יקב שורק עם 2 יינות השקה חדשים גראנאש סירה 2023, קברנה פרנק מרלו 2019, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

בסוף השבוע הזה, אתמול שישי והיום שבת, ולמעשה בדקות אלה, יקב שורק משיק יינות אדומים חדשים. קברנה פרנק מרלו 2019, ו-גראנאש סירה 2020, לצד מנות בשר מהמעשנה של "איתי עישון וגריל לאירועים". לא יכולתי לצאת את היקב בלי הבקבוקים האדומים החדשים ואתם חייבים, עוד היום בשבת, להגיע ליקב ופשוט לטעום ולקנות ואשמח, אם תגידו שאני שלחתי אתכם… יקב שורק עבורי, הוא מקום ללמוד ממנו, להפרות ולהתחדש בידע ובהבנה. מקום של מפגשי חוויה בסופי שבוע, בהשקות, ובאירועי יין קטנים וגדולים. היקב נהנה ממגוון רחב ביותר של היצע ענבים מאזורי טרואר שונים בארץ מצפון ועד דרום משפלה ועד להרי יהודה. ניר שחם היינן ידידי משכבר הימים, נתפס בעיניי ובעיניי רבים כמנטור, כאוטוריטה של ניסיון חכמה וידע בעולם היין ודקות במחיצתו עם אוזניים כרויות, תוציא אתכם הרבה יותר חכמים וידענים ממה שהייתם דקות קודם למפגש עמו. יקב שורק, הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". ואנו שמחים להגשים חזון זה יום…יום! יקב שורק עם 2 יינות השקה חדשים גראנאש סירה 2023, קברנה פרנק מרלו 2019, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

יקב שורק קברנה פרנק מרלו 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך עמוק וכהה. באף, המאופק לפי שעה, ניחוחות קלאסיים של אוכמניות, פלפל כתוש, פירות שחורים וכחולים, עם נגיעה של צדפה, עלים רטובים ועשבי תיבול. החך, שופע חיוניות, עם פרי קדימה. בטעמים טריים של פטל שחור, קסיס ואוכמניות, טאנינים מוצקים וחומציות בהירה וממוקדת יפה. מאוזן להפליא דרך הגימור, הנוגע במעט בירקרקות. יין מעוגל היטב שמבקש את הזמן שלו, עם עמידות ארומאטית וטעם.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 67% ענבי קברנה פרנק מכרם בר גיורא, 33% מרלו, כרם טל שחר

תיאור היין על פי היקב: 2 היינות תססו כ-3 שבועות על הקליפות. זהו יין אלגנטי ורענן שבא לשקף את סגנון העשייה של אזור בורדו בצרפת. הרכב הזנים נוצר בהשראת "הגדה השמאלית" של נהר הג'ירונד אזור שבולטים בו הרכב הזנים מרלו וקברנה פרנק. שניהם ניחנים באופי ירוק ורענן, בגוף מאופק וטאנינים בולטים.

אלכוהול: 13.5%

בריקס בבציר: 23.6

PH: 3.55

יינן: ניר שחם

התיישנות: התבגרות בחבית עץ ישנה 12 חודשים בלבד.

מיועד ליישון עד: 2026

בקבוק: 750 מ"ל

סה"כ בקבוקים: 900

תאריך ביקבוק: דצמבר 2020

תאריך השקה: ספטמבר 2024

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב שורק גראנאש סירה 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול כהה, עם הבזקים של ארגמן עמוק. אף, מוביל עם ניחוחות של רוטב פירות יער, סיגליות ושזיפים מעורבבים. ניחוחות מושכים של זית שחור בשל, משלימים באלגנטיות על ידי נגיעות פלפל. בחך, תערובת בעלת גוף מלא, בסגנון עמק הרון, עם טעמים עזים של שזיף בשל, פלפל שחור, טפנד ואומאמי, עם גימור תות/תבלינים מתמשך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 58% ענבי גראנאש מכרם גוש עציון, 40% ענבי סירה מכרם גוש עציון, 2% קריניאן מכרם גוש עציון

תיאור היין על פי היקב: בלנד של 3 זנים עמוק ועשיר בפרי עם תיבוליות בולטת המאפיינת את הכרם (גוש עציון) השוכן במדרון סלעי בגובה 850 מטר. ניחוחות העץ תומכים בעדינות ברקע. מורכבות היין התקבלה מתסיסות ארוכות תוך מגע ארוך עם הקליפות. שימוש בשזרות, מיצוי גבוה והתבגרות של שנה וחצי בחביות ישנות.

אלכוהול: 14%

בריקס בבציר: גראנאש 26.4, סירה 26.2,

PH: גראנאש 3.58, סירה 3.73

 גראנאש – תסיסה של חודש במיכל בטון עם 20% אשכולות שלמים. סירה – תסיסה של חודש עם 20% אשכולות שלמים.

יינן: ניר שחם

התיישנות: שנה וחצי בחביות עץ אלון ישנות

מיועד ליישון עד: 2026

תאריך השקה: ספטמבר 2024

בקבוק: 750 מ"ל

סה"כ בקבוקים: 790

תאריך ביקבוק: אפריל 2022

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב שורק

בית ספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844

שעות פתיחת חנות היקב:

ימי א'-ה' בין השעות 09:00-17:00

בימי שישי לסירוגין (יש לוודא טלפונית)

להזמנת יין עם שליח עד הבית

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top