חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בוטיק אייל – הרעיון של אייל אוחיון

יקב אייל נמצא במושב גבעת ניל"י ד.נ. מנשה. המושב הוא מושב וותיק והיקב הוקם בשנת 2008 ע"י אייל אוחיון שאת לימודי עשיית היין שלו עשה ב"בית הספר ליין שורק" של ניר שחם. מיקומם של הכרמים, על מורדות גבעות מנשה ולאורך נחל ניל"י ומטרת הקמת היקב הייתה ליצור יינות איכותיים המתבססים על כרמי משפחת אוחיון משפחת חקלאים מהוותיקות ומהמנוסות באזור. מיקום הכרמים נבחר בקפידה תוך הישענות על הטרואר המקומי המשלב קרקע ואקלים ייחודי שהוכיחו עצמם כמקום לגידול ענבי יין איכותיים המצטיינים בטעם פירותי מגוון ועשיר. אם תסתכלו במפת היקבים, לא תתפלאו אם תבינו שהאזור מהווה תחנת תיור יפיפייה, קרובה ונגישה וההגעה באמצעות תוכנת ה"WAZE" דרך כביש 6 וקיצור דרך נהדר דרך כפר קרע ו"הופ", אתם בגבעת ניל"י. הצלם איל גוטמן ואנוכי, היינו אורחיו של אייל אוחיון ביקב אייל וקבלת הפנים הייתה חמה, לבבית ומזמינה, טובה וחריפה כמו השקשוקה והחלה הטרייה שנבצעה ביד והוטבלה אחר כבוד במחבת הלוהטת, עשתה לנו, כיף ותיאבון, שהתחברו נהדר, עם היינות של אייל.

אייל אוחיון ומשפחתו, יודעים היטב שאין פשרות ואין קיצורי דרך בגידול הגפנים שכן טיב ומורכבות היין נגזרים מאיכות הכרמים.

בכרמי המשפחה, גדלים זני הענבים הבאים : מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ו-קריניאן.

אהבת עשיית היין וחדוות היצירה הם ערך מוסף שתורם לדעת אייל אוחיון ל"ניצוץ" שכה חשוב בקביעת התוצאה והיא יין איכותי וידידותי.

יקב אייל מדליות וזכיות – היקב זכה ב- 5 מדליות בתחרויות יין. בטרה וינו 2008, עם יין המרלו שלו 2008, אחר כך בטרה וינו- 2009 המרלו זכה במדליית זהב, והשיראז שלו זכה במדליית ארד באשכול הזהב. אחר כך, ב- 2010, זכה המרלו במדליית כסף בטרה וינו וגם במדליית כסף באשכול הזהב. בתחרות טרה וינו 2014 הנוכחית ובתערוכת היין הנחשבת סומלייה 2014, רק בשל לחץ של זמנים ודחיות של הרגע האחרון, לא השתתף היקב באירועים אלה והוא רואה בזה פספוס והחמצה אולם הוא רואה את עצמו שם, באירועים הבאים.

היקב ממשיך עם סדרות היין הכוללות שיראז, קברנה ומרלו והשניים שטעמנו מצטרפים ליינות היקב.

מ- 2009 ייצור היין ביקב אייל הוא כשר. מרכז המבקרים מופרד מייצור היין ולפיכך הוא פתוח למבקרים בסופי שבוע שישי ושבת.

היקב מייצר כ- 11,000 בקבוקים בשנה ולפחות בשנתיים הקרובות ההיקף יישמר. בחביות ביקב יינות מבציר 2013 פינוטאג', קברנה, מרלו, שיראז, כל הענבים הם מכרמים שבבעלות המשפחה והם משקפים את הטרואר של בית גידולם.

אייל שומר על עקביות ויינות הבצירים די מזכירים אחד את השני עם שוני קל בניואנסים בודדים. כל כרמי היקב נטועים באזור נחל ניל"י, הפתוח מערבה לאזור נחל תנינים.

