יֶקֶב נָבוֹת – מְבַשֶּׁלֶת פֶּפּוֹ – " יֵשׁ פּה אַווירה וְהַרְבֵּה דְּבָרִים טוֹבִים. תִּהְיֶה ייחוּדי, תִּהְיֶה נֶחְמָד, תֶּאַרֵח מְהַלֶב וַאֲנָשִׁים יָבוֹאוּ". "אֲנִי עוֹשֶׂה פּה לא מְעַט דְּבָרִים שֶׁגַּם אִם לא אַהֲבַת מַשֶּׁהוּ אֶחָד, אַתָּה תֶּאֱהַב מַשֶּׁהוּ אַחֵר. וְגַם אִם לא אַהֲבַת מַשֶּׁהוּ בַאוֹכל, אֲנִי בָּטוּחַ שֶּׁתֶּאֱהַב אוֹתָנוּ"

"כל ביקור שלכם כאן הוא חגיגה" אומר מוטי בוהדנה הבעלים של יקב נבות ומבשלת פפו ואני לגמרי מסכים עם כל מילה שלו. זו לנו הפעם השנייה לצלם המוכשר אייל גוטמן שצילומיו מכבדים כתבה זו ולי, לבקר אצלו והחוויה רק מתעצמת. הישובים במטה יהודה, מסתירים לא אחת, הפתעות וחוויות אותן אפשר לקפל, תחת הכותרת, "אטרקציה תיירותית" ואצל מוטי בוהדנה במושב צלפון אתם תיהנו מכל העולמות. איפה עוד תמצאו יקב ומבשלת בירה ואוכל ואירוח והכנסת אורחים וקבלת פנים ולארג'יות מכל הלב, תחת אותה קורת גג?

מושב צלפון נמצא צפונית לבית שמש, על כביש 44, בין צומת שמשון לצומת נחשון, והדרך מהכניסה למושב עד לבית משפחת בוהדנה בואכה יקב נבות מבשלת פפו משולטת היטב.

חל שינוי מאז הביקור הקודם שלנו במקום, שינוי המלמד על החשיבה והראייה והחזון למרחוק לפתח ולהגדיל את המקום ולהפוך אותו למוקד פעילות ולאבן שואבת לתיירות פנים וחוץ.

באיזה שהוא מקום, כאן הזמן לא עצר מלכת ומלאכת השדרוג מתבצעת כל הזמן. כשקר בחוץ, הקמין יעניק לאורחים חום נעים וריחות מיוחדים וארוחות בוקר נהדרות, באווירה ביתית חמה כשבמקביל, מקדם המקום את נושא האירוח, והמתחם כולו, נסב על טהרת גידול יין ובישול בירה וזה האמינו לי לא מעט.

"על מנת להביא אנשים למקום, אתה לא רק מוכר מוצר בבקבוק, אתה מוכר להם את הסיפור כולו". אומר מוטי. 

למוטי בוהדנה הערכה רבה למועצה והוא מרבה שבחים אודות ראש המועצה ופועלו לקידום העסקים הקטנים ולפיתוח התיירות המקומית.

את רוב זמנו, מקדיש מוטי בעסק. הוא מבשל בירה ועושה יין וגם מארח לערבי מוסיקה אמני נגינה. "פסטיבל היין", "פסטיבל הבירה" ו"פסטיבל האוכל" מיזמים של המועצה במטה יהודה, הם בהחלט מיזמים ראויים המתפרסמים במדיה ומביאים עמם קהל רב הצמא ליין בירה אוכל טוב, וכמובן לחוויה. ואת ההזדמנויות הללו, לוקח מוטי בכבוד ובפרגון הראוי ליזמים, וממנף, לארח גם אצלו.

היינות של מוטי בוהדנה כך הוא מכנה אותם הם קודם כל "היינות של אזור מטה יהודה", אחר כך הם "היינות של מוטי". אתה טועם אותם וטעמם אחר. לא תמיד מדויק ונאמן לתבנית הקלאסית של איך צריך להיות קברנה סוביניון או מרלו, אבל כן יין עם חן מיוחד, וכמובן עם טביעת ידו של מוטי והכרמים שלו המקיפים את הבית. יש אנשים שמאוד אוהבים את היין של מוטי וגם את המחיר 75 ₪ שלדבריהם "נותן להם תמורה יותר מהולמת לטעם ולכיס"

היינות מבציר 2009 הקברנה סוביניון והמרלו, התיישנו 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. מוטי עושה שימוש גם בחביות חדשות וגם בחביות שהוא ואביו (נגר במקצועו וריסטורטור אומן של ריהוט עתיק – פפו בצעירותו היה חבתן במפעל תימנע- רק שדאז, החביות העשויות עץ, שימשו שם להחסנת כימיכלים) הקצהו וקילפו מהם שכבה פנימית של "אבן יין", שנדבקה עם הזמן לדפנות הפנימיות (בנגריה הענקית הנמצאת בגב של היקב) שמשמשות את מוטי לעוד מחזור אחד של יישון יין. כחלק מתפיסה ייננית, מוטי מאריך את משך הזמן של התסיסה המלולקטית של יינותיו באמצעות קירור, הוא מאמין "שמשך הזמן מעניק ליין שלו אחר כך עומק ומורכבות נוספת" תוך שהוא מנצל את משאב הטבע של טמפרטורות קרירות באזור ולעובדת היותם של ענבי הכרמים שלו מאוד עוצמתיים.

