טרה וינו 2012 – רשמי סיכום

עשיתי זאת בעבר ואני מתכוון לעשות זאת שוב. זה אמנם אירוע של יין. ומכובד ככל שיהיה (ובהחלט יש כבוד והוא מגיע במנות גדושות) אבל בעיניי, המטרה מקדשת את האמצעים. עשה זאת אבי בן עמי ב"אשכול הזהב" ועושה זאת עתה חיים גן ב"טרה וינו" כשהם מחברים תחרות יין מקצועית, לתרומה לקהילה. ועל כך יבורכו.

זו הפעם השנייה שעמותת "משאלת לב", זוכה במחווה הנפלאה הזו, הראויה לכל מילת שבח והערכה. "משאלת לב" היא עמותה הפועלת בישראל משנת 1996 ומאז הגשימה מאות רבות של משאלות שונות לילדים חולים. הגשמת המשאלות מוצגות בעזרת ארבע קטגוריות הניתנות לבחירה על ידי ילדי המשאלה: "אני רוצה להיות…", "אני רוצה לקבל…", "אני רוצה לפגוש…" "אני רוצה לסע.." בעמותה ישנם בני אדם שהם לטעמי לא פחות ממלאכים שלוחי אל, שעושים הכול כדי להגשים אותן ולהביא לילד קסם ואושר, מתוך תקווה כי החיוך והשמחה יסייעו לו להיאבק במחלה.

הסרטון הקצר, שהוקרן באתנחתא של התחרות, שקדמה להכרזה על הזוכים ולמכירה הפומבית למען "משאלת לב", סחט דמעות לא מעטות מהאורחים ונתן דחיפה רבת משמעות ומשקל, להירתם לתרומה לכל מי שרק היה יכול. אותי זה ריגש, ובינינו בעצם, מה עוד אפשר לבקש.

שמחה רבה וגאווה גדולה זקפו לזכותם הזוכים בפרסים ובמדליות בתחרות טרה וינו 2012 . ד"ר ארקדי פפיקיאן על תקן שופט בתחרות, בשפתו המליצית טבע "משפט אלמותי", כשאמר, ששופטי התחרות אינם גוזרים דינו של יין לשבט או לחסד, אלא הם אלה "שיכולים לתת ליין את הכנפיים לשולחן כדי שיזכה באהבה"…

חיים גן "איש הענבים" האיש והמוסד, "הרים" גם השנה אירוע מקצועי לתפארת ולעילא והציב את התחרות, ברמה הגבוהה וביעדים אותם הציב לעצמו. וכל סוללת העובדים ב"איש הענבים" נרתמה וגויסה למשימה הכבירה שהחלה בשלב השיפוט בימים שקדמו לערב ההכרזה על הזוכים ולארוחת הגאלה החגיגית ועד לסוף השבוע עמוס האירועים.חיים גן יודע להעניק לתחרות נופך וארומה בינלאומיים, עם יינות תוצרת חוץ שנשלחו לתחרות, שגם זכו בתחרות ועם אורחים רמי מעלה משגרירויות ומיקבים ומעולם היין הבינלאומי. שאיפתו של חיים גן היא להמשיך לפתח ולהתפתח ולהבטיח רמת איכות גבוהה הנגזרת מרגולציה, ושבע שנות תחרות טרה וינו רק מלמדות כי המגמה מעמיקה שורש וזוכה להכרה בעולם.

ואי אפשר כמובן בלי פוליטיקה, והפעם מהצד הטוב של המפה, ושגריר צ'כיה בישראל אמר "אנחנו תמיד אתכם" כשעלה לבמה להתכבד בזכייה של "הגרנד צ'מפיון הבינלאומי" לMikrosvin Mikulov Ryzlink Vlassky, Ledove Vino Ice Wine 2001 .

