של ה-  30/1 וה- 1/2. יקיים יקב שורק ובית הספר ליין שורק במסגרת "סוגרים חודש ביקב שורק", אירוע טעימה ובו יוצעו לקהל לטעימה וקניה עתידית שני יינות: בלנד שורק בציר 2012 שהנו בלנד זני אזור בורדו המבוסס על קברנה ומרלו. זהו גם ממסך חדש ביקב שורק שנעשה משני כרמים מאזורים שונים בעלי אופי שונה.מהיין, נעשו שתי חביות 225 ליטר המיועדות להימכר במכירה המוקדמת. בלנד שורק זני אגן הים התיכון בציר 2012 בלנד זני אזור אגן הים התיכון  המבוסס על סירה וגרנאש. זהו ממסך חדש ביקב שורק שנעשה משני כרמים מאזורים שונים בעלי אופי שונה. היין מיועד להימכר במכירה המוקדמת. מחיר שני היינות הללו בהשקה –  120 ₪, ומחיר קניה במסגרת קניה עתידית – 85 ₪. טרום האירוע, כינס היקב והיינן ניר שחם, קבוצה מצומצמת, חברית ואינטימית של כתבי יין, לטעימת יינות מרלו "כרם יוסף" על ציר הזמן, טעימה שהיא בראש ובראשונה חווייתית, מסקרנת, מלמדת על הפוטנציאל הגלום ביין במבחן יכולתו להשתבח ולהתיישן עם השנים ועל עבודת היינן ניר שחם שהפך גם הוא עם השנים למנטור, מאסטר ליין, מורה דרך,  מדריך ומנחה, סמכות מקצועית ואקדמית, ליין.

זו השנה ה- 20 והבציר ה-20, הנמצא כבר בחביות, של יקב שורק. זה בהחלט משהו מרגש ולמרות הגיל "הצעיר" של היקב, הם בהחלט מרגישים "וותיקים" ואת משקלה של האחריות והמחויבות לאיכות.

.

.

היופי בסיפור של משפחת שחם ושל ניר שחם אישית שבניגוד להרבה אנשים שמגיעים לבית הספר ליין שורק כדי ללמוד יין אבל הם קודם כל אוהבים יין ולכן הם הגיעו ואז אומרים "וואלה זה מעניין" ואז, הם מתחילים להיחשף לתהליך ואז אומרים "טוב אז בוא ונעשה יין" ואחר כך "בוא וניטע כרם" אצל משפחת שחם וניר הסיפור קצת הפוך, קודם הייתה כרם, אחר כך באה הטכנולוגיה, ולימוד התהליכים הביו- כימיים והכימיים והזמן ואיך המדע והיצירה מתערבבים ותוך כדי זה גם להתאהב ביין כמוצר. ניר מאוד נהנה מהעובדה שהוא חקלאי, יצרן יין, מלמד ואוהב יין, וללא כל ספק זה הבסיס הכי נכון לייננות שלו. יקב שורק, הוא יקב קטן, שבתוכו, נוצר מוסד שהוא "בית הספר ליין" כאשר שני הצדדים נהנים מהנוכחות ומהתרומה אחד של השני. כיום, יקב שורק, כיקב, נבנה מהעושר של 11 הכרמים המשרתים את בית הספר ליין שורק במגוון של אזורי גידול וזנים, מהגליל העליון ועד למצפה רמון.

.

.

הגיגי יין : "פעם חשבתי, יין הוא מוצר מושלם. כוחות האבולוציה השפיעו על השתנותו לאורך 7,000 שנה בכרמים וביקבים. הוא התאים עצמו לתנאים חדשים, לאופנות, התפתח בעקבות אירועים מקריים אך גם בעבודה עקשנית של לימוד וחקירה. כשהיין בפה, חשבו על זה מידי פעם – היין הוא מוצר מושלם!"  ניר שחם יינן. 

הטעימה המקדימה וההשוואתית על ציר הזמן הייתה של 3 יינות מרלו (100% מרלו), מהבצירים 2005, 2007, ו- 2011. ה- 2007 היה היחיד מבין השלושה, שהענבים שלו מגיעים לא מכרם טל שחר אלא מכרם אדרת שבעמק האלה.

.

יקב שורק מרלו כרם יוסף 2005, סדרת כרם יוסף, מאופיינת בהבשלה מאוחרת של הענבים ויישון ארוך בחביות עץ אלון. היין מפגין בתחילה חמיצות שמחזיקה רעננות ונותנת כוח לסיומת. זהו יין שלא מצריך דיקנטר והוא לא התחיל "חנוק" אלא נותן מה שיש בו. תבלינים, עשן, פירות מיובשים, מאוד תמציתי, מאוד מרוכז באף. מאוד מתובל ונעים, רך חלק, עם פה מאוד אמצעי והוא לא נופל בכוס. תמונה של מרלו אזור יהודה.