מוטי אומר : "מגדר טעמים שכל זן יין מאופיין בו, מוציא לא אחת את היינות של יקב נבות מהמשוואה. אני אוהב את הייחוד הזה ואת השוני. אני יקב בוטיק. אני עושה את היין שלי. זה אני." והוא מוסיף ואומר: "לי חשוב באמת שאנשים יטעמו יאהבו יזכרו את היין שלי את המקום את הייחוד שלי ואת הדיסטינקטיביות שלו המייחדת כיין שלי אני לא מנסה להידמות או לחקות אף אחד. אני מנסה להיות נאמן למה שאני אוהב".

מוטי מביא אל השולחן בקבוק בירה עם נוזל זהבהב הבקבוק יצא את המקרר והוא צונן. מוטי אומר: "תטעם את זה, אני לא אגיד לך מה זה. ניסיתי לחבר בין שני העולמות עולם היין ועולם הבירה" בטעימה מרגיש לי סיידר של תפוחים עם טעמים אופייניים של תפוח ואכן זה סיידר תפוחים חדש המצטרף לפורטפוליו של המבשלה והיקב.

אני שואל את מוטי: מה אתה עושה בשביל למשוך אנשים לבוא לכאן ?

והוא עונה:

"יש פה אווירה והרבה דברים טובים. תהיה ייחודי, תהיה נחמד, תארח מהלב ואנשים יבואו". "אני עושה פה לא מעט דברים שגם אם לא אהבת משהו אחד אתה תאהב משהו אחר וגם אם לא אהבת את האוכל אני בטוח שתאהב אותנו"

הבירות של מבשלת פפו רכשו לעצמם שם וביקוש בעולם של צרכני הבירה בארץ. הבירות משווקות עצמאית ע"י מוטי וחבר שלו שחורשים מסעדות ובארים באזור תל אביב והרבה פחות לחנויות כי אלה המקומות שצורכים יותר את הבירות.

"החנויות מביאות לפרסום ולחשיפה אבל ככל שהדבר חשוב וטוב אין בזה הרבה מכירה" החנויות גם לדברי מוטי: "מאלצות אותך להציע להם את הבירות במחיר נמוך מאוד, הן מכפילות את המחיר אחר כך וזה על חשבון גבו של הצרכן ופחות לכיסו של היצרן והתחרות כמובן קשה".

לתחרות BEERS 2013 מוטי יביא עמו בירה חדשה, "נהדרת" לדבריו, נקייה מאוד, בהירה, בירה ארומאטית שמזכירה בירת "פילזנר" "בירה שמרגישה קל אבל עובדת יפה" אומר מוטי. זו בירה שמבקשת תשומת לב. שמה בישראל "ציפורה" והיא על שמה של סבתא של לילך אשתו של מוטי. מוטי רואה חשיבות רבה בתערוכת הבירה BEERS לדבריו "זו התערוכה המרכזית לבירה, המון קהל מגיע מקצועי וחובבים ואתה חייב להיות שם אם אתה מישהו מהתעשייה או סתם חובב בירה. מה שהקהל הישראלי למד לפני 4-5 שנים לשתות יין, הוא לומד עכשיו בבירה העולם נעשה גלובאלי, תרבות הבירה הגיעה אלינו, זמינות של חומרי גלם, מודעות, מבשלות ומבשלי בירה שצצות כל יום."

יקב נבות מרלו 2009- היין עשוי 100% ענבי מרלו. באף, ארומות של פירות יער אדומים בשלים עם נגיעות יפות של אלון, הטאנינים רכים ועדינים. הפרי מדבר, היין נעים לשתייה, עגלגל ורך הטעמים עוטפים אותך בלשון,  היין התיישן  18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. היין מתיישן היטב ומשתפר עם הזמן. מחירו 75 ₪.

יקב נבות קברנה סוביניון 2009 – היין עשוי מ- 100%ענבי קברנה סוביניון באף ארומות של אוכמניות, דובדבן ומעט אלון מתובל. היין מצטיין בטעם מרוכז ונעים, בעצימות בינונית, יין שקל להתאהב בו, הוא נוכח והוא מתאים במיוחד לשתייה יומיומית. היין התיישן  18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. היין מתיישן היטב ומשתפר עם הזמן. מחירו 75 ₪.

יקב נבות – מבשלת פפו

משק 49 מושב צלפון

טלפון 02-9992291

 

 

http://www.navot-winery.co.il/aboutus.asp

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top