חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקדרה של סבתא – רינה לוי פותחת את ביתה ואת ליבה ועושה לכם אוכל של בית עם נגיעות של אמא

גילוי נאות. ניהנתי. את הבירור האם יש מקום פנוי עשיתי מהדרך. אמרתי לעצמי באזור מטה יהודה, אזור שופע תיירות פנים כל כך נהדר, אין מצב שאם אצל רינה לוי ב"קדרה של סבתא" לא יהיה מקום, שלי לא יהיה מה לעשות. אבל רינה שמחה לשמוע אותי, ואמרה "תבוא תקבל חיבוק, תקבל נשיקה, תאכל תשתה, ותטעם גם דברי מתיקה". אם יש איזו שהיא תחושה, שאני מבקש להעביר אליכם, בכדי שתרגישו כמו שאני הרגשתי אצל רינה, זו בדיוק, אותה תחושה שאנחנו הגברים, מתי שהוא הרגשנו, כששבנו הביתה מהצבא, או מטיול ארוך בחו"ל, שהדבר שהכי רצינו היה לאכול שוב את האוכל של אימא, של הבית.

זו ההרגשה שרינה נותנת והיא באורחיה כאימא מטפלת. זו לא מסעדה. זה בית. וזה בית שמכוון להאכיל סועדים ולהעניק להם תחושה של אוטנטיות בדמותם של מאכלים ביתיים, טריים, צבעוניים, מזמינים, צמחוניים, טבעוניים, וכן, יש גם בשר.

המסר שהמטבח של רינה לוי מבקש להעביר אל הסועדים הוא מטבח מקומי, הנשען על מוצרים רבים המקבלים השראה מהמטבח הערבי, המושתת על ירקות וקטניות, דגנים וצמחי מאכל מהטבע.

מזג האוויר, היה לא פחות מנפלא, רוח נעימה נשבה ולשבת לאכול בחוץ, היה לא פחות ממושלם. כ- 30 איש, הזמינו להם מקום לצהרים והם הגיעו אט אט תופסים את מקומם בפינות המוצלות, זוכים לטעום לימונדה טרייה וצוננת כקבלת פנים.

רינה ערוכה לקראת הבאים ומהבוקר היא טורחת וקוצצת, וחותכת, מערבבת ומקפלת מבשלת ומנהלת את המטבח שלה ביד מקצועית ואמונה.

המחיר הוא קבוע ותמורתו תקבלו מגוון סלטים לראשונות, לימונדה טבעית חופשית ומנה עיקרית וקינוח.

למנה הראשונה קבלתי כמה וכמה סוגי סלט לצד פיתות קלויות על אש תנור, מצאתי שם סלט סלק אדום מעוטר בעלי נענע טרייה וגרעיני שומשום,

סלט גזר בלימון ושום, סלט גרגרי חומוס בבצל וחוביזה/עלי מנגולד, סלט עדשים שחורים בבצל  קלוי קראנצ'י ופריך ופטרוזיליה, כרובית קלויה בשום שמן זית וסומק,

טחינה וחציל קלוי ושמן זית, למנה העיקרית אכלתי מקלובה – העשויה מתבשיל שכבות עוף אורז וירקות ומוגשת עם פטרוזיליה ושקדים קלויים.

בתוך קערית מתכת חמימה, הוגשו 3 קציצות בקר בשרניות וטובות, טובלות ברוטב טחינה ולימון צנובר וגרגירי רימון,

לצד סלט עלים ירוק, וסלט עגבניות בצל שום ופטרוזיליה,

על הקינוחים והקפה או התה, פשוט ויתרתי. כי מרוב שובע, אם תסלחו לי,  נשברתי.

הקדרה של סבתא – רינה לוי

http://hakdera.co.il/

להזמנת אירוע או כל מטרה אחרת, אתם מוזמנים להתקשר ל- 050-2583849

או ל- 02-9921875

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top