.

.

יקב שורק מרלו כרם יוסף 2007, סדרת כרם יוסף, מאופיינת בהבשלה מאוחרת של הענבים ויישון ארוך בחביות עץ אלון. זהו יין של בציא מאוד מאוחר שנבצר בבריקס גבוה הוא שונה מה- 2005 ולו בשל העובדה הבסיסית שהענבים אינם מהכרם בטל שחר אלא מגיעים מכרם אדרת שבעמק האלה. מדובר ביין מאוד רגוע מאוד מיושב יין שקל מאוד להבין אותו והוא מאוד נכון ומוכן לשתייה. הפרי מאוד בשל ודומיננטי עם נטייה לריבתי משהו. ליין 15.3% אלכוהול. אני מאוד אוהב את היין.

יקב שורק מרלו כרם יוסף 2011, סדרת כרם יוסף, מאופיינת בהבשלה מאוחרת של הענבים ויישון ארוך בחביות עץ אלון. הרעיון, הוא להוציא יינות ברמה מאוד גבוהה, מבלי להתחייב על משהו עקבי ואחיד. האף מפגין תבלינים אקזוטיים שלא בהכרח מאפיינים מרלו טיפוסי. היין לפי שעה, מעט דחוס והדוק והוא צריך להתיישן. היין פירותי, בנוי מאוד טוב ויש לו רעננות המגיעה מחמיצות טובה.ליין 14.8% אלכוהול.

יקב שורק,  נוסד, על ידי משפחת שחם בשנת 1994 במושב טל שחר והנו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ ישראל בעת החדשה.

משנת 2004, השנה בה יקב שורק עבר לבעלותו של ניר שחם בן המשפחה פועל ביקב בית ספר מקצועי לעשיית יין הפועל למען חינוך ולימוד תורת עשיית היין. במהלך השנים אלפי בוגרים השתתפו בעשרות קורסים מקצועיים, השתלבו בתעשיית היין בישראל ואף הקימו למעלה מ- 100 יקבים.

יקב שורק בית ספר לעשיית יין הנו מוסד המשלב יקב ובית ספר הפועלים בסינרגיה כשכל אחד מהענפים תורם ונתרם מהשני.

כיום, היקף הייצור המשותף הינו 35,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין שני הענפים.

תלמידי בית הספר נהנים מסביבת לימודים הפועלת בתוך העולם האמתי של יקב המתמודד עם אתגרי תעשיית היין.

היקב נהנה מעושר אפשרויות שפעילות בית הספר יוצרת: מגוון גדול של זני ענבים מאזורי יין שונים בארץ. חשיפה לאנשי מקצוע ויידע, תמיכה לוגיסטית ואמצעים טכנולוגיים כל אלה תורמים באופן ישיר לאיכות יינות היקב.

זהו ייחודו של יקב שורק, יקב קטן עם נגיעה אישית הנהנה מעושר אפשרויות ואמצעים העומדים לרשותו של היינן.

יקב שורק ביס לעשיית יין שותף במספר פרויקטים ייחודיים:

היקב מייצר תווית פרטית אשר מיוצאת לקוסטה ריקה במסגרת מיזם "3 corners" בליווי של יינן יועץ מקליפורניה.

קבוצת המסעדות R2M מייצרת ביקב זו השנה התשיעית את יין הבית "חרוצים" בתכנית, בה אנשי הצוות שותפים פעילים לעשיה, לבחירת הכרמים והרכב היין.

בתחום יצרני היין הביתי- ייסוד קטגורית יקבי הבית בתחרות היין טרה וינו והפקת יריד יקבים ביתיים המתקיים כל שנה.

ייצור יין במסגרת ניסיונות של מחר ופיתוח של משרד החקלאות.

להלן היינות שיוצעו לקהל לטעימה וקניה עתידית במסגרת סוגרים חודש ביקב שורק ב-  30/1 ו- 1/2:

.

.

בלנד שורק זני אגן הים התיכון בציר 2012 בלנד זני אזור אגן הים התיכון  המבוסס על סירה וגרנאש. זהו ממסך חדש ביקב שורק שנעשה משני כרמים מאזורים שונים בעלי אופי שונה. היין מיועד להימכר במכירה המוקדמת.

 הכרמים :

סירה – כרם ספסופה

הכרם בבעלות משפחת סיידא מהישוב ספסופה, יושב על מורדותיה המערביים של רמת דלתון בגובה 850 מטר. קרקע מגוונת המורכבת מטוף, טרה-רוסה וגיר. הכרם מתאפיין בהבשלה איטית והרמונית ובצבע עז, חמיצות טבעית מודגשת ועושר טעמי פרי שחור.