אז אחרי שנגנבנו את דמעות ההתרגשות של "משאלת לב" עברנו לדמעות התרגשות של הזוכים בתחרות. יקב ברקן – כבמדי שנה, משיג שלל של מדליות עם מותגי העל של היקב ה"סופירייר" וה"סגל לא מסונן" והשנה הם גרפו לא פחות מ-4- מדליות זהב עם היינות הללו מבציר 2008, יקבי ברקן לא הסתפקו רק בזכייה מכובדת זו ועירית שנק בוקסר ייננית היקב שבה ונקראה אל הבמה לקבל בגאווה רבה גם את פרס "יצרן היין מספר אחד", יקב בן חיים והיינן איתי בן חיים גרפו 3 מדליות זהב ומשפחת בן חיים בהרכב מלא עשו שולחן שמח וגם הרבו להציע הצעות מכובדות במכירה הפומבית וגם לזכות במצווה על ידי מעשה התרומה ובהערכה רבה מצד האורחים והמארגנים. איתי בן חיים מיקב בן חיים שלח לא פחות מ-7- סוגי יינות להתמודד בתחרות ו-5- מהם זכו במדליית זהב. משפחת בן חיים גם בגאווה רבה הביאה עמה זכייה מכובדת של יקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות מבין היקבים המייצרים בין 10,000 ל- 100,000 בקבוקים בשנה. גם רמי נעמן מיקב נעמן הפתיע עם 3 מדליות זהב ו-2-מדליות כסף וזה בהחלט הישג מרשים שראוי לתשומת לב, מחמאה ולגאווה, של יקב הבוטיק והיינן החביבים האלה. במדליות זהב זכו היינות שלו: קברנה פרנק 2009, קברנה סוביניון 2007 ומלך ארגמן 2007. במדליות כסף זכו סגול עמוק 2009 וקטיפה שחורה 2008
גם ארז בן סעדון מיקב טורא זכה ב- 2- מדליות זהב, אליו חברו עם 2 מדליות גם יקב גוש עציון, יקב אור הגנוז עם נמורה 2007,  ויקב הים האדום.

גם אצל יקבי עמק האלה החגיגה והגאווה הייתה רבה ואודי קפלן מנכ"ל היקב ואילן בצלאל הסמנכ"ל, קרנו מאושר כשהודיעו להם על זכייתם ב"יצרן היין הכשר הטוב ביותר של השנה" וגם " יקב הבוטיק הטוב ביותר מבין היקבים המייצרים בין 100,000 ל-500,000 בקבוקים בשנה . גם ב"מדלית הזהב הכפולה ליין מנצח", זכו יקבי עמק האלה עם Cabernet Sauvignon Vineyard's בChoice 2007.

מתוך 28 יקבים ביתיים של בוגרי בית הספר ליין שורק 5 יקבים ביתיים חזרו הביתה עם מדליית זהב.כשאת הפרס של "היקב הביתי הנבחר " זכה יקב הסימטה מרמת השרון.

ו"היין הטוב ביותר"- מבין "יינות יקבי הבוטיק הקטנים" (של יקב אלמוני- לי לפחות) Kayuma Cabernet Franc 2010 של יקב ביטון.

וכמה נתונים יבשים, אם כי מרגשים, במתן החשיבות לאירוע ולמעמד : "איש הענבים" והנהלת תחרת "טרה וינו 2012" מוסרים כי :תחרות היינות הבינלאומית "טרה וינו 2012", המתקיימת זו השנה השביעית ברציפות התקיימה זו השנה השנייה ברציפות במלון קראון פלז'ה ירושלים, מיד אחרי ארוחת הגאלה הנוצצת המסורתית שנערכה בניצוחו של השף גילי בן משה שארח את השף אייל לביא, ממסעדת רוקח 73 היוקרתית, שהתקיימה ביום חמישי בערב, נטלו חלק אורחים רבים שהזמינו מקומות לאירוע כולו לרבות סופ"ש חווייתי שכלל:  את אירוע הכרזת הזוכים בארוחת גאלה נוצצת שבמסגרתה התקיימו מפגשים וטעימות משותפות עם שופטי התחרות וייננים ישראלים ובינלאומיים, מכירה פומבית של יינות ישראליים מובילים, סדנת טעימות בהנחייתו של המאסטר אוף ויין מר ג'ון סאלבי מבורדו (צרפת), ארוחות מפנקות, סיורים מודרכים, הופעה ועוד.
600 יינות וכוהלים מ- 21 מדינות השתתפו בתחרות. 240 מהם, מישראל. בין השאר השתתפו בתחרות ייננים ויינות מארה"ב, ספרד, איטליה, אוסטרליה, צרפת, אורוגוואי, צ'ילה, יוון, פורטוגל, גרמניה, גאורגיה, צ'כיה, ויפן, כש40% מהיינות המתחרים מישראל והיתר מחו"ל. בחבר השופטים לקחו חלק 9 שופטים מישראל, 10 שופטי יין בינלאומיים, אשר הגיעו במיוחד מפורטוגל, יוון, אנגליה, ספרד, סלובקיה, צ'כיה, קרואטיה, ואוסטרליה.התחרות מתקיימת זו השנה השביעית ברציפות ובמסגרתה התקיימו מפגשים וטעימות משותפות עם שופטי התחרות וייננים ישראלים ובינלאומיים מ-30 מדינות.

  שאפו לזוכים, ברכות למשתתפים , מחמאות בענק למארגנים !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top