יקב עגור ושוקי ישוב בוחנים את גבולות הטעם הטוב

מיוחד מאוד, אדם שקל מאוד לחבב, הוא שוקי ישוב היינן של יקב עגור.

העובדה שהוא גם נכה צה"ל מעניקה לו בליבי נקודות זכות רבות והרבה כבוד. אבל אני מבקש לדבר כאן על היין ועל האוכל ועל המפגש המיוחד שרקחו להם יחדיו ידידי השף אלון גונן, שוקי ישוב הנזכר מעלה, שף אייל רוזנברג השף של מסעדת הקומה ה-11 של מלון קראון פלז'ה בתל-אביב ואלון יצחקי מנהל היקב.

הכותרת הייתה "שולחן שף מארח ערב של יינן" ומה יותר טוב תגידו לי מאשר החיבור של יין טוב ואוכל טוב שאותם מאגדת סביב שולחן אחד, חברותא נפלאה של אנשים. ביניהם כאלו מוכרים פחות וכאלו מוכרים יותר. כך יכולתי לפגוש בטבחית, באיש שירות בתי הסוהר, בבנקאית, באיש היי-טק, בחובבי יין, במנהל חדר עסקאות, ברופא פרופסור רפי קרסו, באשת הבידור חני נחמיאס, ביועץ ומדריך יין, בצלם מקצועי של אירועי יין, ובקבוצה קטנה של כתבי יין שאני עבדכם נמנה עליהם.

אין זה עניין של מה בכך, לשלב הטעמתם של יינות ולחבר אותם עם מאכלים שלא יאפילו איש על רעו אלא ישלימו, ילוו, יחמיאו לאוכל ולהיפך. אין זה עניין של מה בכך, להעמיד אירוע שכזה שיהיה כל כך מדויק, כל כך מוצלח, עם אוכל ויין שראוי שידברו עליו, יזכירו אותו, כזה שיפרגן לשף ולעוזריו שעשו במלאכה, כזה שידרוש שימחאו כף ויפתחו פתח לבאות לשחזור ההצלחה.

דברים טובים קורים לה לתרבות היין הישראלית. זוהי בהחלט מהפכה שמי שנמצא בתעשייה חש בה ומייחל ומתפלל לפריחתה ולשגשוגה. חלק מהמהפכה היא אותם ערבי יינן, אירועי יין, תערוכות תחרויות פרסים ומדליות, חלק מהמהפכה היא הביקוש ליינות טובים וחלק הוא הצמא ללמוד ולשמוע ולהכיר ולהיחשף ליינות חדשים ולייננים המספרים את סיפורם של היינות.

לידידי שף אלון גונן בצניעותו האופיינית, חלק לא מבוטל בדחיפה קדימה של גלגלי השינוי ועל כך יבורך.

מסעדת הקומה ה- 11 של מלון קראון פלז'ה בקניון עזריאלי שבתל-אביב הינה פלטפורמה מכובדה. המסעדה נמצאת במלון שנפתח לפני כ-3-שנים והוא משמש בעיקר אנשי עסקים וצוותים של חברות תעופה. המסעדה עצמאית והיא מציעה לסועדים בכל שעות היום והערב מבחר עשיר של יינות ישראלים כשרים של טובי היקבים לצד מנות שרק לאחרונה שודרגו. שף המסעדה אייל רוזנברג מביא עמו ניסיון עשיר ועבר כשף במלון שרתון בתל-אביב.

אומר שוקי ישוב : THE PROOF OF THE PUDDING IS THE EATING ואכן שעת המבחן הגיעה היין הראשון שהוטעם היה יקב עגור בלנקה 2010– היין הוגש במעט קר מידי עד כי גביע היין עטה מעטה צונן והיין, התקשה בתחילה להפגין בשומות וטעמים, דקות מאוחר יותר הוא התחמם במעט, והחומציות והרעננות השופעת העניקו מצג של קיץ ופריכות נעימה בפה. מדובר ביין העשוי מהרכב של 3 תסיסות נפרדות מ-3- חלקות שונות של ענבי ויונייה שכל אחת מהן מעניקה את תרומתה ואת הייחודיות שבה לצד תסיסה של ענבי יוהנסברג ריזלינג, שחברו להם לממסך שממנו עשוי היין כמקשה אחת.

את היין ליווה סושי ניגירי סלמון ודג אינטיאס עם טפנד זיתים הסושי נעשה עם איזה טוויסט מיוחד ומה שחסר לי ביין הייתה מינראליות במעט.

