חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כפיר – מגיע לביקור בעיר (תל אביב)

יותר מ- 270 בעלי עסקים וסוחרים (כך מוסרים המארגנים) מהדרום, הגיעו ביום שישי האחרון למכור את תוצרתם ביריד מיוחד שהתקיים ב"האנגר 11" שבנמל תל-אביב, תחת הכותרת "עוטפים את הדרום באהבה" כמה מ"סוחרים" היו גם ייננים ואני פגשתי את ריטה ומאיר כפיר מיקב כפיר וטעמתי מיינותיהם.

את הלילה האחרון, העבירו בני הזוג כאורחים בתכנית "לילה חי מאוד" של אמנון פאר ברשת ב', התכנית מתחילה אחרי חצות ובחמש בבוקר, כבר אפשרו למציגים להתחיל ולהתארגן בעמדות בהאנגר לקראת הפתיחה לקהל בשעה שמונה בבוקר.

 יקב כפיר ממוקם באזור התעשייה של קריית מלאכי עיר שספגה לא מעט אזעקות ופגיעות במבצע "עמוד ענן" האחרון. אין זה מוזר למצוא את היקב של מאיר כפיר באזור התעשייה אם אני משווה את המיקום הקודם שהיה בבית המשפחה בגן יבנה כשמהסלון של הבית היה דאז מאיר עם מנוף קטן שמוצב שם מעלה ומוריד ארגזים של ענבים אל מרתף הבית ששימש כיקב.

בעוד 3 מתוך ארבעת היקבים שהטעימו יין (יקב פתורה, יקב דובקין, יקב בן שושן) בכוסיות פלסטיק זעירות, מאיר שלף עבורי גביע יין איכותי מזכוכית (הכנתי מראש…) בכדי שאטעם מיינותיו.

יקב כפיר LEONURUS רוזה 2011 – הענבים הם ענבי מרלו המגיעים מהכרם של גלאי. הגיע ליקב יבול מעט יותר ממה שהתכוונו אליו ולכן הוחלט שמהבלידינג (וכל הנוזל נאסף בתהליך הדימום בלידינג בלבד. נוזל חופשי). של חלק מענבי המרלו יעשה יין רוזה. הרוזה תסס שלושה וחצי חודשים בטמפרטורה של 7 מעלות וכך נשמרה כל הארומה שלו. מאחר ובמקור, יועדו הענבים ליין אדום, הרוזה קיבל 14,5% אלכוהול. התוצאה יין עשיר עם פרי בשל ועם חמיצות נהדרת באף ארומה של אשכולית ופרחים פרי יער אדום ורעננות תומכת. מהיין נוצרו 600 בקבוקים הוא נמכר ב- 75 ₪.

יקב כפיר LEOPON בציר 2009 – לנד של קברנה פרנק ומלבק שילוב של זנים די מפתיע יש לומר ליין רכות מצד אחד, פירותיות ברמה גבוהה ותחושת פה מאוד מלאה יין שמשלב דברים אותם ניתן למצוא בדרך כלל ביינות כבדים יותר. היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון. טעמי הפרי באיזה שהוא מקום מחפים ומפצים על היעדר זמן יישון ממושך יותר. היין קל ונעים לא יומרני והייתי מגדיר אותו כ"יין שולחני לשטוף איתו פסטה" מהיין נעשו 2700 בקבוקים והוא נמכר במחיר של 75 ₪.

יקב כפיר LEOPON קברנה סוביניון מרלו 2006 – גם היין הזה מסדרת LEOPON יין שלקח לו הרבה זמן עד שהיה מוכן ביקב לשתיה היין התיישן 18 חודשים בחבית. הטאנינים התרככו והיין נעשה עגול. סימני הגיל מעניקים ליין בגרות אלגנטיות ומורכבות.

יקב כפיר LEO קברנה סוביניון 2008 – היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני. הענבים מגיעים מצובה. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון. מחירו 90 ₪. (מצאתי את היין עם רמזים ליין פגום. הסבתי את תשומת ליבו של מאיר לתופעה אותה חשתי והוא הסכים עמי)

יקב כפיר LIGER סירה פטיט סירה 2006 – מסדרת לייגר שהיא הסדרה הגבוהה של היקב היין עשוי מ- 60% ענבי סירה מכפר יובל בצפון 40% ענבי פטיט סירה מאזור השפלה. היין התיישן 15 חודש בחביות עץ אלון. לטעמי היין הטוב בטעימת היינות ומחירו מצדיק את מה שהוא נותן. באף פלפל ופירות יער שחורים נגיעות טבק.  מחירו 120 ₪.

יקב כפיר – יינן מאיר כפיר

0542277729

088571082

רחוב חלוצי התעשייה 16 קריית מלאכי 83057

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top