חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יֶקֶב ברבדוֹ כַּרְמֵי יוֹסֵף – מַסָּע בְּתוֹך תְּמוּנוֹת – כָּאֵלֶּה, שֶׁאֲנִי תָּמִיד אוֹסֵף

יום יפה היה היום בחוץ, מן הפוגה זמנית שזימן לנו מזג האוויר, סוג של, אתנחתא שלפני הגשם הגדול. הדרך ליקב ברבדו כרמי יוסף הייתה בוצית ולרגעים אחדים היה לי חשש שאני הולך לפרפר בתוך הבוץ ולרגעים, עלה בליבי החשק בכלל לוותר על הביקור. ידידי אייל גוטמן הצלם המוכשר שהיה ברכב שלו, נעלם לרגעים ארוכים ממראת המכונית וחששתי שהוא מקדים אותי בלהתחרט. בטלפון הוא אמר: "אני בדרך אל תדאג".

כשהגענו לרחבת החניה ביקב, יצאה קבוצה גדולה של צעירים וצעירות מחצר היקב מלווים בחיוכים על ידי איגי אלוני בן המשפחה. מסתבר שהיו אלה מלצרים של אחת מהמסעדות הנחשבות בהרצלייה, שהגיעו במיוחד בהסעה, לטעום מיינות היקב ולהיפגש עם הפרופסורים ויינותיהם.

בסוכת היקב, היו עשרות בקבוקי יין ריקים, או במחציתם, מלמדים על החוויה של היוצאים. בפינת החצר, ישב פרופסור עודד שוסייב והתראיין ארוכות, לכתבת של אתר "קפה".

שותפו פרופסור בן עמי ברבדו ישב מוקף בקבוצה של נשים וגברים משוחח עמם על יין. איך לא.

הכרמים שמסביב, הציגו עלווה עייפה, שדופה, המשלבת צבעי בורדו וחום וצהוב לצד אחרוני עלעלים ירוקים.

להצטרף למסיבה בברבדו, זה הדבר הכי קל שאפשר. הדר אלרואי ברבדו, תקבל את פניכם בחיוך לבבי, תעניק פה ושם נשיקת חיבה וחיבוק אוהב ותחבר אתכם מיד עם גביע יין צונן מהשרדונה של היקב, מכינה אתכם ליינות האדומים שיבואו מיד אחרי. "תשבו" היא אומרת, תצטרפו אלינו. איזה כיף שבאתם".

זוגות אוהבים, ניצלו את הרגעים, לגנוב נשיקות ואני כבמאי מנוסה, הכוונתי לשם מייד את אייל עם המלצה לתפוס אותם ברגעיהם היפים.

בשנת 2001, חברו פרופסור בן עמי ברבדו בכיר המומחים בישראל בנושא גפן ויין,  ותלמידו לשעבר פרופסור עודד שוסיוב  וייסדו יקב קטן ואיכותי, ששם לו למטרה ליישם את הידע הרב שנצבר לאורך שנות מחקרם. 

כרמי היקב נמצאים מול היישוב כרמי יוסף. היקב  ומרכז המבקרים ממוקמים בלב הכרמים, פתוח למבקרים מדי יום שישי בין השעות 11:00-14:00. ניתן גם לבקר באמצע השבוע בתיאום מראש.

בשבועות הקרובים, יעבירו הפרופסורים, סידרה של הרצאות אשר יתקיימו אחת לחודש, בימי שישי, בשעה 10:00, ביקב. ההרצאות ילוו בטעימת יינות היקב , ובכיבוד של לחמים, שמן זית וגבינה. משך כל הרצאה 40 דקות. נושאי ההרצאות מגוונים ולא תמצאו לוקיישן יפה יותר ונכון יותר להאזין להרצאות המלומדות, לטעום יין, לנגב קצת גבינה וליהנות מהחברותא.

בואו תצטרפו אליי לביקור בתוך אלבום תמונות ייחודיות מיקב ברבדו אותו לכד FRAME BY FRAME בעדשת מצלמה מיומנת הצלם המוכשר אייל גוטמן.

יקב ברבדו כרמי יוסף           

 www.bravdo.co.il

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top