 

היין הבא, יקב עגור בלנקה 09 כאן המינראליות החמצמצות והרעננות היו מוחשיים יותר אותם ליוותה נימה קלילה של מתקתקות. ההרכב הזני בבציר 2009 זהה לבציר 2010 אבל כאן באה לידי ביטוי ההבדל בשנתון הבציר. היין היה מיושב יותר, נכון יותר ולי גם טעים יותר.  היין ליווה נפלא מנה שאף היא ראויה למחמאות על יופייה צבעיה וטעמיה והיא הורכבה מאספרגוס קלוי עם ביצה עלומה המוגש על קארפצ'ו סלק.

 

 

 

 

מה שקרה עכשיו עורר קריאות של התפעלות והתלהבות אל השולחן הובאה מגה פוקצ'ה באורך של 1 מטר עשירה ודחוסה בפרגיות, חזה אווז מעושן, חסה וירקות בלווי רוטב פלפלים ולימון מקסיקני כשהיא חתוכה לפרוסות שמנות. כל סנדוויץ' נגזרת כל המגה פוקצ'ה היווה ארוחה טעימה ומשביעה שאצל רבים תופסת את מקום ארוחת הבוקר או הצהרים בהפסקה של הרבה מקומות עבודה בהרבה מקומות בעולם. היין שליווה את המגה-סנדוויץ' הזה היה יקב עגור רוסה 2010 שהוא יין הרוזה של יקב עגור.זהו יין שדרש מהיינן עבודה קשה ביקב עם תסיסה מבוקרת ממושכת ועדינה והתבגרות בחביות ישנות. היין עשוי ממסך של מיצוי רך מאוד של ענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק. הרוסה יבש לגמרי. הוא שונה מיינות רוזה פירותיים ומתחנפים אבל הפרי נוכח והחמיצות תורמת והמרירות הקלה שבקלות שהרגשתי בטעימה שכנעה אותי פעם נוספת (טעמתי אותו בעבר) שזהו יופי של יין.

מנת הבשר האוסובוקו עגל חלב שהוגשה על מצע פירה תפוחי אדמה הייתה חכמה. תשאלו למה? ובכן השף ידע שאם הבשר יהיה מתובל מדיי, מפולפל מדיי, הוא יצטרך להתמודד מול היין ולפיכך בישול איטי ולא הרבה שומן הביאו את הבשר להיות רך ונימוח וטעמיו בשריים אוטנטיים ללא השפעות מזרח ומערב כאן בא היין יקב עגור קסם 2009 זהו יין אדום עז צבע ועז טעם ובשומת הפרי נוכח והוא פרי יער אדום וחמצמץ עוטפת אותו בשומת של עשבי תיבול ופרחוניות זהו יין שמחמיא למנת הבשר וניצב לצדה ומלווה אותה בגאון.

אם הסנדוויץ' "המגודל" עורר קריאות התפעלות והתלהבות אצל השולחן, תשערו בנפשכם מה עשו 2 קערות הענק שהכילו כתף כבש שלמה עם ירקות שורש בזיגוג יין ועשבי תיבול, איזה גודל, איזה טעם, איזה צבע, איזה שפע לכל אחד מהסועדים למלא את צלחתו, איזו השקעה. וכשהאוכל הוא בומבסטי צריך משהו גדול ממנו גדול כמו שצריך יקב עגור שמירה מיוחדת 2008 עשה זה חברים בהליכה זהו יין עשיר, כבד ומלא גוף, מתובל, טעים, עם אף משגע שמבקש ממך להריח ולהריח ולערסל בכוס עוד ועוד. יין מורכב עם פירות יער חרובים ודובדבנים שחורים ואדומים וקלייה ווניל ונגיעות של פלפל שחור ועשבי תיבול. היין מאוזן, עשוי היטב, הסיומת ארוכה מפתה ומושכת, וואלה יופי של יין.

את הקינוח העשוי סורבה של סברס (מת על הפרי הזה) עם צ'ייסר של אוזו קפוא ליוותה מחווה יפיפייה של חתימות של כל אחד מהנוכחים על התווית האחורית של בקבוק בלנקה אותו קיבל כל אחד מהמשתתפים

חתום ומעוטר עם שלל חתימות המשתתפים בערב כתשורה מהיינן והיקב. אמנם לא מדובר ביין המתיימר להיות יין מתיישן אותו יש להשכיב במקרר היינות לשנים ארוכות קדימה, (וגם, אף אחד לא אמר שאי אפשר לנסות) אבל החתימות מאחור לבטח עשו אותו "שווה" הרבה מעבר למחירו בשוק היום.

WOW !  כבר אמרתי ?

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top