יקב יונה ויונייה כרם קאיומי 2023, רוזה מרסלאן 2023, רוסאן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

לא בכל יום, יוצא לו לכתב היין, שגל יונה, היינן בכבודו ובעצמו, יידפק על דלת ביתו סמוך לשעה 21:00 בערב, יביא עמו יינות בחיוך גדול, יתנצל בענווה, על השעה ויסביר ״שאני האחרון בקוו החלוקה שלו שהחל בבוקר אצל לקוחות בדרום הארץ ומסתיים אצלי״. לא בכל יום, חוץ מהחודש וקצת האחרון, שאני טועם יינות אל תוך הלילה ובודק את הבקבוק בשנית למחרת מוקדם בבוקר. ״לאחר מספר שנים כמהנדס מכונות נחשפתי לעולם היין בגרמניה. נסענו כל המשפחה לפוסט דוקטורט של נעמה אשתי, קול פנימי והרפתקני גרם לי לפתוח את הראש ולהתבונן סביב. גיליתי עולם שלם כרמים יקבים וטירות, טעמים וריחות, עולם של אדמה צמיחה ויצירה. תוך כדי לימוד והתנסות נבט לו החזון – יקב יונה. חדוות יצירה מדויקת ואיכותית, אהבה לטבע לאנשים ולארץ.

ליקב שלושה כרמים סביב הנחלה במושב ציפורי:

כרם ברוך – 2019 – 2 דונם – שיראז ; יעל   

כרם גילבוע – 2021 – 2 דונם – שאנין בלאן 

כרם מעלה זייתים – 2024 – 8 דונם – מרסלן ; ויונייה ; גרנאש ; מורבדה. כל הכרמים מטופחים בחקלאות מחדשת, חקלאות השואפת להשיב את פוריות האדמה וחיותה הביולוגית לטובת יצירת מערכות חקלאיות אקולוגיות מאוזנות כמה שניתן״. יקב יונה ויונייה כרם קאיומי 2023, רוזה מרסלאן 2023, רוסאן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב יונה ויונייה כרם קאיומי 2023

רשמי טעימה שלי: חומציות תוססת וצבע קש עדין, עם כתמים של צהוב לימון מנצנץ ושוליים בוהקים. על האף, תווים ריחניים של יערה, פרח סמבוק, ורמזים למינרליות אבן רטובה, לצד תווים של תפוח ירוק, חציר טרי חתוך, אפרסק לבן מסוכר וגרידת ליים. כמו זר פרחי בר משדה פסטורלי, הוויגנייה הזו מבריקה, רעננה ומלאת חיים. תחושת הפה נקייה וליניארית עם עמוד שדרה של חמיצות פריכה מרעננת. בעל גוף קל עד בינוני, החך עדין ורך, עם תווים של אפרסק לבן, תפוח גרני סמית וליים חריף הנתמך על ידי תווים עדינים של שקדים וסיומת מתובלת בפלפל לבן, ארוכה ונעימה.

ויונייה – הענב הלבן, שם נרדף לצפון הרון, בכוחות עצמו, ויונייה מייצר יינות לבנים בצבע זהוב, ארומטיים, עם ניחוחות בולטים של פירות האבן, כשסימן ההיכר של ענבי ויונייה הוא ריח פריחת האביב והיסמין והטעמים העשירים של משמש ואפרסק. הויונייה מבשיל בשמש חמימה, הוא יכול להיות די סוער ואקזוטי עם נימות מתובלות והרבה פעמים גוף מלא ולעתים קרובות מרקם. הוא רגיש לרמות אלכוהול גבוהות ולרמות נמוכות של חומציות מרעננת.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי ויונייה מכרם קאיומי למרגלות הר מירון.

תיאור היין על פי היקב: יין לבן יבש חד ורענן. תסיסה איטית ומבוקרת וסינון גס בלבד, משתלבים יחד לגוף נוכח וארומות פרי ופריחות לבנות. ענבי הויונייה מבשילים לאט ונבצרו בשלהי הקיץ. היין עבר תהליך תסיסה איטית ומבוקרת, הצללה וסינון  גס בלבד שמעשיר את הטעמים ומשאיר יותר מתהליך ההכנה אצלכם בבקבוק. פרופיל טעמים: פריחות לבנות יחד עם פרי ירוק ורענן, יין צעיר שמתאים לימים חמים וארוחות קלות.

