חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אמפורה יינות לשולחן החג- מקורה בלנד 2007 יין דגל פרימיום מהסדרה החשובה והיוקרתית של היקב ורייטון 2008 יין שופע ומלא נוכחות

יקב אמפורה הינו יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2000 היקב נמצא בחוות מקורה שלמרגלות הכרמל המערבי. מאז הקמתו עובר היקב תהליך התחדשות ושיפור מתמיד, כרמי איכות ניטעו, ידע וטכנולוגיה עילית הוכנסו לשימוש ומעל הכול – צוות מקצועי ומנוסה, בראשותו של היינן ד"ר ארקדי פפיקיאן, מבכירי הייננים בישראל שמנצח על המלאכה באהבה, במיומנות ובהקפדה רבה. כל זאת במטרה להקים ולייצר יין ישראלי באיכות הגבוהה ביותר.  לקראת חג הפסח שבדרך, מוציא היקב 2 יינות אדומים מהסדרה הגבוהה רייטון ומסדרת הדגל מקורה. אלה יינות של המנה העיקרית בשולחן החג ובהחלט ראויים לתשומת לב.

יקב אמפורה – מקורה בלנד 2007

סדרת מקורה היא החשובה והיוקרתית ביינות יקב אמפורה, יין בו הושקעה כל תשומת הלב בכדי להגיע לאיזון המיטבי. יין עוצמתי ומורכב השומר על איפוק והרמוניות, הסינרגיה הנהדרת בין איכות הכרמים, הידע והציוד העילי המשמשים ביקב ומגע האמן של היינן, באים ליידי ביטוי ביין זה בצורה הטובה ביותר מבין יינות יקב אמפורה. יין זה נמצא במיטבו כמעט בכל שלב בהתפתחותו ויוסיף וישתבח בשנים הבאות.

מקורה בלנד 2007, הוא ספינת הדגל של פילוסופיית היין של יקב אמפורה, בלנד עילי המבוסס על המשובחים בזני הענבים, תוך שימת דגש מוקפדת וזהירה להרמוניות מלאה והשתקפות מקסימאלית של אופיו הישראלי. יין אדום עוצמתי ומרגש, משלב לתוכו איזון מרתק של קברנה סוביניון בולט וכרסתני, אליו מצטרפים מרלו רך ועסיסי וסירה מרוכז ומתקתק, כל אלה מקבלים את איזונם הסופי ומשתבחים יחדיו בחביות. היין  משתבח לאיטו בחביות אלון  צרפתי מעולה, רובן המכריע בנפח של 500 ליטר, למשך שלוש שנים.

מקורה בלנד הוא יין מלא נוכחות, צבעו שחור סגול, כהה ומרוכז. מרגע פתיחת הבקבוק מתפרץ עושר מרתק של ריחות, פירות שחורים בשלים, דובדבנים, שזיף ואוכמניות עם רעננות המזכירה אקליפטוס ומעט שוקולד וקרמל. מלא במרקמו ובעל טעמי פרי בשל ומתקתק המאוזנים בחמיצות מעודנת וטאננים רכים ומוסיפים מורכבות, בעל סיומת רכה ונינוחה.

מקורה בלנד הוא יין עשיר, עוצמתי ומלא טעם. בעל פוטנציאל השבחה ארוך, בכל רגע מפתיחתו משתנה היין ומעניק לשותה חוויה נפלאה של טעמים וריחות. מקורה יהווה שילוב מושלם עם מגוון מאכלים, בצעירותו כאשר הטאנינים והחומציות בולטים יותר, יתאים ויאזן מנות בשר מובחרות, עשירות בטעם, כגון אנטריקוט ונתח קצבים, לאחר יישון של מספר שנים יהיה בן זוג ראוי לתבשילי קדירה בשריים, צלעות כבש, בשר ציד,מוסקה ורגו. עוצמתו ועושר טעמיו של היין ישתלבו בצורה נהדרת עם מאכלים אלה.