זמן היישון הממוצע של יינות היקב האדומים עומד על 14 חודש. היין הלבן התיישן בחביות כ- 4 חודשים.

טווח מחירי היינות נע בין 70-90 ₪.

.

.

.

יקב אייל – יין פרימיום – אייל אוחיון הוא אוטו-דידקט דור שלישי למשפחת חקלאים העוסקת בגידול ענבים, שעושה יין באהבה רבה על חשבון משחקי ניסוי ותהייה. בתכנית, יין פרימיום מבציר 2010 . היין ייקרא "עלמה" ספיישל רזרב. היין יגיע במהדורה מוגבלת של בקבוק כבד ומהודר עם תווית שחורה מעוטרת בכיתוב זהוב ועשיר, הענבים ליין, מגיעים המחלקות היותר מובחרות של כרמי היקב. גם נבחר הפרי הכי איכותי שניתן היה לקחת, היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, הוא בוקבק לפני 3 חודשים ונמצא עתה בתקופת השתבחות. היין לא יצא בכל שנת בציר אלא בשנים שבהם שנת הבציר תהיה ייחודית. הכוונה ליצור המשכיות של יין הפרימיום אך לא להתפשר על טיבו ואיכותו. היין יתומחר בסביבות ה- 180 ₪. מבציר 2010 יהיו 1000 בקבוקים.

בעתיד הקרוב, בכוונת אייל גם לייצר יין קינוח העשוי כולו על טהרת ענבי מוסקט המבורגיני.

יקב אייל בלאנקו לבן 2012 – זהו היין הלבן הראשון של יקב אייל. היין עשוי מ- 70% ענבי שרדונה יין יבש 30% ענבי אמרלד רזלינג – יין חצי יבש, השרדונה מעניק ליין ארומות של פרי הדר וקליפת אשכולית, האמרלד ריזלינג משלים אותו עם טעמים וארומות של פירות קיץ כמו מלון ואפרסק, היין מאוד נעים באף וטעים בפה. הוא התיישן 4 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי לא חדשות. זה יין של קיץ אותו טוב להגיש מצונן וליהנות מכל לגימה והסנפה של האף. משהו בחנפנות החצי יבשה שבו והארומות העולות באף נותנות ללוגם מן תחושה לרצות אותו ולשתות אותו יותר. מחירו לצרכן כ- 70 ₪ והתמורה ראויה ושוות מחיר. מהיין יצאו לשוק מבציר 2012 כ- 1500 בקבוקים. ליין 11.9% אלכוהול.

יקב אייל פינוטאג' 2012 – הכרם נרכש ע"י היקב רק לאחרונה. מדובר בכרם בוגר בן כ- 15 שנים. הכרם נטוע על אדמת כורכר חולית. היין עשוי 90% ענבי פינוטאג', אליהם נוספו לחיזוק עוצמות 5% ענבי קברנה סוביניון ו- 5% ענבי פטי וורדו להעצמת הצבע. היין התיישן 9-10 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי וצרפתי. מחירו של היין כ- 80 ₪. היין קצת סגור ולא ממהר לנדב ארומות בהמשך עולות ארומות של עלי איקליפטוס יבשים ונגיעות של ציפורן החמיצות רעננה והטאנינים חלקים בטעימה רמזים לקפה מריר ולגוון מעושן של קטורת

יקב אייל מרלו 2010 – היין עשוי 90% ענבי מרלו ו- 10% ענבי קברנה סוביניון. הרבה פרי נמצא לפנים וברקע נגיעות עץ אלון מאפיינים אדמתיים ונגיעות של עשבי תיבול לצד פירות יער אדומים דובדבן ושזיף. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. ביין 15% אלכוהול. שנת הבציר 2010 נחשבת לאחת מהשנים היותר טובות ביקב ואין להתפלא איפה שהפייבוריט של היינן הנו המרלו.

יקב אייל


 


כתובת: מושב גבעת נילי

טלפון: 057-7744135

דוא"ל: [email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top