יקב מוני מציג שני יינות לבנים חדשים
"גוורצטרמינר 2010", ו- "סאני הילס קולומבארד 2010"

בליבם של הרי יהודה, על גבעות שטופות השמש של עמק שורק שוכן יקב מוני של משפחת ערטול. היקב שעלה לקרקע בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת נוסד על ידי שכיב ערטול, אב המשפחה וסוחר זיתים שהגיע לאזור קסום זה מכפר מרר שבגליל העליון. סוחר הזיתים שהתאהב במדרונות הירוקים והשופעים של עמק שורק, החליט לחכור את האדמה החקלאית ולשתול כ 650 דונם של גפנים מתוך התחשבות בטרואר המיוחד של האזור.

היקב שנקרא על שמו של ד"ר מוני ערטול, בנה של המשפחה, הוקם בשנת 2000, והינו יקב מודרני ומשוכלל. היין של היקב מתיישן בחביות עץ השוכנות במערת גיר ציורית המספקת את התנאים האידיאליים ליישונו של היין: טמפרטורה טבעית של 17 מעלות ו 62 אחוזי לחות.

יחודו של היקב הוא לא רק בזני היין המשובחים הגדלים למרגלות עמק שורק, אלא באנשים המיוחדים המייצרים אותו: משפחת ערטול, משפחה נוצרית – ערבית מהגליל שעברה להתגורר בהרי יהודה, ויינן היקב סם סורוקה אשר עלה מקנדה לישראל בשנת 2003 שלאחריו רזומה מרשים מיקבים מכל העולם (קנדה, צרפת ואוסטרליה) שימש כיינן של יקבי הבוטיק של יקבי כרמל בין השנים 2003- 2009 .אנשים אלו מצליחים ליצור יין ישראלי ייחודי, מפתיע וכשר למהדרין.

שני יינות חדשים הוציא יקב הבוטיק מוני לרגל חג השבועות. חד יבש והשני חצי יבש. החג חלף עבר לו, היום, זה היום הרשמי של תחילת הקיץ ומה יותר טוב להתחיל את הקיץ מאשר יינות לבנים, רעננים המוגשים לכם צוננים.

שני היינות החדשים הגיעו אלי לטעימה ולהלן התרשמותי:

כפתיח אומר שהשינוי במגמה הייננית ביקב ניכר. יינות היקב אותו ביקרתי ועליו כתבתי יותר מפעם אחת היוו עבורי תמיד יינות של אמצע הדרך, קלים, פירותיים, נגישים וגם זולים במחיר.

את היינות, ניתן היה לפגוש בחנויות רשת "טיב טעם", או באירועי טעימה כאלו ואחרים, אבל והכי חשוב 7 ימים בשבוע בחנות של היקב שם תמיד יקבלו את פניכם נוף הררי משגע ובעלי הבית משפחת ערטול מהסבא דרך האבא וכלה בילדים כולם עם חיוך מסביר פנים ומזמין אורחים יפתחו עבורכם ויטעימו עבורכם הכול מהכול, לצד זיתים טובים ופיסות של פיתה טרייה ושמן זית ובעצם מי צריך יותר.

סבורני, שאת שינוי המגמה התוותה כניסתו של היינן סם סורוקה ליקב והניסיון העשיר שלו נותן את אותותיו ביינות ואלה, מראים שיש בהם אופי וזה חשוב.  

יקב מוני – יין ה Gewurtztraminer 2010 – של יקב מוני, אשר ענביו נבצרו בשעות הלילה, תוסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה של 12 מעלות. היין מפגין גוף בינוני, עם פירותיות בולטת ולחיוב, ההופכת את היין לאפרטיף נהדר ולמלווה מצוין לארוחה. זהו יין מרענן, חצי יבש, לבן ארומטי, רווי ניחוחות הרים עשירים של ורדים, אשכוליות ופירות טרופים, חמצמצות מעודנת וטובה, ממשיך לסיום ארוך ואלגנטי. (59 ₪)

 

 

 

יקב מוני – יין ה – Colombard 2010 אודה ואתוודה שזו לי הפעם הראשונה שאני טועם יין זני העשוי על טהרת ענבי הפרנץ' קולומבארד. הזן הגדל בצרפת ובקליפורניה משמש בדרך כלל להעניק חוט שדרה ליינות לבנים וזאת בזכות האופי החומצי שלו. הקולמבארד של יקב מוני אשר ענביו נבצרו בשעות הלילה תוסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה של 12 מעלות. הוא יין לבן יבש בגוון חיטה בהירה, טרי, פירותי, ארומטי ומרענן, רווי ניחוחות לימון וגויאבה. שזור בפרי עשיר המאוזן עם חומציות וסיומת מרעננת ואלגנטית. (39 ₪) שווה בשביל הסקרנות, העניין ולבטח המחיר.

יקב מוני- מצפה עמק שורק ת"ד 275 בית שמש

02 – 9916629    052 – 2368498

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top