חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשור לתערוכת סומלייה – הגיגים בשלהי פסטיבל היין סומלייה 2014

רבים מחבריי כתבי היין, כבר כתבו והביעו את דעתם על "פסטיבל היין סומלייה" שנחגג השנה תחת הכותרת עשור. "פסטיבל" היא ורק היא, הכותרת הנכונה לאירוע לעילא, המתחבא תחת הכותרת המשנית "התערוכה המקצועית של ענף היין והמסעדנות". לאין סוף של מחמאות, ראוי ההוגה היוזם והמארגן אבי בן עמי, שבצניעותו, חיוכו, מקצועיותו ונועם הליכותיו, הצליח להעמיד שורה כל כך מכובדה של מציגים ולכולם יש לומר עליו רק טובות.

ללא ספק, תערוכת סומלייה היא האירוע, הכי נחשב, בה' הידיעה, של עולם היין והאלכוהול הישראלי והמיקום הכל כך מכובד של היכל התרבות בתל אביב הוא הבמה הכי נכונה לקיים אותו.

התקנאתי, בחלק חבריי כתבי היין על הזמן שהיה בידם כדי להקצות לתערוכה, על השעות המרובות שהם השקיעו בטעימות ובפגישות והיו שם כאלה שידעו לעשות זאת היטב על פני היומיים כולם.

כשאתה חי בעולם היין הישראלי, ואין זו פרנסתך, אלא נטו תחביב, ואתה מגיע לאירוע עצום שכזה, אחרי יום עבודה שהיא כור מחצבתך ועיקר פרנסתך, חצי מהזמן שלך, כך לפחות אצלי, מוקדש למינגלינג, לחיבוק, לברכה, למילה חמה, ללחיצת יד ולפגישת היכרות.

זה נכון שבאתי והגעתי ורציתי לטעום, אבל משם לנהוג ישר? יכולתי רק לתהום.

כעובדה, גם עייפות, גם הצורך לחזור הביתה נוהג שפוי, וגם מחסור בזמן, הביאו אותי לטעום הרבה פחות ממה שהייתי רוצה.

לא התקנאתי ולא אהבתי את אלה מחבריי כתבי היין, שניסו בפעם המי יודע כמה, לקשור פוליטיקה ויין ויקבים כמו "גבעות" ו"פסגות" ו"לבני" היוו עבורם רחמנא ליצלן "יינות של חוץ לארץ".

הרשימה אותי מאוד תצוגת הגודל והעוצמה של משפחת "שקד" – "דרך היין" עם מפגן ענק, של יינות ואלכוהול מפה ועד להודעה חדשה, עם עמדות הטעמה ומטעימים לבושי חליפות, מוזגים בקפידה ודואגים לפגישת העבודה הבאה, וחדר טעימות V.I.P שבו ישבו והטעימו עד צאת נשמתם ייננים ידועי שם של יקבים עם יינות "שאטו" יוקרתיים מחו"ל. ככה עובדים.

ניהנתי מאוד לפגוש בג'אקופו פולי ממשפחת פולי יצרנית הגראפות המפורסמות בעולם כולו, המיוצגות ומשווקות בישראל ע"י חברת "גראפאס" ולטעום לימונצ'לו מבוסס גראפה וקמפרי מבוסס גראפה.

אדום בוהק בצבע שסניור פולי הסביר לי שנרקח במדויק על פי צבע האופנוע של אביו של ג'אקופו., משקאות נהדרים.

עמדת ההטעמה של רמי בר מאור מיקב בר מאור – הייתה בלתי נגישה כמעט. לא שהוא לא רצה, נהפוך הוא הנכון, פשוט קהל רב חסם בכל עת את הגישה אל רמי וכולם באו לטעום ולהתרשם ולשמוע את רמי מפליא בסיפור על יינותיו ותשמעו לי ותזכרו שקראתם את זה כאן, יקב בר מאור ויינות היקב הם הדבר הבא אותו תקבלו ואותו תבקשו במסעדות היותר נחשבות וטובות בארץ, וזה חברות וחברים לא סתם כי ככה.

הלחץ על עמדת ההטעמה אצל ארז בן סעדון מיקב טורא, שוב לא היה מפתיע ומשהו טוב בהחלט קורה שם.

אני לא יכול להעלות על הדף כל כך הרבה שמות ויקבים ויינות ומשקאות אלכוהוליים שטעמתי כי זה יהיה פשוט לא הוגן כלפי מי שאשכח.

אם אני צריך "בכוח", לחפש "פגמים" בתערוכה, אז אני צריך לרשום לעצמי עד שבלטו בחסרונם של כמה וכמה יקבי בוטיק נחשבים ולצדם חלק מהיקבים הגדולים. כך, גם נפקד מקומם של יבואני אלכוהול גדולים ונחשבים.

Sommelier 2014, התערוכה המקצועית של ענף היין והמסעדות, ביססה את מעמדה כאירוע היין החשוב והמקצועי ביותר בישראל, השנה היא חגגה ובגדול, את חזרתה להיכל  התרבות, בסימן התחדשות וחידושים בענף היין והמסעדות בישראל.

תערוכת Sommelier היא התערוכה הגדולה ביותר מבחינת כמות היקבים המציגים בה, והמקצועית ביותר בשל איכותם של היינות שנפתחים בה. במסגרת התערוכה יוצגו המגמות והחידושים בעולם היין הישראלי, הן מבחינת הייצור המקומי והן מבחינת היבוא.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top