יקב גסקון סוביניון בלאן 2022, סירה 2022, פטי וורדו 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

לא בכל יום, יוצא לו לכתב היין, יום לפני ערב החג, לנהל שיחות על היין עם היינן כיצד לדעתו צריך להעריך את יינותיו. הן מבחינת ההנאה והן מבחינת התמורה, אבל לשיחה הזו, חשיבות רבה. לא בכל יום, חוץ מהחודש וקצת האחרון… שאני טועם יינות אל תוך הלילה ובודק את הבקבוק בשנית שוב למחרת מוקדם בבוקר( עצתם של עמיחי לוריא – יינן יקב שילה, קובי קקון יינן יקב גסקון). והנה, אני מוצא את עצמי, בישורת האחרונה של המלצות היין שלי לכבוד החג. יתרונה של רשת האינטרנט הוא, לאפשר ולהוסיף כתבות ולתקן ככל שתחפוץ, בניגוד להמלצות היין שתקראו בעיתון המודפס. כאן קראת וזרקת ולמחרת עם העיתון המודפס, דגים בשוק עטפת. אין אירוע יין שמכבד את עצמו ואין מצב שתחמיצו אי פעם, את העמדה של יקב גסקון. תמיד מוקפת בקהל צמא ליין ומידע אודותיו, עמדה מסודרת למופת, מציגה בגאווה, את מבחר יינות היקב ומאחורי העמדה, את קובי קקון היינן ואת אבי שותפו לעשייה, מחייכים, שמחים, מוזגים ומסבירים לכם, על היין שלהם וכפי שכתבתי עליהם בעבר ״הם לארג׳ים״ והם ימזגו לכם מהיין הלבן שלהם, עד יין הקינוח הנפלא שלהם בסגנון פורט, כשבאמצע יככב כמו תמיד יין הדגל שלהם ה״גרנד גסקון״. יקב גסקון הינו יקב בוטיק משפחתי בבעלות משפחת קקון, ששוכן בישוב במרכז הארץ, היינן של היקב הוא קובי קקון, אדם שגדל במקום ומכיר אותו היטב, מייצר יין מאז שנת 2012, באהבה ותשוקה. היקב מתופעל על ידי קבוצת חברים מצומצמת ואיכותית, אשר נותנים את כל כולם, על מנת שהגיע לתוצר הטוב ביותר. בין היינות שלהם, תוכלו לראות סוגים רבים של זני ענבים, ממקומות שונים בארץ, זאת מכיוון שהחזון של היקב, הוא ליצור יין ישראלי אשר כולל בתוכו את כלל יתרונות הענבים הישראליים. היקב מעוטר בשלל מדליות והיינות שלו מגיעים להישגים גבוהים בארץ ובעולם. נו ומה?…שאני אצא עם כתבת יין מורחבת שלי עם המלצות יין לחג והיינות של יקב גסקון לא יהיו בכתבה? לא באמת. והפעם אמליץ לחג על 3 יינות והם: יקב גסקון סוביניון בלאן 2022, סירה 2022, פטי וורדו 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

יקב גסקון סוביניון בלאן 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, קש עמוק, עם השתקפויות ירקרקות ושוליים בוהקים. אף, בושם מפתה שמזכיר גווני פרחים, הדרים, תבלינים ונגיעות פרי טרופי מורכבות, מתערבבות עם בסיס רפרפת עדין. למרות שהניחוח מתאים בנוחות, לספקטרום הארומאטי של הלימון והלבנדר המשומר, מצאתי רמזים של טימין מלוח ורצפת יער יבשה. חך, גוף רך, עם מרקם עדין וטאנינים קלים ומייבשים. הכניסה הרעננה, נושאת לאט לגימור מבושם, עם רמזים ירקרקים של לימון.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר מענבי סוביניון בלאן הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב בן זימרה שבגליל העליון. הבציר ידני. הסוביניון בלאן מעניק ליין ירקרקות נעימה ופרחוניות לימונית וטרופית עם סיומת נעימה

אלכוהול: 11%

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות הראשית פרדסיה ללא חשש טבל וערלה עפ"י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב גסקון סירה 2022

רשמי טעימה שלי: באף, גרגרי יער כהים, פלפל, תבלינים, לבנדר וסיגליות וקצת ניואנסים של עלי דפנה יבשים. בחך, גוף בינוני נוטה למלא, טהור, ממוקד, צפוף, גמיש, מרשים ומזמין להפליא. חומציות משולבת יפה, עומק מרקם מדהים. ליין הזה, ולחובבי יינות הסירה בפרט, יש המון מה להציע. זהו יין חושני, מקורי ושונה, שאם תתנו לו את הזמן, תמצאו שקל מאוד לאהוב.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: עשוי מ- 100% ענבי סירה, הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושה כרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: ליין צבע ארגמן עמוק, גוף מלא ועגול, מזכיר טעמים של שזיף שחור ופירות יער מפנקים בשילוב של עץ מעודן.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

התיישנות: 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות הראשית פרדסיה ללא חשש טבל וערלה עפ"י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב גסקון פטי וורדו 2022

רשמי טעימה שלי: צבע כהה ועמוק. באף, תווים של שוש שחור, אסאי, ציפורן וזפת מתערבבים, כדי לתמוך בחזות האינטנסיבית של היין. כשפרופיל הפרי השחור, עובר לתמצית אוכמניות, עם חך אמצע חזק וטאנינים לעיסים. אלה תומכים בקצה הקדמי המשפיע ובמעבר לקצה האחורי, שפע של טעמי פרי יער שחור, לצד טעמים של וניל, תבלין אפייה ופלפל אקזוטי, נגיעות אלון וניואנסים של קרמל. הסיומת, היא שיא מדהים של כל הטעמים האלה, שרק רוקדים בפה עד שהלילה מסתיים. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: מענבי 100% פטיט וורדו הייחודיים  הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון

תיאור היקב את היין: ליין צבע ארגמן עמוק מזכיר טעמים של תבלינים פיקנטיים עם פטל שחור בשל ועלי אורגנו טריים ברקע.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

התיישנות: 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח בהשגחת הרבנות הראשית פרדסיה ללא חשש טבל וערלה עפ"י היתר מכירה. לא מבושל. בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪

יקב גסקון

איכות ישראלית אמיתית כשתטעם תבין

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top