חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב לה טרה פרומסה – צניעות, פשטות, ויין טוב שכדאי לאהוב !

.

.

..

.

כשהגעתי מוקדם היום שבת בבוקר לקיבוץ גת, בואך שערי יקב לה טרה פרומסה, פגשתי את סנדרו פלגריני נשען על הקיר בחוץ, עם עיניים עדיין טרוטות משינה, מעשן בהנאה סיגריה ולוגם את הקפה הראשון של הבוקר, "תרצה קפה" הוא שואל אותי בחיוך מאיר פנים. "יין" השבתי.

אחת לכמה חודשים, אני מגיע לביקור אצל אירית וסנדרו פלגריני ביקב לה טרה פרומסה במשכן היקב המרווח שבקיבוץ גת. לא אחת אני חושב, שאני חייב להגדיל את מינון ותדירות הביקורים שכן בכל ביקור, אני מוצא איזו שהיא פנינה חבויה, בין החביות או בבקבוקים, ואני אומר לעצמי שאני לא יכול להרשות לעצמי, שלא להחזיק את היקב והיינות שלו יותר קרובים אלי.

ה D.N.A של היינות של לה טרה פרומסה, הם יינות שתיים, עכשוויים, קלילים, לא עמוסי אלכוהול ולא עמוסי עץ חבית, כי אם יינות פירותיים, טעימים, נוחים לשתייה ונוחים גם ברמת המחיר.

.

.

לסנדרו פלגריני כך מסתבר לא אצה הדרך. את היינות שהוא מייצר הוא מוכר רק ביקב וניכר כי זה לגמרי בסדר מצידו.

לדבריו, "או שאנשים באים לכאן לאכול ואז נחשפים ליין וקונים, או שבאים ליקב טועמים יין, טועמים את האוכל של אירית וקונים גם זה וגם מזה וגם זה עם זה".

ייאמר לזכותה של אירית זוגתו של סנדרו, שמעולם לא יצא לי לראות אותה במנוחה. כשאתם נכנסים ליקב, לא תוכלו להתעלם מהריחות ומהרעשים האופייניים לעבודה במטבח ולא תוכלו שלא למצוא את אירית עסוקה באיזו שהיא פעולה הקשורה בעשייה.

הקונספט של היקב נשמר ונשאר כשהיה, "יין לצד אוכל ואוכל לצד יין". בסופי שבוע בשישי ושבת היקב והמסעדה פתוחים לקהל הרחב, לטעימות יין וגם להסעדה. הקו הקולינארי המייחד את המסעדה אף הוא נשמר והוא "פיוז'ן של יקב ומטבח קוצ'יני" עליו אחראית אירית אליהו פלגריני רעייתו של סנדרו וזה האחרון מוסיף טאץ' של מטבח איטלקי כשהשניים נשענים על אך ורק על מוצרים ותוצרת טרייה ומובחרת המגיעה אל המטבח רק ובדיוק עבור הארוחות ללא מלאי או מזון הנשמר בקירור ובמחסנים.

האוכל הוא איטלקי וקוצ'יני ייחודי, התפריט משתנה לפי העונה ומצב הרוח.

אולם היקב והמסעדה, מרווח ורחב, רצפתו אדומה ונקייה, שולחנות וכיסאות ערוכים לקלוט את הבאים וחדרי הנוחיות ופינת נטילת הידיים מרווחים, חדישים ומצוחצחים לעילא.

וכך בעוד אנשים רבים בארץ בשבת בבוקר עושים עדיין את אתנחתאות ההתעוררות והקימה הראשוניות התחלתי בטעימת יין.

לה טרה פרומסה אמרלד ריזלינג 2012 –  היין עשוי 100% ענבי אמרלד ריזילנג, סנדרו הוציא עבורי את כל היינות לטעימה מחדר החביות וטמפרטורת ההגשה הייתה מדויקת ומתאימה לטעימה. צבעו של היין זהוב כעין הקש, זהו יין קל נעים ורענן שהארומות העולות באף כשל פרי הדר לימונים ואשכולית אדומה והפה לא מאכזב בטעמים ההדריים הניבטים גם בו. סנדרו אומר שהיין יתאים כאפריטיף בפה, מינרליות, חמיצות טובה וטעמים פירותיים עדינים . מדובר ביין בעל אופי צעיר ולא מחייב, רענן, צלול, קל, רך ומהנה. יין שהולך יפה בקיץ. "היה חסר לי יין שכזה אומר סנדרו שאתה יכול לפתוח אותו באמצע היום, אפילו לערבב אותו ככה סתם בשביל אקסטרא הנאה, עם טיפה קמפרי" ואני אומר שהיין עומד בזכות עצמו והוא לא צריך שום דבר על ידו בכדי להעניק לך חווית שתייה רעננה ומהנה. 12.7% אלכוהול.

 

לה טרה פרומסה ורד המדבר 2011 – זהו בלנד אותו סנדרו מכנה "בסגנון איטלקי" הוא מורכב מ- 60% ענבי סנג'ובזה, 20% ענבי סירה, 20% ענבי קברנה סוביניון, היין התיישן 16 חודשים בחביות צרפתיות. 13.5% אלכוהול. באף, פירותיות של פרי יער אדום, פרחי סתיו מיובשים, תבלין וקליפת תפוז ודובדבנים שחורים, עם גרגרי יער, בפה, חמיצות נעימה, גוף אלגנטי.

 

 

.

 


יקב לה טרה פרומסה דמעות רזרבה 2009 – זהו בלנד העשוי מ- 45% ענבי סנג'ובזה, 45% ענבי שיראז, ו- 10% ענבי קברנה פרנק. היין יושן 30 חודש

בחביות עץ אלון צרפתי ועוד שנה בבקבוקים בטרם הושק. צבעו ארגמני נוטה לסגול, באף אוכמניות, סיגליות ופלפל שחור, ירקרקות נעימה, בפה עושר של פירות יער שחורים וכחולים ודובדבנים חמצמצים.

אני מאוד אוהב את היין והוא ראוי להוות יין פרימיום של היקב. זהו יין שילך נפלא עם מנות בשר עשירות וכבדות

ובשר כבש שומני.

 

 

.

 

יקב לה טרה פרומסה – קיבוץ גת 79565.

יקב ומטבח איטלקי קוצ'יני

פתוח בסופי שבוע: שישי 12:00-16:00 ובערב 19:00-22:00

שבת 12:00-16:00

086849093

0505684775

http://www.ltpwinery.com/

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top