יקב שורק בקשר מתמיד עם יוסף סיידא הכורם לגבי משטר הגידול, עומס היבול ומועד הבציר.

היין המתקבל מסירה ספסופה  ניחן בפרחוניות אופיינית לזן, עשיר בפרי ורעננות מודגשת.

גרנאש – מצפה רמון

הכרם יושב בחוות ננה במצפה רמון אשר בבעלות הכורם ערן רז. גובהה הרב, משטר הרוחות והיובש, והשליטה על משק המים הופכים את המקום מעניין מאוד לגידול גרנאש.

הענבים מפתחים אשכולות יחסית קטנים לזן ובעלי אחידות בהבשלה.

יינות כרם הגרנאש ממצפה רמון ניחנים במורכבות גבוהה שאופיינית לזן ובצבע יחסית עמוק לגרנאש.

תהליך העשייה:

סירה – מועד בציר מעט מאוחר, תסיסה עם משטר ערבובים עדין וטמפרטורות מעט חמות הביאו לקבלת יין מאוזן עם אופי פירותי האופייני מאוד לזן. היין עבר תסיסה מלולקטית על משקעים מתיישן בחבית אלון חדשה בת 300 ליטר.

גרנאש – בציר מאוחר להגעה להבשלה מלאה ואחידה. היין תסס תסיסה חמה וארוכה לקבלת אופי מתובל. יישון בחבית ישנה.

רשמי הטעימה מטעם היקב:

זהו יין בעל גוף בינוני ומורכבות טובה. היין נעים ורך עם חמיצות מודגשת שתתרכך עם הזמן. ניחוחות העץ המעושנים בולטים ומשולבים היטב בפרי הרענן והתבלינים.

יבוקבק באפריל הקרוב.

היין מוכן לשתייה ועם זאת יוכל להתיישן יפה.

.

.

בלנד שורק בציר 2012 – בלנד זני אזור בורדו המבוסס על קברנה ומרלו. זהו ממסך חדש ביקב שורק שנעשה משני כרמים מאזורים שונים בעלי אופי שונה. שתי חביות 225 ליטר המיועדות להימכר במכירה מוקדמת.

הכרמים :

מרלו – כרם טל שחר

הכרם הבוגר ביותר של היקב, ניטע בשנת 1995 (19 שנה).

הכרם מטופל באופן קפדני על ידי ניר שחם מניב יבול קטן מאוד ובעל פרי מאוזן ואיכותי.

הכרם המיוחד הגיע בבציר 2012 להבשלה מלאה ואחידה תוך שמירה על חמיצות טבעית נדירה ובריכוז גבוה של טעם צבע וארומה.

יינות כרם מרלו טל שחר ניחנים בעושר רב של פרי בשל, במורכבות גבוהה ובטנינים מודגשים. החמיצות הטבעית יוצרת איזון לטעמי הפרי הבשל. על כן היינות בעלי יכולת התיישנות ארוכת שנים…(10+)

קברנה סוביניון – כרם ספסופה

הכרם המבוגר של משפחת סיידא מהישוב ספסופה, יושב על מורדותיה הדרומיים של רמת דלתון בגובה 850 מטר. קרקע מגוונת המורכבת מטוף, טרה-רוסה וגיר. הכרם מתאפיין בהבשלה איטית והרמונית ונותן צבע עז, חמיצות טבעית מודגשת ועושר טעמי פרי שחור. יקב שורק בקשר מתמיד עם יוסף סיידא הכורם לגבי משטר הגידול, עומס היבול ומועד הבציר.

היין המתקבל מקברנה ספסופה עשיר בפרי שחור ותמציתי ורעננות מודגשת.

תהליך העשייה:

היינות שניהם עברו השריה קרה טרום התסיסה, תסיסה ארוכה וחמה על הקליפות, תסיסה מלולקטית בחביות ישנות ויישון ארוך של שנה בחביות חדשות. לאחר יצירת הבלנד היין עבר להמשך יישון בחביות ישנות ומיועד להתבקבק באפריל 2014.

רשמי הטעימה מטעם היקב:

 יין שחור בצבעו ובאופיו, הבשלת הענבים הגבוהה של המרלו מאוזנת בפרי הרענן והשחור של הקברנה. זהו יין מורכב ועשיר בטעמי פרי שחור ותבלינים, בעל גוף מלא וטנינים

.

.

.

יקב ובית הספר ליין שורק http://www.soreq.co.il/

קיבוץ נחשון ד.נ שמשון 99760   

טל. 08-9450844   [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top