אלכוהול: 12.5%

כורם ויינן: גל יונה

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: 15.2.2024

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12º – 7º C

כשרות: צהר

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב יונה רוזה מרסלאן 2023

רשמי טעימה שלי: משהו שונה, מענב המרסלן: קימור מקסים של פרי, כמו תותים שזה עתה נקטפו, מחוממים בשמש, האף מתובל, עם תווים של סמבוק ופטל בר. בחך, היין חושף את המבנה העדין והמורכבות הרבה שלו, עם תווים פיקנטיים קלים וטעמים של פירות יער אדומים, המודגשים על ידי רעננות מתמשכת עם גימור מרענן ופריך וריח קלוש של פלפל לבן. יָפֶה.

מרסלן הוא זן ענבים עדכני שהושג על ידי הכלאה של ענבי קברנה-סוביניון וגרנאש נואר. המכון הלאומי למחקר אגרונומי של צרפת (INRA) השיג ורשם עליו פטנט בשנת 1961. זן ענבים זה, נוצר באמצעות הנדסה גנטית, שמטרתה במקור הייתה לגלות את המאפיינים היותר בעלי יתרונות, של גרנאש וקברנה-סוביניון. למרסלן ניחוחות פירות בשלים. פרופיל יינות מכיוון שגרגרי מרסלן קטנים מאוד, כמות המיץ המופקת מוגבלת (בסביבות 160 ק"ג לליטר). המרסלאן משמש איפוא לייצור יינות צבעוניים ואופייניים באיכות גבוהה. הם חזקים, ארומטיים ובעלי מבנה מעניין מאוד, הכולל טאנינים רכים ללא מרירות, המאפשר להם להתיישן למשך זמן מה. מרסלן הוא זן המשלב את העוצמות של קברנה-סוביניון וגרנאש כאחד.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: ענבי מרסלאן – מכרם יפתחאל נחל ציפורי

תיאור היין על פי היקב: יין רוזה יבש בעל ארומות פרי בשל, צבעו אפרסק סמוק. ענבי הכרם שומרים על רמת חומציות גבוהה המעניקה ליין חדות ורעננות, מתאים במיוחד לימים החמים של ארצנו. פרופיל טעמים: אפרסק, ליצ'י, אגס בשל, יין רענן ופירותי.

אלכוהול: 11.5%

כורם ויינן: גל יונה

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° -10°־℃

כשרות: צהר

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב יונה רוסאן 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, זהב בהיר, צלול, עם שוליים בוהקים. באף, תווים פרחוניים יערה, אדמונית, עוזרר, תפוח זהוב טעים, אפרסק לבן ולימון משומר. האף משקף את הניואנסים והאלגנטיות והוא מרובד בתווים מורכבים של שעוות דבורים, אגוזי ברזיל, ג'ינג'ר מסוכר ויערה. בחך, הוא יין בעל גוף בינוני נוטה למלא, מרקם עשיר וצמיג, עם ריכוז פרי בולט. טעמים של משמש ופירות יבשים. זהו יין בעל ניחוחות וטעמים עזים להפליא, המחבר עדינות עם קלילות ואלגנטיות. הגימור הארוך, נישא להפליא על ידי חומציות פריכה ומרעננת, שתספק את המבנה לכך שהיין ימשיך להתפתח בבקבוק במהלך 5+ השנים הבאות.

רוסאן, הוא זן ענבים לבנים שמקורו בעמק הרון. הוא גדל רק לעתים רחוקות בחלקים אחרים של צרפת וייצורו מוגבל ביותר באזור לנגדוק. זהו ענב המבשיל מאוחר, שנבצר בין סוף אוגוסט לתחילת ספטמבר. רוסאן מתאים היטב לאדמות חרסית גירנית ואבניות למדי. חשיפה טובה היא חובה, והתוצאות הטובות ביותר מתקבלות כאשר יש השפעות אקלימיות קרירות ויבשתיות בולטות, המניבות יינות משובחים ועדינים באיכות גבוהה במיוחד, בעלי צבע צהוב קש, אף יוצא דופן ופוטנציאל התיישנות מעולה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי רוסאן מכרם יפתח אל ליד ציפורי

תיאור היקב את היין: יין זני, רענן, פירותי וארומטי. בציר ידני, מכרם יפתחאל שמעל נחל ציפורי, היין עבר תסיסה ארוכה ומבוקרת טמפרטורה התבגר עם מוטות עץ אלון טבעי, הנוכחים בגופו המלא. זוכה מדליית כסף בקטגוריית יקבים ביתיים בתחרות TerraVino 2024

אלכוהול: 12%

כורם ויינן: גל יונה

בקבוק: 750 מל״ל

סה״כ בקבוקים: 650

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

כשרות: צהר

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

כל בקבוק הוא יצירה אישית

"להחיות מחדש את המורשת

של הגפן הארצישראלית הקדומה"

יקב יונה

משק 54, מושב ציפורי

050-6679711

קרדיט תמונות: באדיבות אתר היקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top