הרכב הזנים:

42.5% סירה, 35% קברנה סוביניון, 22.5% מרלו

אזור גידול:

הגליל העליון – כרם כפר יובל הינו הכרם הצפוני ביותר במדינת ישראל, ממוקם למרגלות החרמון בחלקו הצפוני של עמק קדש, קרוב לגבול עם לבנון. נטוע בשיטת קורדון כפול, בצפיפות של 220 גפנים לדונם. כרם בגובה 400 מטר מעל פני הים, על קרקע הכרם טרה רוסה, עשירה בגיר.

אופי היין: מקורה בלנד 2007, יין בעל פוטנציאל השבחה ארוך, מאוזן ורך בצעירותו ויהיה במיטבו בעוד מספר שנים. יין אדום עוצמתי ומרגש, משלב לתוכו איזון מרתק של קברנה סוביניון בולט וכרסתני, אליו מצטרפים מרלו רך ועסיסי וסירה מרוכז ומתקתק, כל אלה מקבלים את איזונם הסופי ומשתבחים יחדיו בחביות. יין כבד ואפל, עוצמתי ומלא טעם, מרקמו חלק והרמוני, בכל רגע מפתיחתו משתנה היין ומעניק לשותה חוויה נפלאה של טעמים וריחות.

תהליך ייצור: בציר ידני סלקטיבי, תסיסה במכלי נירוסטה קטנים, יישון של כ 36 חודשים בחביות עץ צרפתי בנפח 300 ו500 ליטר.

נתוני היין: אלכוהול: 15.3%, PH: 3.51, TA:6.46 גרם לליטר.

מחיר מומלץ לצרכן: 210 ₪.

סדרת ריטון – יקב אמפורה

ריטון – 2008

סדרת יינות ריטון של יקב אמפורה הם יינות שופעים ומלאי נוכחות, מרשימים כבר בעודם צעירים, אם כי יישון של מספר שנים יטיב עמם ומוסיף למורכבותם.

ריטון 2008 הוא יין אדום המיוצר מענבי קברנה סוביניון המעודנים קלות במעט סירה ומרלו. יין זה הינו אדום וחושני בצבעו, מרוכז עד כי ניחוח הפרי מתפרץ עם פתיחת הבקבוק. נוח לשתייה מיום יציאתו אל העולם הגדול, טעמיו כטעם פרי צעיר ורענן בשל כמעט ממתקי בריחו ובעל מרקם קטיפתי, חם וים תיכוני. מאופיין באיזון נהדר בין בשלות הפרי לחמצמצות היין, בין עגלגלות המרקם לטאנינים מרעננים. בעל גוף ורב טעם.

הרכב הזנים:

קברנה סוביניון  75%, סירה 15%, מרלו 10%.

 אזור גידול:

בלנד משני כרמים – האחד בגליל העליון – בחלקו הצפוני של עמק קדש, קרוב לגבול עם לבנון נטוע כרם מנרה בשיטת קורדון כפול, בצפיפות של 220 גפנים לדונם. כרם בגובה 650 מטר מעל פני הים, על קרקע הכרם טרה רוסה, עשירה בגיר. השני מכרם שעל הממוקם במדרונות הצפוניים של רמת הגולן, קרקע כמעט מישורית, רובה קרקע געשית, בזלתית מאווררת וטוף, עשירה במינראלים. האזור מאופיין בהבדלי טמפרטורה קיצוניים בין יום ולילה. הכרם נטוע בשיטת קורדון יחיד, בצפיפות גבוהה של 530 גפנים לדונם ובגובה 850 מטר מעל פני הים.

תהליך ייצור: בציר ידני סלקטיבי, תסיסה במכלי נירוסטה קטנים, יישון של כ 24 חודשים בחביות עץ צרפתי בנפח 300 ו500 ליטר ויישון נוסף של 10 חודשים בבקבוקים

נתוני היין: אלכוהול: 15%, PH: 3.67 TA:6.2 גרם לליטר.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪

יקב אמפורה

כתובת: חוות מקורה, ת.ד. 133, זכרון יעקב

טל: 04-9840702 (מרכז מבקרים), פקס: 04-6540756

דוא"ל: [email protected] 

דף הבית: http://www.amphoraewines.com/hebrew/home/

שאלות הקשורות למועדון החברים: [email protected]

למפת הגע לחץ כאן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top